ExeKiller debutează cu primul trailer după o lună de fragmente din joc postate pe Twitter. Copilul din flori al futurismului cyberpunk insuflat puternic de Bladerunner și al unui western ce amintește cumva de primul Rage, ExeKiller preia așteptările acelui 77 care n-a fost să fie.
Jocul a fost anunțat doar pentru PC și este primul proiect al dezvoltatorului independent polonez (bingo, încă o similaritate) cu sediul în Cracovia, Paradark Studio. Conform Steam, data de lansare plănuită e „când e gata”, așa că înamorații de ExeKiller ca urmare a vizionării trailerului trebuie să se pregătească de o așteptare tare incertă — dar promițătoare.
În cizmele protagonistului titular, jucătorii vor fi însărcinați cu preluarea de chip-uri denumite ostentativ S.O.U.L. de la nelegiuiți sau țintele celor care plătesc mai bine. Exact, din nou în mintea unui vânător de recompense cu mantra „singura lege care contează este un pistol încărcat”, dar, pe cât de clișeic sună tot cadrul și personajele, nimeni nu pare să fi reușit până acum să reproducă fantezia Bladerunner-iană a anilor ‘80.
la bază, Exekiller face parte din genul action-adventure, ca dovadă cursele nebune cu mașini levitânde, urmăririle la pas prin orașe deșertice, cyber-puterile și, desigur, componenta FPS. Asemănător celor de la CDPR, și jocul lui Paradark se anunță a avea o poveste conformă cu alegerile și acțiunile jucătorului; deciziile vor afecta semnificativ dezvoltarea firului narativ, ceea ce e un mare plus pentru rejucabilitate.
Mai mult, pe lângă atmosfera îmbibată până la refuz de zona deșertică din Bladerunner 2049 unde canioanele și zonele aride tronează, lumea din ExeKiller se poate lăuda și cu un ciclu zi/noapte, vreme dinamică și furtuni solare radioactive.
Pe cât de de direct și mândru este jocul de direcția narativă de la bord, pe de șmecheră poate fi o asemenea idee clasică în vremuri moderne. Țipă din toți rărunchii „badass” și încearcă așa mult să zgândărească acel power-fantasy într-un western cyberpunk încât nu putem decât să sărbătorim o inițiativă atât curajosă. Ah, și trebuie să vă reamintesc: studioul dezvoltatorilor este indie.