Anul trecut am publicat câteva aspecte importante extrase dintr-un studiu privind succesul jocurilor de mobil în Europa. La momentul respectiv se estima o creștere a marketshare-ului deținut de gaming-ul mobil de maxim 37.4 miliarde de dolari pana in 2019 (doar în US). Cum a evoluat piața de atunci?
Potrivit mai multor statistici, realizate de diferite companii, gaming-ul mobil a depășit orice așteptări, fiind responsabil de 37% din totalul vânzărilor generate în gaming la nivel global. Mai exact, din bugetul total de 99.6 miliarde de dolari (în creștere cu 8.5% comparativ cu 2015), 36.9 miliarde de dolari au fost generate exclusiv de gaming-ul mobil.
Pentru prima dată gaming-ul mobil il depășește pe cel pentru PC, având o creștere de 21.3% la nivel global.
Succesul general de jocurile pentru mobil și tendința asta de divertisment all around deschide o mult de noi posibilități pentru dezvoltatorii de jocuri. Titluri care în urmă cu doar câțiva ani erau la început, au devenit foarte populare, generând în jurul lor francize întregi (spre exemplu King, Zynga).
Noile statistici realizate de către grupul Newzoo sunt mult mult mai optimiste. Aceștia estimează o creștere globală ceva mai rapidă, de peste 118.6 miliarde de dolari, din care 52.5 miliarde generate de gaming-ul mobil. Din punctul de vedere demografic, vânzările generate în zonă APAC depășesc 47%, China fiind responsabilă pentru jumătate din această statistică și America de Nord pentru a doua jumătate.
Deși există o mulțime de entuziasm în ceea ce privește VR gaming-ul, se pare că acesta este “absorbit” de restul segmentelor. Estimările privind veniturile din software VR și chiar gaming sunt cât se poate de marginale. Este posibil să rămână așa pentru cel puțin încă nu an, urmând să crească timid, în funcție de numărul de clienți, de grupurile țintă și de disponibilitatea unei platforme cu adevărat matură.