După cum vedem cu toții, nimic nu mai este ieftin în ziua de azi!
Trebuie să ne umplem burțile de bunătăți culinare, stingem apoi cu o bere/suc/apă ori ceva asemănător iar apoi, pentru că suntem niște oameni cu pasiune extaziată pentru jocurile video, trebuie neapărat să ne ramână câțiva lei în buzunar și pentru jocurile preferate, care ne fac să țopăim de bucurie la gândul că vom uita cu totul de realitate!
Apropo, ce ați spune dacă bucuria asta de a te cufunda în povestea jocului preferat ar fi și ea călcată în picioare pentru niște interese financiare bine conturate ale unei companii de talia SONY!??
Ok, ne-am obișnuit teribil cu gândul că odată ce cumparăm un joc, vom fi nevoiți să limităm numărul de instalări de pe DVD, la care se adaugă și faza cu DLC-urile (conținut ”adițional” care putea fi inclus din prima în cei câteva sute de lei de la achiziționare) și unde mai pui că poate omu’ vrea un Collector’s Edition! Deci…..asta e, doamnelor și domnilor gameri, rețeta perfectă de a ramâne cu aproape zero lei în cont sau buzunar, după caz!
Dar stați, asta nu e tot! Că tot vorbeam de Sony, trebuie să vă spun și de ce a venit vorba de marea companie: aceasta a depus o cerere la OSIM-ul (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) japonez pentru a obține un patent pentru reclame ce se difuzează în timpul jocurilor!!!!!
Ideea lor e deja pe birourile instituției de mai bine de un an și are și un nume destul de clar încât să te facă să urăști de la început ideea de a-ți întrerupe cineva experiența de joc: “Advertisement Scheme for Use With Interactive Content” (Metodă de publicitate pentru conținut interactiv).
Avem parte și de o descriere a idioțeniei – în timpul sesiunii, jocul va începe să se miște din ce în ce mai încet, până când se va opri, cu tunete și fulgere (nu chiar, dar în orice caz semnale luminoase și acustice); apoi, reclama va începe să fie difuzată iar la final, jocul va fi reluat din același punct sau va fi derulat cu câteva secunde mai înapoi decât rămăsese, ca să nu pună în dificultate gameplay-ul.
Sigur că este cea mai proastă idee referitoare la industria de profil pe care am auzit-o!
Experiența de joc s-ar duce clar naibii, am fi obligați practic să ne pierdem timpul uitându-ne la niște lucruri de vânzare care cel mai probabil nu ne interesează și totul ar fi cu nuanțe pronunțate de ”căcăniu”.
Totuşi, este foarte posibil ca acest patent să nu fie folosit niciodată de Sony. Poate că a fost depus doar ca să îşi apere ideea. După spusele celor de la Eurogamer, Sony a mai obţinut un patent asemănător în 2006 şi nu l-a folosit niciodată. În orice caz, dacă l-ar folosi ( DOAMNE FEREŞTE ), probabil ar face-o doar în jocurile Free-to-Play.
Dacă vă interesează să vedeţi cum arată patentul, iată un link.