Star Wars Outlaws promite o călătorie captivantă prin universul Star Wars, transportând jucătorii într-o lume bogată în detalii, cu o atmosferă autentică Star Wars. Locațiile jocului, de la porturi spațiale pline de viață la planete pustii, sunt frumos redate și pline de detalii autentice care evocă “feelingul” Star Wars.
Cu toate acestea, în timp ce jocul excelează în prezentarea sa, mecanicile de joc pot părea oarecum superficiale. Structura open world, deși promițătoare, poate părea uneori repetitivă, cu misiuni care urmează adesea un model similar de explorare, combat și rezolvarea puzzle-urilor.
A fi sau a nu fi Outlaw?
Star Wars Outlaws este primul joc singleplayer cu adevărat open world în universul creat de George Lucas. Massive Entertainment împreună cu Lucasfilms Games și-au unit forțele pentru a crea o nouă experiență Star Wars, menită să povestească evenimente care se petrec între The Empire Strikes Back și Return of the Jedi.
Kay Vess împreună cu Nix, o creatură deosebit de drăguță, sunt personajele principale ale jocului. Aceștia sunt însoțiți de diverși companioni pe parcursul poveștii, toți fiind în căutarea vestitului “Last big job.”
În Outlaws, putem face misiuni pentru oricare dintre cele 4 grupuri: Ashiga, Crimson Dawn, Hutts, Pykes. Aceste grupuri sunt imediat recognoscibile pentru fanii seriei. Fiecare grup are o personalitate bine stabilită, care din păcate este irosită. Alegerile pe care jucătorii le pot face au anumite repercusiuni, dar nu schimbă cu nimic lumea înconjurătoare.
Nu pot să spun prea multe despre poveste pentru că ea nu există în mare parte. Firul narativ începe subit, fără nicio motivație solidă din partea lui Kay, în afară de clasicul “Vreau bani mulți ca să scap de aici.” Pentru că jocul ne dă opțiunea de a alege planetele în ce ordine vrem, logica poveștii are de suferit. Dincolo de ultima oră a jocului, restul poveștii pare doar un șir de misiuni menite să ne ajute să deblocăm complet arsenalul nostru.
Mi s-a părut interesant faptul că anumite părți ale jocului mi-au adus aminte de Mass Effect 2, mai ales pe la mijloc unde toate misiunile principale sunt despre racolarea viitorilor noștri parteneri.
Dacă nu eram un fan înrăit Star Wars, Outlaws m-ar fi dezamăgit profund din punct de vedere al poveștii. Jocul conține o sumedenie de easter eggs și momente sau personaje clasice din universul Star Wars, din păcate însă, blestemul Ubisoft de a uita cum să mențină o poveste captivantă după câteva ore de joc se regăsește și aici.
Prezentare
Star Wars Outlaws arată și sună superb.
Massive este un studio renumit pentru abilitatea sa de a crea jocuri cu lumi impresionante și pline de viață. Dacă mă întreabă cineva dacă am vizitat New York le voi spune că da, chiar dacă am vizitat orașul doar în seria de jocuri The Division.
În Outlaws, jucătorii pot explora diverse planete din universul Star Wars. Jocul începe pe planeta Cantonica, menționată pentru prima dată în filmul Star Wars: The Last Jedi. Toshara este a doua locație din joc, este mai degrabă o lună și nu o planetă dar este la fel de frumos redată.
Kijimi, Tatooine și Akiva fac și ele parte din ansamblul de planete pe care jocul ni le oferă spre explorare. Fiecare locație este ușor de distins, plină de detalii captivante și parcă scoase din imaginația celui mai mare fan Star Wars.
Din cele aproape 20 de ore pe care le-am jucat, cred ca o oră cel puțin am petrecut-o uitându-mă în zare, admirând jocul. Din păcate, un joc nu este definit prin cât de bună este grafica sa, ci prin gameplay.
Muzica din joc merită un premiu. Simon Koudriavtsev și Wilbert Roget II, directorul audio și respectiv compozitorul, au reușit să se inspire de la John Williams și să creeze o coloană sonoră pe care o ascult acum pe Spotify.
Este timpul să vorbim despre cum arată personajele. Dacă ne uităm la cutscenes sau la trailerele create manual, personajele și animațiile lor arată foarte bine. Ei bine, în timpul jocului, personajele parcă sunt scoase din era Playstation 3. Animații rigide, expresii mute și lipsite de viață iar texturile fețelor parcă sunt făcute din modelino ieftin din China shop.
E păcat, mai ales când jocul în general are o prezentare atât de bine realizată, rar întâlnită în jocurile open world.
Gameplay
Oh boy, here we go.
Ubisoft este deja recunoscut pentru jocurile sale open world, dar și pentru faptul că mereu reușesc să țină cumva publicul în priză.
Recunosc că am petrecut mult prea multe ore în noua serie Assassin’s Creed sau ultimele 2 Far Cry, în încercarea de a termina jocurile 100%. Cu Star Wars Outlaws, nu am avut tragerea de inimă să termin 100% jocul. Până la un punct am făcut toate side-missions și am descoperit toate comorile din primele 2 locații, după care efectiv am simțit că trag de mine și am renunțat, alegând în schimb să urmăresc strict misiunile principale și cele care îmi ofereau materiale de upgrade pentru armă.
Din păcate, Outlaws pare că suferă de un sindrom pe care l-am mai întâlnit în jocuri cu un buget foarte mare, așa numitele jocuri Triple-A. Jocul suferă de frumusețe, la propriu, gameplay-ul fiind dat la o parte în favoarea unor scene frumoase, scene de urmăriri sau muzica captivantă.
Ce faci de fapt în Outlaws? O să vă descriu o misiune:
Pentru început, Kay primește un mesaj din partea unui bandit notoriu. Mesajul ne spune că trebuie să recuperăm un obiect sau o persoană. Kay se preface și spune “Da, știu să fac asta.” Evident, nu știe, dar totuși încearcă. Ne urcăm pe speeder sau alergăm până la locație. Ne dăm seama că nu putem împușca inamicii până la ușă așa că recurgem la stealth. Urmează partea de platforming, extrem de simplistă și lipsită de orice risc.
Urmează iar stealth, câteva puzzles care ne ajută să deschidem uși. Kay recuperează obiectul/persoana fără mari probleme, adesea cu ajutorul lui Nix. În încercarea de a ieși din baza în care s-a infiltrat, Kay greșește sau este depistată, iar atunci intervine partea de combat. Combatul în Outlaws este extrem de slab, ceea ce este surprinzător având în vedere că jocurile Division conțin cel mai precis cover-based shooting din industrie.
Ceea ce am descris mai sus se poate aplica la majoritatea misiunilor din joc, inclusiv cele dinspre final care sunt totuși considerabil mai bine construite.
Ceea ce distinge Outlaws de multe alte jocuri Ubisoft este faptul că nu avem skill points sau XP. Modul prin care Kay își poate dezvolta arsenalul sau skill-urile este simplu: În joc putem descoperi personaje care ne pot învăța lucruri noi din diverse domenii. De exemplu, putem învăța să sărim cu speeder-ul, să tragem mai bine sau să ne furișăm mai bine. Cum învățăm aceste lucruri? Le repetăm de 10, 15, 20 de ori până când putem debloca o variantă de upgrade pentru acel skill, un sistem de leveling în stilul Oblivion.
Călătoria în spațiu sună incitant, nu? Ei bine, în Outlaws e unul dintre cele mai plictisitoare elemente ale jocului. Combat-ul în spațiu este simplu, explorarea este limitată iar în afară de câteva misiuni care ne obligă să ajungem în spațiu, nu avem niciun motiv să ne aventurăm printre stele.
Concluzie
Star Wars Outlaws este o experiență vizuală uimitoare și imersivă care captează esența universului Star Wars. Lumea sa bine construită, personajele bine structurate și atmosfera bogată sunt cu siguranță pe placul fanilor francizei.
Cu toate acestea, mecanicile jocului și povestea lasă un pic de dorit. De aceea, consider că Outlaws este un joc pentru fani, nu pentru publicul general.