La câteva zile după ce Frogwares ne-a prezentat un nou trailer cinematic pentru The Sinking City, un viitor titlu bazat pe horror-ul lovecraftian și care țintește destul de sus în competiția “joacelor din 2019”, iată că acum avem ocazia să căscăm ochii la un gameplay în sensul propriu, din moment ce producătorii au decis să permită curioșilor o mică excursie virtuală în orașul Oakmont al anilor 1920, teren de vânătoare pentru Charles Winfield Reed, aventurierul nostru care nu are toate țiglele pe casă,
Pentru nenea Charles, Oakmont devine un refugiu din calea șubredei sale sănătăți psihice, dar, în același timp, orașul răvășit de viituri și ploi torențiale scoate la iveală tot ce este mai dubios și mai grotesc din inimile și mințile devastate ale locuitorilor. Desigur, demo-ul anterior pus la dispoziție oferă o privire de ansamblu generoasă asupra mediului pe care juătorul îl poate explora liber, însă un material acompaniat de explicațiile și îndrumările dezvoltatorilor luminează mai bine ca un bec de 20 de wați câteva din cotloanele întunecate ce formează Oakmont.
Eroul nostru este un abil detectiv, iar modul principal de a progresa îl reprezintă, evident, investigarea. Împuști în stânga și în dreapta câteodată, da’ nu uita, vorbim de un third person adventure game cu elemente survival horror, nu de un simulator de school shooting. Deși nu este un sandbox în adevăratul sens al cuvântului, jucătorul va pune cap la cap indiciile și urmări pistele unor crime, dispariții și evenimente bizare așa cum crede el de cuviință.
Poate nu ești lăsat de capul tău 100% prin lumea jocului, căci vorba aceea, “Dumnezeu îți dă, da’ nu îți bagă în traistă”, dar tot trebuie să ai în minte un fir logic al evenimentelor și un simț de adevărat detectiv. Nu ai waypoint-uri mură în gură de la un obiectiv la altul, însă le poți fixa pe hartă în momentul în care dorești să investighezi strict un anume loc sau să folosești opțiunea de fast travel.
O adiție interesantă ce pare a fi împrumutată de la personajul Will Graham din serialul Hannibal, este abilitatea lui Charles de a vizualiza cu ochii minții tot ce s-a întâmplat înainte și în timpul crimei. Cu toate astea, el va trebui să pună în ordine fragmentele amintirii într-un mini puzzle drăguț, dar chintesențial pentru elucidarea misterelor și progresul în joc. Totodată, vorbim și despre un fel de focus vision ce îi permite lui Charles să observe obiectele importante împrăștiate prin încăperi.
Clipul demonstrează acest aspect sub pretextul ajutorului acordat unei locuitoare tare tulburată, iar pe lângă mecanica sănătății mintale regăsite și la Amnesia, vom avea parte și de un sistem de alegeri morale care influențează drastic desfășurarea evenimentelor, împreună cu necesitatea de a traversa anumite porțiuni din lume cu barca, din moment ce potopul a făcut din Oakmont o Mică Veneție…
Ca o noutate, The Sinking City introduce un bizar sistem de “crafting al indiciilor”. Charles are posibilitatea de a vizita arhive și biblioteci unde poate combina indicii, date istorice și informații despre anumite persoane pentru a face rost de “ponturi” și povești interesante foarte utile. Atenție însă, nu orice combinație de astfel de elemente produce rezultate!
În final, am găsit destul de amuzante animațiile precare și expresiile faciale ale personajelor, chiar dacă texturile și level design-ul aduc un plus atmosferei. Aș zice că o luminozitatea in-game prestabilită ar putea fi puțin mai joasă, dar băieții au o scuză, jocul este abia în stadiul alpha, așa că Charles își permite să deschidă toate ușile cu capul, să ciordească obiecte cu puterea minții și să nu își fractureze umărul datorită lipsei reculului în faza de shooting unde creaturile bizare capătă comportament de turmă și efecte ragdoll caraghioase.
Ce este admirabil la producători este dorința lor de a implica audiența cât mai profund în dezvoltarea jocului. N-om găsi noi așa ceva la titlurile AAA, dar Frogwares publică regulat conținut ce explică fix-urile recente, intențiile legate de joc, și, Doamne, apără și păzește, au până și sesiuni Q&A! Un efort lăudabil la care îmi pun speranțele, împreună cu ceilalți pasionați ai universului lui H.P. Lovecraft.
Sper că nu v-am dat toate detaliile fără ca voi să fi urmărit clipul, deși ăsta e jobul meu, așa că mai jos puteți analiza gameplay-ul și trage propriile concluzii. Să ne auzim cu bine și să ne pregătim echipamentul de scuba diving pentru 21 martie 2019!