The Elder Scrolls: Legends este un CCG (collectible card game) dezvoltat de studioul Dire Wolf Digital și publicat de Bethesda. Jocul a fost și este în continuare în closed beta, doar că astăzi a fost ridicat NDA-ul (Non Disclosure Agreement), așa că am să pot să vă povestesc și chiar să vă arăt câte ceva despre el.
În primul rând Legends se dorește a fi rivalul direct al jocului celor de la Blizzard, Hearthstone, și chiar împrumută o mulțime de mecanici, termeni de gameplay, dar și animații. Hearthstone nu este singurul joc din care s-au inspirat cei de la Dire Wolf Digital. Am remarcat și câteva similitudini cu Magic the Gathering al celor de la Wizards of the Coast.
Cu alte cuvinte, The Elder Scrolls: Legends este un fel de struțo-cămilă ce poate părea respingătoare la prima vedere. Primul contact pe care l-am avut cu jocul, acum mai bine de o lună, s-a terminat destul de subit după numai o oră de joc, sătul fiind să văd aceleași mecanici și animații ca cele din Hearthstone.
Fiind un tip perseverent m-am gândit să mai dau o șansă jocului să văd ce schimbări sau inovații au introdus cei de la Dire Wolf Digital pentru a-l diferenția de celelalte CCG sau TCG-uri. Cel mai important lucru pe care nu l-am întâlnit nici la Hearthstone, dar nici la Magic the Gathering este introducerea de “rânduri,” sau lanes în engleză.
Dar s-o luăm cu începutul. Deși este încă în beta, Legends are destul content cât să vă țină ocupați câteva săptămâni bune. Înainte de a putea să vă duelați cu alți jucători va trebui să treceți prin campania single-player care are câteva (multe) capitole. După ce terminați actul 1 veți putea să jucați și multiplayer, inclusiv Arena.
Înainte de a vă începe aventura va trebui să alegeți rasa (Argonian, Breton, Dark Elf, High Elf, Imperial, Khajiit, Nord, Orc, Redguard, Wood Elf), dar și clasa (Archer, Assassin, Battlemage, Crusader, Mage, Monk, Scout, Sorcerer, Spellsword, Warrior) cu care doriți să jucați. După cum puteti observa sunt aceleași rase și clase pe care le puteți întâlni și în universul Elder Scrolls.
Scopul jocului este să reduceți viața adversarului la zero cu ajutorul unui deck ce conține între 50 și 70 de cărți. Fiecare dintre cele 10 clase pe care le-am menționat mai sus are un stil diferit de joc. Unele se bazează pe combinații de agilitate și forță (agility + strength), în timp ce altele pe inteligență și voință (intelligence + willpower). Întotdeauna este o combinație de două atribute.
Fiecare deck pe care îl veți primi în timpul campaniei single-player are un nume iconic. Bineințeles. deck-urile le puteți îmbunătăți pe măsură ce câștigați cărți noi. Mecanica de joc este similară altor jocuri ca Hearthstone și MtG. Fiecare jucător începe cu 30 viață, 1 mana și 3 cărți în mână. Întotdeauna, al doilea jucător va primi un flacon (vial) ce conține 3 doze de mana pe care îl va putea folosi oricând pe turul lui.
Așa cum v-am spus mai sus, Dire Wolf Digital a introdus conceptul de “rânduri” sau lanes în engleză. Practic, în loc de o singură masă de joc veți avea două. În plus, rândul din dreapta beneficiază de shadow, ceea ce înseamnă că orice creatură pe care o așezați aici nu va fi vizibilă până turul următor. Cu toate acestea, creaturile de pe acest rând, chiar dacă sunt invizibile pot fi targetate de vrăjile sau abilitățile creaturilor inamicului. Ca să fie clar, creaturile de pe rânduri diferite nu se pot ataca între ele.
În rest, am recunoscut multe dintre abilitățile cărților din Hearthstone, deși Dire Wolf Digital au schimbat numele: Guard (taunt), Summon (Battlecry), Ward (Divine Shield), Last Gasp (Deathrattle). Chiar dacă au nume diferite aceste abilități funcționează la fel. O singură abilitate nouă a fost introdusă de developer: Prophecy. De altfel, mi se pare și cea mai controversată întrucât poți câșțiga un joc chiar și atunci când totul pare pierdut.
Cum funcționează Prophecy? Ei bine, ar trebui să știți că fiecare jucător are o rună în jurul portretului ce este distrusă când pierde 5 puncte de viață. Dacă ați pierdut 5, 10, 15, 20 sau 25 de puncte de viață veți trage câte o carte. Dacă acea carte are abilitatea Prophecy pe ea, o veți putea juca pe loc fără să plătiți costul ei. Mi se pare o abilitate extrem de puternică așa că sper ca developer-ul să păstreze un echilibru și efectele pe care aceste cărți cu Prophecy le dau să nu fie prea drastice.
Dacă doriți acess la versiunea beta vă puteți înscrie pe site-ul Bethesda.Aveți mai jos un video cu o parte din capitolele din campania de single-player pentru a aprofunda și vizual tot ce v-am povestit. Dacă v-a plăcut am să fac unul și cu multiplayer după ce termin primul act. Enjoy!