În ziua de astăzi putem spune că pe piață există un număr destul de măricel de jocuri de tip survival, fiecare cu propria lui abordare asupra ideii de supraviețuire, fie că trebuie să te aperi într-una de o hoardă de zombalăi, fie că trebuie să îți construiești un adăpost/o bază și să strângi constant resurse ca să te aperi împotriva altor inamici.
Totuși, chiar dacă din punct de vedere cantitativ stăm bine, la capitolul calitate s-ar putea în unele cazuri situația să nu fie chiar așa de bună.
Mie de ceva vreme a început să mi se facă poftă de un joc în stilul Stalker sau Metro, ceva cu o atmosferă un pic mai întunecată specifică jocurilor pe care le fac rușii/ucrainienii. Cred că în momentul de față am găsit un candidat destul de interesant aș putea spune.
Numele lui este Escape from Tarkov, un online first-person action RPG/Simulator cu elemente de MMO dezvoltat de către studioul Battlestate, din St. Petersburg, mama Rusie.
Momentan jocul se află în stadiul Alpha, dar dezvoltatorii au afirmat că vom avea parte de o versiune Beta undeva la începutul acestui an. Acțiunea are loc în regiunea Norvinsk, orașul Tarkov, un fel de zonă importantă din punct de vedere economic, dar și geopolitic, fiind o graniță între Europa și Rusia.
În urma unui conflict politic s-a iscat un război între Națiunile Unite, forțele armate din Norvinsk plus câteva companii militare private care au decis să se “implice”. Colac peste pupăză, toate granițile au fost închise așa că nu prea ai cum să scapi momentan, ci doar să supraviețuiești.
Mai jos puteți urmări un developer report cu privire la progresul jocului Escape from Tarkov, aveți și subtitrări. La prima vedere, jocul se prezintă destul de bine din punct de vedere conceptual, chiar dacă acum îi lipsește o poveste, dar ca mecanici de gameplay văd că rușii au acordat o foarte mare atenție, ceea ce era și de așteptat.
În primul rând ai o diversitate mare când vine vorba de arme, mai ales că le poți personaliza după bunul plac, asta dacă găsești echipamentul necesar pentru ele, iar fiecare piesă adăugată sau eliminată va afecta anumiți parametri și te vei trezi că AK-ul tău se va comporta altfel.
Dacă sunteți atenți, unele arme au pat pliant. Motivul este foarte simplu. Jocul ține cont și de lungimea acestora, iar dacă te apropii de un perete, personajul va ridica arma în sus astfel încât să nu îl incomodeze. De asemenea, intră și uzura echipamentului la un moment dat în joc și te trezești că îi dă rateu pistolul sau că rămâne un glonț blocat.
Pe lângă grafică, care este foarte detaliată, s-a pus accent și pe sunet, unde fiecare mișcare a ta poate să alerteze inamicul sau îi pot da de gol pe ei.
În momentul de față, pe lângă jucători mai există și o serie de AI intitulați Scavs, prescurtat de la scavengers. S-ar putea că uneori să îți dea de furcă, dar e posibil să te descurci. Sunt foarte multe detalii pe care aș putea să le acopăr, dar cred că aș transforma acest articol într-un review, așa că vă las pe voi să urmăriți video-ul și să îmi spuneți în secțiunea de comentarii cum vi se pare jocul.