Review realizat de Ionuț Lungu.
După lansarea glorioasă a lui Call of Duty: Modern Warfare II în anul 2022, cei de la Activision au anunțat că nu vor scoate un alt titlu până în 2024 și că vor avea grijă să ofere suport cu update-uri timp de 2 ani.
Totuși, iată că socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, așa că la finele lui 2023 ne este servit un nou titlul al seriei, și anume Call of Duty: Modern Warfare III. Poate că și cei de la Microsoft au avut ceva de spus aici.
Campania
Contrar așteptărilor destul de ridicate, campania single-player din Modern Warfare 3 poate fi terminată în 3 ore de către veteranii seriei sau în 4 ore daca vreți să o parcurgeți mai pe îndelete și să admirați diversele peisaje.
Povestea continuă fix de unde a fost lăsată de Modern Warfare 2, așa că intri direct în pâine cu o misiune de tip stealth pentru a recupera un prizonier pe cât de valoros, pe atât de problematic. Este vorba de Vladimir Makaorv, antagonistul seriei și ghimpele din coasta echipei de operații speciale a căpitanului John Price.
Oarecum amuzant mi s-a părut faptul că majoritatea locațiilor în care se desfășoară o bună parte a campaniei sunt diverse bucăți, ușor modificate din Verdansk, harta cu ajutorul căreia și-a făcut debutul modul Warzone.
Spun “amuzant” prin prisma faptului că acest lucru ar putea fi interpretat drept un easter egg gândit de Activision pe post de fan service, însă probabil aceștia au ales să (re)folosească asset-urile existente din harta Verdansk pentru a evita să conceapă noi locații pentru povestea lui Modern Warfare 3. Sigur, unii gameri vor găsi acest lucru ca pe ceva drăguț, dar pentru mine a fost ușor dezamăgitor să surprind de-a lungul campaniei aceleași locații și asset-uri, foarte puțin modificate, pe care le-am văzut timp de sute de ore în primul Warzone.
Ceva nou, dacă pot spune asta, sunt misiunile de tip “Open Combat“. Acestea sunt menite să pună la dispoziție o mai multă libertate jucătorului prin extinderea zonei de joc, cu opțiuni variate în ceea ce privește modul prin care pot fi duse la bun sfârșit.
Obiectivul principal rămâne fix, doar că ai de alergat după numeroase cutii în care poți regăsi diverse tipuri de arme, armuri, killstreaks și echipamente speciale. Prin această implementare, Activision alege să se îndepărteze de la clasicele misiuni liniare ce nu-ți permit să te abați prea mult de la traseul predefinit pentru completarea obiectivelor.
În cazul meu, Open Combat m-au făcut să mă simt ca și cum m-aș juca un meci mai strâns din modul Warzone pe post de umplutură și nu o campanie single-player a unui titlu proaspăt lansat. Destul de dezamăgitor, în special pentru pasionații seriei ce au plătit prețul de 70 de euro doar pentru a juca campania.
Experiența Multiplayer
Din fericire, aici lucrurile stau ceva mai bine. Modul de multiplayer al lui Modern Warfare 3 reușește să ofere o experiență foarte antrenantă și distractivă.
La capitolul moduri de joc disponibile, regăsim playlist-ul clasic de multiplayer, ce cuprinde Free-for-all, Domination, Search and destroy, Kill confirmed, Hardpoint, Control și Team Deathmatch, acesta din urmă fiind și alegerea mea preferată pentru a mă încălzi de fiecare dată când intru într-o sesiune sau pentru a testa noile arme deblocate plus diversele loadouts.
Un aspect important de menționat ar fi că playlistul amintit mai sus este regăsit și sub modul Hardcore, prin care Activision oferă o experiență de shooting cu adevărat unică, unde fiecare kill necesită doar 1-2 gloanțe, HUD-ul, Mini-Map-ul și counterul de gloanțe lipsesc cu desăvârșire, iar dacă tragi în coechipieri din greșeală (sau nu) riști să îi omori, deoarece opțiunea de friendly-fire este activă
Fiind unul dintre modurile mele îndrăgite din seria Call of Duty, este de apreciat faptul că dezvoltatorii l-au inclus în această iterație a jocului încă din momentul lansării, în comparație cu titlul precedent, unde i s-a simțit lipsa.
Pe lângă playlisturile clasice și Hardcore, mai avem disponibile modurile:
- Invasion – este practic un Deathmatch dar la o scară mult mai mare cu mai mulți jucători
- War Mode – în care jucătorul trebuie să captureze diferite obiective într-un mod oarecum liniar
- Cut Throat – Un meci clasic care cuprinde un număr total de 3 echipe
- Ground War – un mod de joc la scară mare în care 64 de jucători trebuie să se lupte pentru a captura diverse obiective, aici fiind disponibile si o serie de vehicule, în cazul în care aveți nevoie de ajutor suplimentar
În momentul lansării lui Call of Duty Modern Warfare III, toate hărțile disponibile pentru modul multiplayer sunt aceleași pe care le regăsim în Modern Warfare 2-ul apărut acum mai bine de un deceniu, ceea ce pune jocul într-o lumină complet nefavorabilă prin prisma faptului că nu avem parte și de hărți dedicate. Totuși, cei de la Activision au promis că vor adăuga până la 12 hărți noi.
Un alt punct care merită adus în discuție este modul Zombies, unde rețeta clasică pe care o știam și ne era familiară a fost semnificativ schimbată, modul fiind redenumit drept “Operation Deadbolt”. Gameplay-ul nu se mai axează pe luptele împotriva hoardelor de zombi pe hărți relativ mici, acum creaturile fiind localizate în anumite zone ale hărții dedicate acestui mod.
Spațiul este mult mai generos, într-un meci regăsindu-se până la 24 de jucători distribuiți în mai multe echipe, într-un cadru de tip Open-World, unde scopul principal este ca toți jucătorii să colaboreze, astfel încât să finalizeze cu brio toate misiunile și obiectivele regăsite pe hartă într-un interval de timp de aproximativ 45 de minute.
Această schimbare a modului de Zombie îmi amintește foarte mult de modul DMZ din Warzone 2, fiind prezente o serie de similitudini.
Grafică, sunet și gameplay
La capitolul grafică, Call of Duty: Modern Warfare 3 este un joc care arată mai mult decât bine, iar coloana sonoră reușește să aducă un sentiment de imersiune jucătorilor. În timpul campaniei, jocul ne încântă privirea și auzul cu o experiență cinematică destul de plăcută.
Unele zone din misiunile Open Combat prezintă o serie de peisaje pitorești cu adevărat impresionante, iar sunetul din anumite secvențe cheie ale poveștii chiar te poziționează în mijlocul acțiunii, înconjurat de explozii și focuri de armă.
Deși am jucat campania pe modul de dificultate Hardened, AI-ul din Modern Warfare 3 nu a fost prea inteligent, anumiți inamici alegând chiar să treacă fix pe lângă mine pentru a se poziționa tacticoși în cover.
Chiar dacă hărțile de multiplayer sunt aceeași Mărie de mai bine de un deceniu, pălăria ei arată mult mai bine din punct de vedere grafic și oferă un sentiment de realism, iar armele au un eye-candy aparte și sunt suficient de polishate. Probabil pentru că 90% dintre acestea sunt cele din MW2.
Personal, m-am lovit de câteva probleme pe partea de sunet în modurile de multiplayer și Zombie. De foarte multe ori când un vehicul trecea pe lângă mine, deși vedeam cum acesta m-a depășit iar jucătorii au coborât din el, sunetul de motor rămânea în urmă, indiferent cum mă poziționam eu față de acesta. Problema persista până când eram omorât sau mă îndepărtam foarte mult de zona respectivă.
Atunci când vorbim despre performanță, judecând după multitudinea de lansări problematice de anul acesta, trebuie să apreciez cât de bine rulează Call of Duty Modern Warfare III.
Am rulat jocul pe un sistem cu o placă video nVidia RTX 4080 și un procesor AMD Ryzen 7 5800x, iar la o rezoluție de 1440p cât și 4k, ajutat de funcția DLSS, numărul cadrelor pe secundă s-a menținut la o cifră de peste 120, pe cele mai înalte setări grafice, indiferent de scenariu.
Pe de altă parte, jocul se comportă foarte bine și pe sisteme ceva mai vechi, cum ar fi un i5 generația a 9-a cu un RTX 2070 Super, fără crashuri, artefacte vizuale, stuttering sau FPS drops.
Concluzie
Call of Duty: Modern Warfare III este o lansare ce dezamăgește anul acesta, dacă ne referim la experiența single-player, care pentru unii jucători este mai importantă decât cea multiplayer.
Deși arată și se aude bine, campania lui MW3 este prea scurtă, povestea nu impresionează cu nimic, iar misiunile de tip Open Combat menite să fie un element fresh sfârșesc prin a se simți ca un filler, cât să pună jucătorul să facă ceva, ele neavând un efect benefic asupra diverselor obiective și misiuni.
Nu mai vorbesc despre faptul că aceasta este practic o experiență foarte similară cu cea din în modul Warzone, de tip lootează, caută, lootează, avansează, iar când luăm în calcul că mai mult de jumătate dintre misiunile campaniei sunt de genul acesta, este greu de justificat prețul jocului.
Pe lângă toate aceste aspecte mai puțin dezirabile, partea de multiplayer reușește să ofere o experiență vastă și distractivă, cu multe moduri de joc în care orice pasionat de First Person Shooters își poate petrece sute de ore, atât singur, cât și în compania prietenilor.
Luat ca un întreg, Modern Warfare 3 vine la pachet cu o campanie single-player cinematică și cu o experiență online foarte antrenantă, așa cum ne-am obișnuit și la titlurile precedente, însă îmi este greu să recomand achiziționarea jocului la prețul întreg, având în vedere campania dezamăgitor de scurtă.