Cred ca este destul de sigur să vorbim despre istorie în cazul companiei Valve, care se menţine în industria de gaming de prin anul 1996, când Gabe Newell şi Mike Harrington au fondat studioul. Aşadar lor le datorăm faptul că nu ne putem desprinde ochii de la monitor jucând o partidă relaxantă de Counter Strike, Left 4 Dead sau plângem la finalul lui Half Life 2 (ori ne este milă de turetele din Portal 2).
Astfel, imperiul Valve a devenit sinonim cu jocurile de nota 10, care sunt aşteptate practic cu imensă curiozitate din partea fanilor (care sunt mulţi!) şi chiar dacă nu esti un fanatic Valve, cred ca şi ţie îţi stârneşte interes orice veste despre Half Life 2 Episode 3, de exemplu.
Dar să trecem direct la subiect – logourile Valve. Primul moment când ne-am întâlnit cu ceea ce marchează identitatea Valve a fost acela al rulării jocului Half Life pe PC-uri (1998), unde am dat peste logo-ul “Open your eyes”, care a fost folosit până în anul 2006, în Episode One. Acesta a avut un impact vizual deosebit, grotesc, cam de domeniul SF – practic este vorba despre un om slăbuţ, cu mustăcioară şi cu o mică schimbare de imagine: în locul ochiului stâng are ataşată o frumuseţe de valvă roşie.
Apoi, Valve a hotărât să schimbe lucrurile puţin, dar nu şi întâmplător. Ei s-au gândit să ia sloganul iniţial al companiei – “Open your mind. Open your eyes“, ceea ce se traduce prin “Deschide-ţi mintea. Deschide-ţi ochii” şi au decis că trebuie să aibă o reprezentare grafică şi pentru prima propoziţie din slogan (cuidat că au început cu finalul său…). Astfel, am fost uluiţi să descoperim încă o ciudăţenie de om, de data aceasta, cu o chelie perfectă dar şi cu un număr evident de kilograme în plus. De data aceasta, logo-ul a fost pentru prima data întrodus ca parte de început a seriei The OrangeBox şi a fost dinamizat prin inducerea unui efect interesant de miscare a imaginii.
Un fapt interesant este că cele două reprezentări au fost create în acelaşi timp de către cei resposabili de crearea logourilor însă unul dintre ele a fost pus la “murat” timp de opt ani. Mai mult, Valve nu a vrut niciodată ca ceea ce îi defineşte să fie perfect, frumos, estetic, fabricat şi artificial.
Filosofia lor, intuiţia care le-a spus că trebuie să fie “nişte oameni nomali” i-a determinat să respingă orice modele trimise de la agenţiile de casting angajate să găsească omul perfect pentru logo, preferând să îi instruiască pe aceştia să iasă în stradă şi să găsească persoane pur şi simplu…obişnuite. De aici şi cei doi bărbaţi care îşi surprind faţa (sau ceafa) în orice intro al jocurilor produse de Valve (a căror identitate s-a pierdut total până în ziua de astâzi).
Mai nou, vom avea parte, se pare, de o nouă variantă a logoului “Open your mind”, care va fi mai sinistră decât orice: omul cu valva ataşată de ţeastă…se va mişca, rotindu-şi capul să te privească:
Intradevar clipul cu capul care se misca este creepy, dar cred ca amandoua logo-urile se potrivesc foarte bine cu atmosfera creata de jocurile lor.