San Diego și-a pus stâlpii de iluminat la treabă

În timp ce pe la noi apar campanii de promovare ce promit dezvoltarea “smart city”-urilor ori de câte ori se instalează câteva routere pentru wifi gratuit în centrul vreunui oraș, în San Diego până și stâlpii de iluminat aproape că au conștiință proprie.

Imagini pentru smart street lights

Proiectul care a adus la începutul anului pe străzile orașului San Diego corpuri de iluminat inteligente este realizat împreună cu autoritățile locale, finanțat din bani publici și are ca scop îmbunătățirea vieții locuitorilor. În declarațiile de presă de lansarea proiectului se vorbea despre întrebuințări ca marcarea locurilor de parcare, monitorizarea și optimizarea traficului, urmând ca, în funcție de succesul proiectului, să se găsească noi moduri prin care tehnologia să ajute populația orașului.

Stâlpii sunt dotați cu camere video, microfoane, senzori capabili să măsoare umiditatea, temperatura și alte caracteristici ale aerului, senzori magnetici sau senzori de vibrație. Acești senzori vor culege constant date ce vor fi utilizate cu scopul de a analiza mediul înconjurător și a oferi o multitudine de date celor interesați.

Aplicabilitatea acestora este foarte largă și diversă, de la monitorizarea traficului pietonal și oferirea în timp real a rutelor optime pentru alergat, până la ajutarea persoanelor cu deficit de vedere să se orienteze în spațiu.

https://youtu.be/eydYEEhPRkg

Singurul inconvenient al proiectului ar fi scopul cu care datele colectate ar putea fi folosite. Deși face traiul mai plăcut, această îmbunătățire a vieții vine la pachet cu o mulțime de date înregistrare ce pot fi utilizate în diferite scopuri. Chiar dacă, potrivit lui Austin Ashe, managerul general pentru orașe inteligente, datele vor fi publice, asta nu înseamnă că acestea sunt mai puțin periculoase.

Deși sub altă formă, australienii au deja un sistem asemănător implementat la nivel public de ceva timp, s-a ridicat constant problema securității (sau mai degrabă lipsa de securitate) pe care o astfel de tehnologie o aduce.

În Europa, pe de altă parte, e foarte puțin probabil sa vedem astfel de salturi tehnologice în viitorul apropiat, mai ales privind în urmă la scandalul care a adus GDPR-ul și la seriozitatea cu care această reglementare legală este tratată.

De asemenea, o întrebuințare care sigur nu va fi trecută cu vederea, deși poate datele nu sunt colectate cu acest scop, va fi, cu siguranță, cea comercială. Dacă ți se părea ciudată targetarea atât de precisă a reclamelor de pe Facebook, ei bine acest tip de date colectate în spațiul public vor duce e-commerce-ul la un cu totul alt nivel.

De la începutul anului, când a fost anunțat proiectul și până acum, s-au oferit update-uri doar sporadic și de multe ori nimic menționat concret. E posibil ca dezvoltatorii de software care interacționează cu această infrastructură sa fie puși pe treabă, însă momentan parteneriate comerciale nu prea au fost anunțate. Este normală o astfel de perioadă de tranziție spre o nouă tehnologie și de obicei durează ceva timp până se văd rezultatele.

Cu bune și cu rele, proiectul este o mișcare naturală înspre tehnologizare și se pare că, cel puțin pentru moment, unele comunități sunt dispuse să sacrifice o parte din intimitate pentru un plus de confort.

- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.