Hazelight Studios este prins într-o dispută a mărcilor înregistrate cu publisherul Take-Two Interactive din cauza jocului cooperativ de succes It Takes Two, care ne-a făcut pe toți să încingem controllerele de gaming alături de prietenii și partenerii noștri de viață. Potrivit unui articol Eurogamer, Hazelight a abandonat cererea pentru marca înregistrată pentru titlul jocului după ce Take-Two dădea semne că i s-ar opune.
Hazelight a depus cererea pentru marca înregistrată în mai 2020, dar a abandonat demersul pe 25 martie 2021, cu o zi înainte de lansarea lui It Takes Two. Un purtător de cuvânt al Hazelight a declarat pentru Eurogamer că nu poate comenta speța, deoarece este încă în desfășurare, dar a spus că studioul „spera că va fi rezolvată”.
Analistul Michael Futter a clarificat pe Twitter că obiecția lui Take-Two poate să nu impacteze jocul în sine. „Conflictul mărcilor înregistrate înseamnă că Hazelight nu poate proteja numele, nu că vor fi forțați să-l schimbe”, a scris Futter. „L-ar putea schimba dacă vor să protejeze numele, dar sincer, probabil că nu merită să facă asta.”
The trademark conflict means that Hazelight can’t protect the name, not that they will be forced to change it. They could change it if they want to protect the name, but honestly, it’s probably not worth it to them to do that.
— Mike Futter (@Futterish) December 3, 2021
Obiecția lui Take-Two este în primul rând preventivă, potrivit lui Futter: „Take-Two nu spune că Hazelight încalcă vreun drept, dar nu vrea ca ei să poată proteja numele (și să-l scoată din aria lui TT, deoarece se aseamănă atât de mult cu numele companiei lor).”
Potrivit avocatului Richard Hoeg de la Hoeg Law, Take-Two a devenit foarte agresiv cu protejarea mărcilor sale comerciale: într-un podcast recent, el a spus că TT a făcut cel puțin 25 de prelungiri sau obiecții la depunerea mărcilor comerciale doar în ultimele trei luni. Electronic Arts, prin comparație, a interacționat cu mărcile înregistrate doar de 25 de ori în ultimii șase ani.
Unele dintre revendicările lui Take-Two sunt întemeiate, spune Hoeg, în timp ce altele sunt mai degrabă la îndemână, dar indiferent de modul în care își susține cazul în instanță, protecția zelosă a companiei a mărcilor sale chiar ar putea împiedica alte companii să încerce să aplice pentru mărci comerciale asemănătoare chiar și în mică măsură cu cele deținute de Take-Two, optând pentru a evita scenarul de a le apăra în instanță împotriva echipei juridice a lui Take-Two.
Sursa: PC Gamer