Jocurile Sonic, în speță Sonic Heroes, au fost unele dintre jocurile pe care le-am jucat neîncetat în clasa I. Eram fascinat de ariciul albastru și de aventurile sale rapide pline de suspans, adrenalină și roboți ciudați. Cu timpul, grație unui foarte bun prieten din copilărie, am fost inițiat în tot ce a fost și este acest Sonic The Hedgehog.
Cel mai nou joc cu ariciul vitezoman este Sonic Forces, o nouă încercare din partea Sega de a îl propulsa pe Sonic înapoi în lumina reflectoarelor, loc în care acesta a stat ani la rândul acum mai bine de un deceniu.
POVESTE:
Povestea începe rapid și fără prea multe explicații relevante: Sonic este înfrânt de o nouă entitate răuvoitoare pe nume Infinite, iar universul este din nou în pericol de a fi distrus.
Prietenii lui Sonic formează o rezistență pentru a combate diferitele amenințări reprezentate de Infinite, Doctor Eggman și alți răufăcători din universul seriei. După primele minute de joc, jucătorului i se cere să își personalizeze propriul său personaj principal pe nume Rookie, personaj cheie în firul narativ al jocului. Rookie, alături de Sonic și de echipa acestuia vor parcurge nivelurile și vor curăța variatele lumi de roboții lui Eggman și de alte creaturi inamice.
Nu pot spune că am fost dat pe spate de narațiunea lui Sonic Forces, însă, spre deosebire de ultimele jocuri cu Ariciul Vitezoman (mă refer evident la tilturile BOOM), Forces livrează o poveste decentă. La urma urmei, nu știu cine cumpără un joc Sonic și se așteaptă ca povestea să fie o dramă matură.
Unui jucător normal îi va lua aproximativ 2-3 ore pentru a termina campania pe care Sonic Forces o are de oferit. Luând în considerare prețul semnificativ mai mic pe care noul Sonic îl are, mai exact 40 de euro, lipsa unei campanii mai stufoase este parțial justificată.
GAMEPLAY:
Din punctul de vedere al gameplay-ului, Sonic Forces se comportă identic cu jocurile precedente ale seriei: jocul pune în fața jucătorului o sumedenie de niveluri scurte care necesită viteză de reacție pentru a fi completate cu scor mare. Din nefericire, Sonic Forces nu îi penalizează deloc pe cei care aleg să abordeze nivelul “cu ochii închiși”. Ce vreau să spun cu asta este că Sonic Forces este inuman de simplu și nu necesită nicio bătaie de cap pentru a fi terminat.
Jucătorul va juca fie cu Sonic, care prezintă aceeași schemă de control ca și în titlurile precedente, fie cu Rookie, fie cu amândoi. Rookie se controlează asemănător cu Sonic cu mențiunea că acesta dispune de gadget-uri speciale care variază de la grappling hook-uri la arme de foc.
Prin realizarea de challenge-uri și prin terminarea nivelurilor, jucătorul va primi diverse accesorii “fashion” pe care i le va putea atribui lui Rookie în viitoarele misiuni. Acesta accesorii variază de la ochelari de soare, la tricouri, ghete sau mănuși.
Decizia studioului Sonic Team de a implementa mecanici de gameplay inutile precum introducerea personajului Rookie sau a altor astfel de artificii este principala bilă neagră a acestui joc și a tuturor jocurilor Sonic din ultimii 5 ani. Creatorii jocului nu au înțeles încă faptul că fanii Sonic își doresc un JOC SONIC, nicidecum un joc mediocru în care apare și Sonic din întâmplare.
GRAFICĂ ȘI SUNET
Noul joc Sonic este cel mai arătos joc Sonic de până acum, dar din nefericire acest lucru nu spune prea multe: Sonic Forces nu este în niciun caz un joc arătos. În ciuda faptului că marea majoritate a nivelurilor prezente în joc au o calitate vizuală deloc impresionantă, fiecare lume este unică în felul ei și vine cu propria arhitectură și cu propriul design.
Modelele personajelor consacrate ale seriei, precum Sonic, Tails sau Shadow, arată decent, fiind realizate mult mai atent decât modelele inamicilor. O problemă majoră îl reprezintă modelul lui Rookie,care din punctul meu de vedere este foarte slab executat.
Înțeleg faptul că vorbim de un personaj custom creat de jucător, însă, având în vedere că este unul dintre persoanjele principale, Sonic Team ar fi trebuit să aloce mai mult timp acestui personaj. Soundtrack-ul lui Sonic Forces este realizat în stilul clasic al jocurilor precedente, fiind un punct forte al jocului.