Sau cel puțin asta speră inițiatorii proiectului de lege, jucătorii profesioniști și organizatorii de competiții.
Sperăm că a doua oară va fi cu noroc, având în vedere că la începutul anului a mai existat o încercare de propunere, care însă a fost retrasă de inițiator după câteva zile. Proiectul actual își propune să modifice Legea nr. 69/2000 a educaţiei fizice şi sportului, astfel încât activitatea de E-Sports să poată fi dezvoltată şi organizată la fel ca şi ramurile sportive clasice.
Iată ce a declarat inițiatorul propunerii, deputatul Alin Ignat:
“Într-o lume puternic digitalizată, este firesc ca relația dintre clubul sportiv angajator și jucătorul angajat să devină o relație normală de muncă, de tip angajator-angajat, ceea ce înseamnă că jucătorii de sporturi electronice vor putea fi plătiți pentru activitatea pe care o derulează, fără a mai fi nevoie să fie încadrați ca asistent-manageri ori ca făcând muncă de secretariat. Această schimbare le va permite să acumuleze experiență, pe baza căreia vor putea participa la competiții internaționale de E-Sports, unde vor putea reprezenta România.”
Conform proiectului care a fost deja depus și este momentan înregistrat la Senat pentru dezbatere, vor fi introduși în lege mai mulți termeni specifici industriei de gaming. Iată câteva exemple:
Sporturi electronice (Esports) – totalitatea activităţilor desfăşurate în cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, într-o formă organizată şi competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă şi care să conducă la obţinerea de rezultate în competiţii de orice nivel;
Jucător de sporturi electronice (E-player) – orice persoană fizică, cu vârsta de peste 14 ani, care îşi foloseşte abilităţile intelectuale în cadrul unui mediu virtual, într-o formă organizată şi competitivă şi este legitimat în registrul jucătorilor de sporturi electronice din România;
Organizaţie de sporturi electronice (E-club) – orice persoană juridică care îndeplineşte condiţiile de funcţionare şi în cadrul căruia se practică unul sau mai multe sporturi electronice;
Competiţie de sporturi electronice (E-competition) – un eveniment organizat și competitiv, public sau privat, în cadrul unui mediu virtual și în cadrul căruia participă jucătorii de sporturi electronice.