Un moment de reculegere pentru app-urile care ne-au părăsit.
Epitaf
Google clar își face curățenie printre app-uri. Acum câteva zile se anunța ca în Martie 2019 Inbox se va desființa. Acum mă trezesc că YouTube mă anunță că se închide platforma lor dedicată gamingului.
Parcă ieri era 2015 și eu mă chinuiam cu un VPN ca să văd care-i faza cu YouTube Gaming (înainte de lansarea oficială cam sughița Beta-ul pe meleagurile noastre). Ah, îmi spusesem, e ca Twitch, dar pe YouTube. Bravo, tot așa, fusese concluzia mea, o concluzie pe care o mai avusesem cu patru ani în urmă când ieșise Google+. Pe g+ am încercat să stau dar e mai greu să faci social media de unul singur.
Pe YouTube Gaming am stat puțintel mai mult, din Beta până în prezent, dar nu mă laud. Am trecut prin trei telefoane și îmi mânca mai puțin din planul de date decât Twitch. Da, era și este mai mult content pe Twitch. Dar VOD-urile de pe Twitch tot pe Tub ajung așa că nu mă strofocam să prind evenimente live.
Pe vremuri, când Twitch-ul era tânăr și PewDiePie încă putea să vocalizeze ca o fetiță, Google s-a îndârjit să îi cumpere. Amazon a oferit mai mulți bani, aproape un miliard de dolari americani. După ce și-a revenit Twitch-ul din leșin au bătut palma și Google a devenit competiția. La cât de repede a fost făcut YT Gaming disponibil, e clar că era deja in the works și că voiau Twitch-ul pentru brand și optimizare.
YT Gaming a văzut mulți fani ca mine, era o platformă mai mică, mai pașnică în foarte multe cazuri. Aparent lumea flame-uiește mai puțin pe live-uri când riscă să își ia ban pe tot YouTube-ul chiar și temporar. Who knew?
În trei ani de zile s-a strâns un following fidel, dar cam mic față de competitorul principal. Nici YouTube nu s-a strofocat prea mult cu advertising după începutul lui 2016 și întotdeauna am avut impresia că app-ul era tratat de parcă încă era în Beta.
Rămas bun, prieten drag…
De aici încolo
Okay, acum că mi-am scos toată melodrama din sistem, YouTube Gaming nu e mort, YouTube Gaming se transformă. De acum încolo o să fie integrat în app-ul de bază. Non-gamerii nu trebuie să își facă griji, în afară de câteva notificări, rubrica de Gaming nu va sări în ochi.
Interfața a fost integrată în app, avem și rubrică de Trending, which is nice, iar VOD-uri și stream-uri se găsesc ușor pentru utilizatorii noi în funcție de ce jocuri îi interesează.
YouTube a mai adăugat și o rubrică de “On the Rise” pentru sânge proaspăt și au zis pe blogul lor că vor avea feature-uri săptămânale. Poate ajungem și noi Trending pe Europa.
Până data viitoare, baftă la colivă!