În urma raportărilor financiare pe trimestrul 3 avem ocazia să aflăm cât de bine s-au vândut cele mai noi console ale coloșilor Sony și Microsoft, dar și care sunt perspectivele de viitor ale celor două companii.
Situația PlayStation 5
În cel mai nou raport financiar destinat investitorilor, Sony arată că cererea pentru PS5 este în continuare foarte mare. În trimestrul 3 s-au vândut 3.3 milioane de unități, cu peste 1 milion mai mult decât anunța compania în raportul fiscal din trimestrul 2.
Chiar dacă vânzările au crescut, profitul operațional al diviziei PlayStation a scăzut față de trimestrul 2, iar o analiză engadget.com arată că acest lucru se datorează în primul rând vânzărilor mai slabe ale jocurilor first-party (chiar dacă a existat o creștere a vânzărilor third-party, acestea nu aduc un profit la fel de important către Sony).
Alte motive ale scăderii profitului sunt reprezentate de vânzările mai slabe ale PS4, care s-a vândut într-o cantitate de doar 200.000 de unități față de 500.000 în trimestrul precedent. De asemenea, până în august, consola PS5 a fost vândută în pierdere, costul de producție fiind ceva mai mare decât prețul de vânzare. De aceea, vânzarea unei console a generat o valoare negativă a profitului până în acel moment.
Situația Xbox Series X|S
Cei de la Microsoft nu sunt la fel de darnici cu cifrele. Însă cel mai recent raport arată că vânzările hardware ale diviziei Xbox au crescut cu 166% față de trimestrul trecut, grație unei cereri foarte mari. De asemenea, Microsoft confirmă și o creștere a numărului de abonați Xbox Game Pass, fără să dea cifre. Știm însă că la nivelul lunii ianuarie 2021, Game Pass avea 18 milioane de abonați.
Gamespot.com îl citează însă pe analistul financiar Daniel Ahmad, care în urma celui mai recent raport Microsoft a făcut câteva estimări legate de business-ul Xbox.
In Summary:
– Xbox Series X|S sell in is now over 8m (Estimate)
– Xbox Game Pass subscriptions are over 20m (Estimate)
– Series X|S hardware still supply constrained overall
– Content & Services is the long term driver of growth + will grow this holiday thanks to Halo.— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) October 27, 2021
Conform estimărilor acestuia, vânzările de console Xbox Series X|S au depășit pragul de 8 milioane, iar numărul de abonați Game Pass a depășit valoarea de 20 de milioane.
Într-un apel cu investitorii, CEO-ul Microsoft Satya Nadella a declarat că divizia Xbox a stabilit noi recorduri de monetizare și engagement în acest trimestru și s-a declarat încrezător că lansarea Halo Infinite, Forza Horizon 5 și a altor titluri în viitorul apropiat vor accelera și mai mult creșterea.
Ofensiva Xbox continuă și pe alte fronturi. Serviciul de Xbox Cloud Gaming se va extinde tot mai mult, iar serviciile Azure de la Microsoft sunt folosite de tot mai multe studiouri de jocuri pentru a motoriza backend-ul jocurilor.
De asemenea, persoana care este de facto șeful Xbox, Phil Spencer, a reconfirmat de curând faptul că Microsoft intenționează să cumpere și mai multe studiouri de jocuri în viitor.
Aceste lucruri nu pot decât să crească importanța Xbox pe piață, într-un mod care depășește deja cu mult sfera luptei cu Sony pentru piața consolelor. Este o perioadă bună pentru gaming în general, iar un lucru deosebit de important este că posesorii de PC-uri și laptopuri gaming nu mai sunt considerați gameri de ”mâna a doua” și primesc atenția care li se cuvine, atât prin servicii de tipul Game Pass cât și prin jocuri ce până acum apăreau exclusiv pe console.