Review realizat de Ionuț Lungu.
După cum ne-a obișnuit Activision, fiecare an aduce un nou titlu din celebra serie Call of Duty. În 2024 avem parte de Call of Duty: Black Ops 6, un joc care vine cu tot pachetul: un multiplayer exploziv, un mod Zombies ce păstrează formula captivantă care l-a făcut atât de popular și o campanie care reprezintă un mix între scene de acțiune în stilul Mission Impossible și elemente SF specifice universului Black Ops.
Campania
Campania single-player din Call of Duty: Black Ops 6 se desfășoară la câțiva ani după sfârșitul Războiului Rece, povestea fiind o continuare directă a evenimentelor din Black Ops Cold War.
Îl revedem pe Frank Woods, care acum este în scaun cu rotile în urma evenimentelor din jocurile anterioare, iar alături de el îi avem pe Russell Adler și Helen Park.
Pentru cea mai mare parte a campaniei, jucătorul preia rolul lui Case, un membru important al echipei lui Frank Woods și Troy Marshall, iar împreună cu colegii săi, Marshall și Felix Neumann, se va confrunta cu o organizație periculoasă numită “Pantheon“. Acest grup terorist a luat naștere dintr-un fost proiect CIA și este implicat chiar și în tranzacții ilegale de arme cu Saddam Hussein.
Pe parcursul campaniei, echipa noastră călătorește de la Washington D.C. către laboratoare biologice din Kentucky, iar Case devine el însuși o victimă a armelor experimentale.
Un aspect important al componentei single-player din Call of Duty: Black Ops 6 care merită menționat este safehouse-ul, hub-ul principal în care jucătorul poate investi bani pentru construcția și dezvoltarea de upgrade-uri care impactează direct gameplay-ul prin diverse perk-uri, cum ar fi creșterea cantității de muniție și a resurselor disponibile în timpul misiunilor.
Mai mult, în interiorul acestui hub, care este de fapt un respectabil conac situat lângă mare, jucătorul poate descoperi mai multe puzzle-uri interesante ascunse mai mult sau mai puțin la vedere, menite să le ofere curioșilor multe recompense ce pot fi folosite chiar și în afara campaniei, precum skin-uri de arme sau bannere pentru profilul online.
Sumarizând, povestea este plină de scene intense de acțiune și momente care te țin captivat la tot pasul, într-o campanie de aproximativ 9 ore, lungă în comparație cu cea a lui Modern Warfare III pe care am terminat-o in nici 5 ore.
Multiplayer
Multiplayer-ul din Black Ops 6 aduce în prim-plan sistemul Omnimovement, una dintre cele mai interesante inovații ale acestui titlu. Acest nou sistem de navigare le permite jucătorilor să atingă viteza maximă în alergare, să alunece cu ușurință și să deschidă focul din orice unghi sau poziție corporală, oferind astfel o libertate de mișcare fără precedent.
Acest sistem își face simțită prezența și în campania single player, unde flexibilitatea mișcărilor amplifică experiența de joc; însă adevărata sa valoare strălucește în multiplayer, când fiecare mișcare contează în duelurile intense din online.
Jucătorii au acces la nu mai puțin de 16 hărți noi chiar din prima zi, dintre care 12 sunt hărți de bază, ideale pentru meciuri clasice 6 vs 6, iar alte 4 sunt hărți de tip “Strike”, concepute pentru confruntări intense în spații restrânse, fie în format 2 vs 2, fie 6 vs 6. Această diversitate de spații de joc aduce o gură de aer proaspăt în contextul în care titlul de anul trecut a fost lansat fără nici măcar o hartă nouă.
La capitolul arme de foc, Black Ops 6 aduce un arsenal nou de 12 arme specifice perioadei în care se desfășoară acțiunea, pe lângă cele deja cunoscute din serie. Acestea oferă un feedback bun și sunt distractiv de folosit, fiecare venind la pachet cu “personalitatea” sa proprie dacă îi pot spune așa. Trebuie menționat că accesul la majoritatea armelor și accesoriilor lor este restricționat de un sistem de progresie care solicită un angajament de timp serios din partea jucătorilor pentru a le debloca. Odată obținute, armele pot fi integrate în multiple loadout-uri personalizate și sunt disponibile în toate modurile de joc de mai jos:
- Team Deathmatch
- Domination
- Search and Destroy
- Kill Confirmed
- Free-For-All
- Hardpoint
- Gunfight
- Headquarters
- Control
În acest an avem și un nou mod de multiplayer intitulat “Kill Order”, care aduce o doză de strategie în mijlocul haosului de pe câmpul de luptă. În fiecare rundă, fiecărei echipe i se atribuie aleatoriu un jucător de mare valoare, denumit “HVT” (High Value Target), iar scopul este clar: elimină ținta desemnată a inamicilor și apără-ți propriul HVT. Datorită sistemului de respawn rapid, fiecare jucător revine instant în joc, acțiunea fiind menținută la o intensitate continuă, fără pauze.
Per total, multiplayer-ul din Call of Duty: Black Ops 6 se ridică la un nou nivel și este fără îndoială unul dintre cele mai rafinate din ultimii ani. Cu inovații precum sistemul Omnimovement și moduri captivante precum Kill Order, jocul reușește să se diferențieze și să ofere o experiență completă, energică și bine echilibrată.
Modul Zombie
După ce Modern Warfare III a experimentat cu un mod Zombie open-world, aruncându-i pe jucători într-o hartă de tip “open world” și oferindu-le o experiență diferită, Black Ops 6 revine la formula clasică care a consacrat acestă serie. Modul Zombie din acest an pune din nou accent pe supraviețuirea în fața hoardelor nesfârșite de morți-vii care atacă în valuri, aducându-i înapoi pe fani la atmosfera familiară și intensă a unor lupte de rezistență.
La lansare, Black Ops 6 oferă două hărți Zombie – Liberty Falls și Terminus. Terminus este o insulă sumbră, scăldată în ploi și furtuni, care creează o atmosferă întunecată și apăsătoare. Pe de altă parte, Liberty Falls este un mic oraș american deschis și luminos, presărat cu magazine și clădiri care așteaptă să fie explorate. Fiecare hartă are propria personalitate și o mulțime de provocări unice care le diferențiază.
În ambele locații, jucătorii trebuie să ucidă zombii pentru a obține puncte, pe care le pot folosi pentru a deschide noi porți către zone suplimentare, precum și pentru a cumpăra upgrade-uri esențiale, cum ar fi Juggernog pentru rezistență, Mystery Box pentru arme și Pack-A-Punch pentru îmbunătățirea arsenalului din dotare. Hărțile sunt pline de secrete și easter egguri din povestea principală, care așteaptă să fie descoperite.
Grafică, sunet și performanță
Call of Duty: Black Ops 6 impresionează la capitolul vizual și auditiv, ridicând ștacheta printr-o paletă de culori vibrantă, care conferă jocului un aspect mai viu decât ce am văzut în titlurile anterioare din serie. Pe lângă estetica plăcută, coloana sonoră reușește să te transporte direct în mijlocul acțiunii, amplificând intensitatea fiecărui moment.
Totuși, am întâmpinat câteva probleme minore de tip “pop-in”, unde anumite elemente, cum ar fi copacii, iarba sau alte detalii de fundal, se încărcau mai lent sau apăreau brusc pe ecran. Aceste buguri au fost izolate și au apărut doar în câteva misiuni din campania single-player, fără a afecta semnificativ experiența generală de joc.
Din punctul de vedere al performanței, Black Ops 6 rulează impecabil. Testat la rezoluție 4K pe un sistem echipat cu Nvidia RTX 4080 și un procesor Ryzen 5800x, jocul a menținut peste 120 de cadre pe secundă, iar funcția DLSS, setată pe Quality sau Balanced, a ajutat la optimizarea performanței în scenarii intense. Chiar și pe sisteme ceva mai modeste, jocul se comportă foarte bine, beneficiind de tehnologii de upscale și frame generation care asigură o experiență fluidă.
Concluzie
Titlul Call of Duty de anul acesta oferă fără îndoială cea mai captivantă experiență single-player de la Cold War încoace. Campania surprinde printr-o varietate impresionantă de misiuni, de la infiltrarea unui aeroport până la un spectaculos jaf de cazinou, totul cu un design de tip „open-world” rafinat și mult mai bine structurat. Povestea este bine construită, plină de momente neașteptate, iar locațiile se potrivesc perfect atmosferei intense și misterioase din universul Black Ops.
Pe partea de multiplayer, jocul aduce un suflu proaspăt datorită noului sistem Omnimovement care transformă gameplay-ul într-o experiență mai dinamică și incitantă. Hărțile disponibile la lansare sunt variate și în general de dimensiuni medii spre mici. Câteva sunt haotice și intense, iar altele strălucesc mai ales în anumite moduri de joc. Este de remarcat faptul că multe dintre aceste hărți sunt inspirate din locațiile campaniei single-player, o abordare care ne amintește de titlurile clasice ale seriei CoD, când această practică era mult mai frecventă.
Modul Zombies revine la formatul clasic, bazat pe runde, păstrând esența de supraviețuire care l-a consacrat. La lansare, modul vine cu două hărți — ambele remarcabile vizual și atent construite, combinând într-un mod ingenios elemente clasice cu un look modern. Acest echilibru între vechi și nou asigură o experiență familiară, dar plină de prospețime, care va atrage atât fanii de lungă durată, cât și noii veniți.