Indiferent de unde suntem sau unde am crescut, cu toții am văzut măcar un film din trilogia “Lord Of The Rings“: bătălii de proporții epice, personaje memorabile și cel mai important o lume fantastică în care te pierdeai ușor. Deși cărțile lui Tolkien și filmele lui Pețer Jackson sunt considerate niște capodopere, noi, gamerii nu am primit capodopera noastră din Middle-Earth. Au existat numeroase jocuri bazate pe filme sau pe cărți, dar niciunul nu a reușit să ne facă să ne simțim acolo…în inima Ținutului De Mijloc. Asta până când Monolith Studios au anunțat că lucrează la un joc bazat pe universul lui Tolkien, dar cu o poveste și cu personaje cu totul și cu totul noi. Și iată-ne acum, cu mână pe “Shadow Of Mordor” gata, gata să mai ucidem niște orci și să-i arătăm lui Sauron cine are ultimul cuvânt de spus în Mordor. Pot spune încă de la început că “Umbra din Mordor” este cel mai bun joc al francizei Middle-Earth, însă dacă vreți să aflați mai multe va sfătuiesc să citiți review-ul următor.
ONE GAME DOES NOT SIMPLY WALK INTO MORDOR…
httpv://www.youtube.com/watch?v=08_01gv2SRk
POVESTE:
Povestea îl are în centru pe Talion, un ranger al Porților Negre, care în primele minute ale jocului își pierde cam tot ce are: fiul, soția și chiar viața. Din împrejurări ciudate, moartea nu îl vrea, așa că se întoarce în lumea celor vii alături de fantomă unui rege elf pe nume Celebrimbor. Împreună vor cutreiera Mordorul în încercarea de a ajunge până în ierarhia cea mai mare a orcilor, la The Black Hand, pentru a împiedică o potențială întoarcere al lui Sauron. Povestea este suficient de interesantă cât să te țină în față ecranului, iar cel mai plăcut lucru este că se potrivește perfect cu celelalte evenimente din Middle-Earth, relatate în cărți și filme. Singurul minus notabil ar fi câteva misiuni care nu se îmbină atât de bine cu povestea, dar per total Shadow Of Mordor este bun și că film pentru cei îndrăgostiți de lumea lui Tolkien.
GAMEPLAY:
Aș putea spune că Shadow Of Mordor este un action-adventure cu un semi-open-world și cu câteva elemente RPG și stealth, dar dacă ne uităm mai atent putem sesiza izbitoarea asemănare dintre jocul nostru și seriile Assassin’s Creed și Batman. Dacă la capitolul free-roam și platforming jocul seamănă mai mult sau mai puțin cu franciza de la Ubisoft, la capitolul combat “Mordor” reușește să doboare seria Batman Arkham prin sistemul de luptă extrem de fluid și intuitiv, nu am mai văzut un sword-fight așa dinamic într-un joc de foarte mult timp.
Am mentinat că jocul seamănă cu două serii extrem de cunoscute, dar hai să vedem ce îl face diferit de aceste jocuri: mecanica numită Nemesis System. Ce este această mecanică: să zicem că un NPC (care aparent este un soldat orc) te omoară, NFC-ul orc va crește în ierarhia orcilor și va deveni mai puternic, și te va dori scalpat sau înfipt în suliță. Shadow Of Mordor este primul joc în care pot spune că moartea îți aduce experiențe noi, prin urmare devine interesant să mori și să vezi acel sărac orc care te-a doborât că devine căpitan, general sau alt rank din armata lui Sauron. De asemenea, e plăcut să vezi cum evoluează societatea orcilor: cine este aliat cu cine, rivalități și prietenii. De exemplu la un moment un warchief poate avea ca bodyguard un căpitan orc, care poate necesită un efort dublu uneori, așa că trebuie să îi afli identitatea acestui bodyguard și să-l ucizi, înainte de a înfrunta warchief-ul, astfel îți ușurezi munca. Pe parcursul jocului, Talion va putea “poseda” un căpitan orc și să-l trimită, alături de susținătorii lui, să ucidă alți căpitani sau warchiefs. Jocul vine și cu un element RPG prin runele căpătate de la căpitanii morți și prin skilltree-ul de upgrade, dar nimic inovator. Este acolo pentru a da jucătorului un motiv în plus de a explora harta și de a ucide orci.
Singurul neajuns al lui Shadow of Mordor este harta. Acesta este destul de mică și nu ne prezintă o arhitectură sau un decor uluitor: până la urmă este acel Mordor, gol, lipsit de viață și populat de orci.
httpv://www.youtube.com/watch?v=FOEpqqdby8I
GRAFICĂ ȘI SUNET:
Am testat varianta de PS4 a jocului și tot ce pot spune este că jocul, se vede și se mișcă perfect. Texturile sunt de rezoluție înaltă, animatile sunt foarte fluide și variate( vorbind de animații, acestea sunt printre cele mai violente pe care le-am văzut într-un joc ) , iar lumea jocului aduce cinste filmelor lui Jackson. Varianta de PS4 rulează la 1080p constant, fără pierderi vizibile de cadre. Singura plângere pe care o am la capitolul grafic este fața lui Talion care parcă este un lăptar gata să îi aducă lăpticul lui Sauron, nicidecum un ranger din Mordor. La capitolul sunet, jocul stă excelent. Actorii care dau grai personajelor sunt de categorie grea. Aici îi amintim pe Troy Baker (vocea lui Talion) și pe Nolan North (vocea lui Drake.. pardon The Black Hand). Coloana sonoră este la fel de epică că și ecranizările celor trei filme “Lord Of The Rings”.
>Povestea este suficient de interesantă cât să te țină în față ecranului
>la capitolul combat “Mordor” reușește să doboare seria Batman Arkham
HAHAHAHA. Ce aberatii MONUMENTALE!
Povestea e o mizerie totala. Incepe cu Aragorn asta nou mort fiind si O SINGURA DATA nu-l intreaba pe Fantomel “ba, dar tu cine esti?”, in schimb Fantomel mereu insista “DAR NU VREI SA AFLI CINE SUNT?!”. In schimb ii urmezi ordinele fara sa clipesti. Iar un joc care incepe cu premiza de razbunare pentru ce ti-au facut familiei ajunge la final sa UITE COMPLET de premiza initiala si sa se concentreze pe INELE. Povestea e o mizerie.
Parkour-ul e copilul cu dizabilitati a lui Assassin’s Creed. Macar in seria aia mediocra de jocuri au depus vagul efort ca personajul sa PARA ca se agata de CEVA cand se urca. Taragorn se urca drept vertical pe ORICE suprafata, indiferent. Zici ca-i Spiderman. E ridicol de lenes facut si simplist.
Rahatul asta de combat copy-pasted din Arkam, pe care bunica oricui sau maimuta de la zoo ar putea sa-l invinga izbindu-se cu moaca de tastatura si cu monitorul stins, e combat care doboara seria Arkham? Are you for real? In jocul asta daca te duci intr-un Stronghold si te-nconjoara 40 de orci, apesi SPACE SPACE SPACE SPACE de un milion de ori si esti INVULNERABIL. Arkham necesita DE UN MILION de multe ori mai mult skill. Mai intai joaca seria Arkham inainte sa afirmi aberatii.
AI-ul e prost ca noaptea, te vede daca te opresti la 2m de el si incepi sa dansezi. Iar apoi dupa ce macelaresti o baza intreaga si-l lasi pe ultimul in viata, te ascunzi, te cauta nitel si apoi zice “just my imagination”. In Batman Arkham daca te vedeau NU MAI EXISTA calm. Din momentul ala erau PERMANENT alertati si te cautau in fiecare coltisor pana dadeau de tine, inclusiv pe tavan. Sa fim seriosi.
Jocul asta nici macar n-are setari de dificultate! Are doua zone IDENTICE, doar ca una e verde si alta arida, dar ambele la fel de plictisitoare si repetitive, lipsite de content in afara de bataile jignitoare de simple. Cautati pe youtube “the combat in shadow of mordor is terrible” si vedeti un prim exemplu de om care bate un intreg Stronghold cu MONITORUL STINS si lovind fara sens in tastatura si mouse.
Daca am ajuns sa laudam si mizeriile astea.. si mai rau, sa afirmam ca sunt SUPERIOARE seriei Arkham, vai de capetele acelora care scriu review-urile astea. S-au apucat IERI de gaming.