Facebook — compania, nu aplicația de social media — a anunțat că se rebranduiește sub un nou nume de companie-mamă: Meta.
Proaspăt rebotezata companie Meta își retrage și brandul Oculus. Într-un update postat pe Facebook, directorul Andrew Bosworth a subliniat planul gigantului social media de a-și consolida diferitele sale ramuri tehnologice sub un singur nume atotcuprinzător.
„VR va fi cea mai imersivă cale prin care oamenii pot accesa metaversul și, uitându-ne la obiectivul nostru de a aduce 1B de oameni în VR, vrem să clarificăm că Quest este un produs Meta.” a scris Bosworth. „Din acest motiv, ne simplificăm arhitectura de brand și ne îndepărtăm de numele Oculus. Începând din primele luni ale lui 2022, în timp veți începe să vedeți trecerea de la Oculus Quest al Facebook la Meta Quest, și de la Oculus App la Meta Quest App.”
Focusul principal al lui Zuckerberg și al companiei sale este acum metaverse-ul, de aceea Facebook a fost redenumită în mod corespunzător Meta, aceeași companie sub altă pălărie care-și va concentra toate resursele pe metaverse și alte tehnologii adiacente. În rest, serviciile de social media precum Facebook, Instagram și WhatsApp vor deveni branduri sub tutela Meta.
De fapt, Zuckerberg a anunțat că, pe viitor, utilizatorii nu vor trebui să folosească Facebook deloc pentru a lucra cu produsele Metaverse, inclusiv cu fostul-Oculus Quest. Renunțarea la aplicația ubicuuă este un pas drastic pentru fosta companie de social media.
Rebrandingul nu este nou în industria tehnologiei. De exemplu, Google a creat o companie-mamă numită Alphabet, pentru care Google este doar o subsidiară.
La sfârșitul zilei, un alt nume nu va schimba esența lui Facebook sau Instagram, dar ne putem aștepta ca Zucc să introducă în viețile utilizatorilor din ce în ce mai multe ispite pentru a-i atrage în metaverse.