În zilele noastre, simulatoarele au devenit un gen din ce în ce mai rar. Este o nișă care nu prea mai este pe placul dezvoltatorilor, deoarece procesul de dezvoltare nu este așa de facil, fiindcă implică o atenție mai mare la detalii și multe teste ca totul să iasă perfect. Oricum, voi știți cum se prezintă piața de gaming la ora actuală.
Toți vor să facă un joc cât mai repede, după să îl publice, să genereze bani rapid ca să reinvestească în proiecte similare. De exemplu, eu sunt un mare fan Silent Hunter, un simulator de submarine din Cel De-al Doilea Război Mondial.
Primul joc din serie s-a lansat în anul 2001, iar ultimul, Silent Hunter V, a apărut în anul 2010. Tehnic vorbind ar trebui să iau în calcul și Silent Hunter Online, o variantă Free To Play dezvoltată de studioul Blue Byte care aparține de Ubisoft, dar din păcate după cel puțin 4 ani, jocul se află într-un fel de Closed Beta. Pe scurt, nu le-au mai păsat de joc.
Surprinzător, există o comunitate foarte mare pasionată de simulatoarele de submarine și ea se strânge de obicei pe forum-ul și site-ul Subsim fondat în 1997 de Neal Stevens.
De-a lungul timpului, acest grup a devenit din ce în ce mai vocal, solicitând un nou simulator, dar cei de la Ubisoft din ce am văzut nu prea au dat vreun semn favorabil. Chiar și eu am mai întrebat la Ubisoft România, dezvoltatorul origina al seriei Silent Hunter, dar nu am primit un răspuns favorabil.
Din câte se pare, doi studenți de la Facultatea de Înalte Științe și Calculatoare din Stockholm, Suedia, Oscar și Einar, împărtășeau aceleași pasiuni cu cei de pe Subsim, așa că s-au apucat să facă un mic proiect pentru diplomele de licență. Acesta se numea HMS Marulken și avea la bază un submarin suedez din WW2.
După ceva muncă din partea celor doi, jocul lor a atras atenția din ce în ce mai mult așa că s-au decis că ar fi cazul să treacă la următorul nivel. Au fondat studioul Skvader Studios și au făcut o campanie de Kickstarter, scopul lor fiind să strângă 25.000 de dolari.
Au ajuns în punctul în care au strâns undeva la 16.000 de dolari, dar pe Kickstarter dacă nu strângi toată suma propusă până la data limită, campania se va anula, iar banii vor fi returnați. Norocul lor a fost că fondatorul Subsim, Neal Stevens a decis să îi finanțeze timp de un an de zile, iar acum jocul se va numi Wolfpack. Acesta va avea la bază submarinele germane.
Totuși, care este mecanismul de gameplay. În mod normal, în seria Silent Hunter un singur jucător controla întregul U-boat (așa se numeau submarinele germane), dar în acest caz, sunt mai mulți jucători, fiecare responsabil de o poziție anume. Poți să fii căpitanul, navigatorul, ofițerul pentru compartimentul de torpile, inginerul în sala motoarelor, etc.
Subiectul de bază este lucrul în echipă. Fiecare membru trebuie să fie cât mai eficient posibil, deoarece o singură greșeală s-ar putea să îi coste pe toți întreaga misiune. De asemenea, pot fi mai multe submarine în aceeași sesiune de joc. De aici și numele de “Wolfpack”.
Din punctul meu de vedere, dacă se menține constant nivelul de dezvoltare al jocului eu cred ca va fi un succes, mai ales că nimeni nu a făcut până acum un simulator de submarine unde trebuie să joci în co-op.
Ca să înțelegeți ce înseamnă pasiunea pură, Neal Stevens aștepta de peste 20 de ani un joc precum Wolfpack, așa că a renunțat la slujba de șofer pe camioane cu materiale toxice și chimicale de înalt risc și s-a mutat din Texas, taman în Stockholm!
https://www.youtube.com/watch?v=5a9dZjyL7Hw