[Interviu exclusiv] Simon Bennett, eSports Manager @ Wargaming

Simon Bennett, Wargaming.net

În ziua de astăzi producătorii de jocuri video se axează din ce în ce mai mult pe crearea unui produs care să fie atractiv pentru jucătorii de pe scena eSports. Unul dintre aceste jocuri este World of Tanks, care a avut un succes răsunător pe scena de sport electronic, astfel devenind un competitor serios pentru celelalte jocuri cu vechime în acest domeniu.

Ne-am gândit că ar fi interesant dacă am afla cum s-a ajuns la această realizare și am decis să îl invităm pe Simon Bennett, eSports Manager la Wargaming Europe SAS să ne spună mai multe despre asta in cadrul unui interviu scris.

Pentru cei interesaţi, acum doar câteva luni am realizat şi un interviu cu CEO-ul Wargaming, Victor Kislyi. Dar să revenim la Simon:

Overheat: Bună ziua și bine ați venit pe Overheat.ro. Vă mulțumim că ați acceptat invitația noastră la interviu.

Simon Bennett: Bună ziua și mulțumesc pentru interesul acordat.

OVH: Ce ne puteți spune despre dumneavoastră și munca pe care o faceți? De asemenea, cred că cititorii noștri ar dori să afle cum v-ați început cariera. Ce ne puteți împărtăși?

SB: Numele meu este Simon Bennett și sunt eSports Manager la compania Wargaming pentru Europa. Am urmat studii de ecologie si pedagogie, dar am avut întotdeauna o mare pasiune pentru jocurile video. Chiar dacă mă joc de ceva timp World of Warcraft și Counter-Strike 1.5 la nivel semi-profesional, nu am visat vreodată să lucrez în industria jocurilor. Când mi-a fost oferită o poziție în cadrul companiei Blizzard am acceptat-o imediat și nu am regretat neciodată decizia luată.

eSports-ul a fost hobby-ul meu timp de mulți ani. Înainte de a-mi începe cariera profesională, obișnuiam să particip la competițiile de Counter-Strike și să organizez campionate de StarCraft și fighting games. Wargaming mi-a oferit posibilitatea să îmi duc pasiunea pentru eSports mai departe, așă că acum un an și jumătate m-am alăturat acestei echipe pe poziția de eSports Manager.

O zi tipică pentru echipa eSports constă în munca la proiecte noi pentru World of Tanks, gestionarea campionatelor de World of Warplanes și World of Tanks, negocierea cu partenerii, redactarea de articole și comunicarea cu jucătorii profesioniști. De asemenea, livestreaming și casting. Munca mea este diferită de la proiect la proiect, fiindcă fluxul de lucru depinde de ce își doresc să vadă jucătorii și partenerii. Aceasta este cea mai captivantă parte în a fi un eSports manager. Sincer să fiu, uneori nu pot spune unde se termină slujba și unde începe hobby-ul, asta dovedind din nou cât de uimitoare este slujba mea.

OVH: Știm că World of Tanks a avut un impact răsunător pe scena eSports, jocul bucurându-se de aprecierea jucătorilor profesioniști. Cum s-a ajuns la această reușită?

SB: Armata de fani înrăiți și o comunitate de jucători activi este necesară pentru orice domeniu eSports. World of Tanks le are pe amândouă. Când am făcut primii pași în pro-gaming, ne-am pus în minte să oferim din campionate distractive care aveau o legătură strânsă cu comunitatea. Această abordare ne-a permis să creștem componenta eSports exponențial. Acum mai puțin de doi ani, de exemplu, jocul avea în jur de 40 de echipe profesioniste. Astăzi, World of Tanks înglobează aproape o mie de echipe profesioniste totalizând 18,000 de jucători. Nu am fi acumulat un asemenea număr dacă nu am fi ascultat de feedback-ul utilizatorilor și nu am fi implementat sugestiile acestora.

Pentru a crește elementul competitiv al jocului am lansat recent Wargaming.net League. Aceasta este disponibilă în toate regiunile (America, Europa și Asia) și reunește mii de tanchiști virtuali la nivel global, precum și numeroși fani care se bucură să urmărească meciurile dintre profesioniști.

OVH: World of Warplanes se va lansa în curând. Credeți că va avea același succes că World of Tanks?

SB: Clădit cu gândul la eSports, World of Warplanes va fi un element important în cadrul Wargaming.net League. Competițiile beta pe care le organizăm atrag un număr considerabil de jucători. Jocul se dezvoltă tot timpul în materie de conținut și caracteristici. De asemenea, baza de utilizatori se află într-o continuă creștere și asta ne face să credem că eventual se va impune ca o disciplină eSports.

OVH: Știu că mulți jucători așteaptă începerea stadiului Alpha la World of Warships. Cum vedeți noul joc în ceea ce privește compatibilitatea sa cu scena eSports?

SB: Este prea devreme ca să vorbesc despre World of Warships pe scena profesională de gaming. Jocul este pe cale să între în fază de Global Alpha, iar componenta sa eSports este în fază embrionică. Desigur, așteptăm cu nerăbdare să includem acest titlu în lista disciplinelor Ligii, dar trebuie să așteptăm până se conturează ceva pentru a intra în mai multe detalii despre asta.

OVH: In ultimul timp au existat multe competiții sau evenimente offline organizate de WG în diverse țări din Europa. Cititorii noștri ar dori să afle dacă și când vă veți face simțită prezența mai bine pe piața de gaming românească?

SB: Când vine vorba de campionate, regiunea balcanică, inclusiv România, este dificil de abordat. Chiar dacă avem un număr mare de solicitări din partea multor țări și a diferiților organizatori de evenimente, primul lucru pe care trebuie să îl facem este să ne asigurăm că putem oferi suport de calitate pentru campionate în aceste țări. Până vom reuși să facem acest lucru vom susține în continuare eSports-ul în aceste regiuni oferind coduri și gold organizatorilor și prin intermediul partenerilor, precum Electronic Sports League. Pot să asigur jucătorii noștri că lucrăm la câteva proiecte care ar putea primi o susținere mai mare în țările balcanice, inclusiv România, în viitorul apropriat.

OVH: Ne puteți furniza un număr aproximativ al jucătorilor de WoT din România?

SB: Sunt mai mult de 450.000 de jucători români în World of Tanks.

OVH: Ținând cont că de curând s-a implementat sistemul Unified Premium Account, credeți că asta va atrage jucătorii de World of Tanks să încerce World of Warplanes ?

SB: Unificarea conturilor Premium permite jucătorilor de World of Tanks să exploreze beneficiile jocului World of Warplanes fără alte plăți suplimentare. Când vine vorba de comunitățile celor două titluri, acestea nu vor intra la apă sau “exploda”. Acei jucători care se bucură de acțiunea dinamică a luptelor aeriene vor continua să se joace World of Warplanes, iar cei care preferă bătăliile terestre mai lente se vor întoarce la World of Tanks. Într-un final totul se rezumă la preferințele personale.

OVH: Doriți să transmiteți ceva cititorilor noștri?

SB: Vă iubim și apreciem contribuția! Nu este nimic mai plăcut decât reacția jucătorilor noștri când introducem ceva ce ei au cerut.

Continuați să fiți la fel de activi, implicați și pasionați când vine vorba de jocurile noastre și eSports. Dacă sunteți interesați de campionate sau orice alte evenimente eSports puteți să contactați pe oricine din echipa mea pe forum. Vă apreciem feedback-ul, lucrăm constant să vă îmbunătățim experiența și suntem deschiși pentru orice discuții legate de sugestiile pe care le aveți în legătură cu dezvoltarea jocului și componenta sa competitivă.

OVH: Vă mulțumim mult pentru timpul acordat. Vă dorim succes în continuare.

SB: Multumesc!

Pompiliu-Ion Popescu
Pompiliu-Ion Popescuhttps://www.overheat.ro
Fan al istoriei şi al celui de-Al Doilea Război Mondial, Pompiliu este persoana despre care ştii sigur că a jucat totul în materie de conflicte militare. Pompiliu s-a alaturat echipei Overheat.ro din Februarie 2012.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

1 COMENTARIU

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.