[Impresii] Primele 80 de ore cu New World. O lume nouă sau o iluzie frumoasă?

Vă mai aduceți aminte primul MMORPG pe care l-ați jucat?

Pentru mine a fost primul expansion pentru World of Warcraft, Burning Crusade. Împreună cu câțiva colegi de clasă și un vecin de la etajul 3 (pentru care îi mulțumesc că mi-a insuflat o pasuine pentru gaming pe care nu am mai întâlnit-o) am decis sa cumpărăm de la o tarabă din Titan (cartier din București) veneratul Battle Chest pentru Burning Crusade. Nu mi-am pus niciodată întrebarea de unde a procurat nenea produsul dar nu am regretat niciodată. Sincer să fiu nu mai știu exact câte sute de ore am petrecut în acel joc, dat fiind că nu mai am contul original de Battle.net, cert este că a fost o experiență uimitoare. 

În timp, mi-am pierdut gustul pentru MMORPG-uri. Poate pentru că nu am mai avut timp sau cu cine să joc în mod constant. Am mai încercat totuși să mă avânt în jocuri precum Guild Wars 2, Elder Scrolls Online sau TERA. Dintre cele 3 menționate, GW2 a fost cel care m-a captivat pentru o perioadă mai îndelungată de timp. Combat-ul și sistemul de questing au fost lucrurile pe care le-am apreciat cel mai mult la MMORPG-ul care își așteaptă următorul expansion în luna februarie 2022. 

De prin anul 2017 am urmărit un nou potențial MMORPG de la Amazon Game Studios, New World. După ce au reușit să achiziționeze platforma de streaming Twitch, cei de la Amazon au avut câteva tentative de a-și pune amprenta pe lumea gaming-ului, dar fără success (remember Crucible?)

Dacă aș încerca să dezvolt istoria proiectului New World, acest articol ar depăși câteva pagini bune așa că pentru moment mă voi axa pe ce este, de fapt, acest joc și cum mi s-a părut după aproape 80 de ore de joc (queue times included)

New World s-a lansat pe 28 septembrie 2021, după ce a suferit câteva amânări, jocul fiind programat inițial pentru mai 2020. Jocul este disponibil exclusiv pe Steam și nu ai nevoie să-ți creezi un alt cont pentru a juca. Totodată, New World folosește sistemul de Buy to Play, adică nu ai nevoie de o subscripție lunară pentru a juca, ci doar să cumperi o dată jocul. În ceea ce privește partea de monetizare, jocul dispune de un in-game shop de unde poți cumpăra doar obiecte cosmetice (momentan).

Lansarea jocului a fost una bună, din punctul meu de vedere. Serverele au funcționat cum trebuie și nu am regretat că m-am trezit cu noaptea în cap să-l joc când soarele abia ce răsărise. Singurul element care a dat mari bătăi de cap jucătorilor a fost queue-ul, un lucru care nu este nemaiîntâlnit la lansarea unui joc cu hype mare în spatele lui. Fiind foarte eficient cu click-urile mele (mulțumesc Logitech pentru macros) am reușit să mă loghez în momentul în care serverele au pornit și am prins un queue de doar 5 minute. 

După cinematic-ul de început și character creation screen, aflăm că suntem un pirat care a naufragiat pe un tărâm nou, magic, dar care este destul de apropiat de realitatea pe care o cunoaștem. Primele câteva minute de joc sunt dedicate unui tutorial destul de bine pus la punct. Avem câteva secvențe de QTE-uri și mici inamici presărați pe ici pe colo pe care îi putem folosi să ne obișnuim cu sistemul de combat. După alte câteva minute de explorare, ne întâlnim cu fostul nostru căpitan, care de această dată este corupt de o prezență misterioasă și va trebui să-l ucidem pentru a merge mai departe. Imediat după această luptă ajungem din nou pe o plajă unde începe de fapt jocul. 

Suntem prezentați cu primul quest și încă o serie de tutoriale despre crafting, combat, weapon types, etc. New World este un MMORPG, asta este clar din primele câteva quest-uri care se rezumă la fugi în punctul B, omoară X inamici, adună Y obiecte și întoarce-te la punctul A. Majoritatea quest-urilor din joc urmează același template. Este puțin dezamăgitor, mai ales că după câteva zeci de ore de joc deja nu mă mai interesează ce vrea quest-ul de la mine sau NPC-ul pe care nu-l mai țin minte ci doar ce rută pot urma ca să termin misiunile într-un mod cât mai eficient. 

La level 10 ai opțiunea de a te alătura uneia dintre cele 3 facțiuni ale jocului: Marauders, Syndicate sau Covenant. Fiecare facțiune are un anumit stil și o culoare reprezentativă. Eu m-am alăturat Marauders, și am început să fac misiuni pentru ei. Cu cât crești mai mult în reputație pentru o facțiune, deblochezi mai multe arme, armuri sau materiale pe care le poți cumpăra de la faction leader. 

Combat-ul în schimb nu este unul tipic pentru un MMORPG, el fiind orientat mai mult către Action-style combat, îndrăznesc chiar să-l compar cu cel din seria Dark Souls. În momentul în care începi un atac light sau heavy, rămâi blocat în acea animație iar hit registration este luat în considerare, ceea ce înseamnă că există șanse să ratezi atât cu arma melee, cât și cu cea ranged. Ai în total 6 abilități pe care le poți folosi activ, câte 3 pentru fiecare armă pe care o poți echipa. Există și un skill-tree unde poți încerca diferite build-uri pentru armele echipate iar acesta poate fi oricând resetat (gratis până la nivelul 20)

Fiecare armă pe care o poți folosi are level-ul ei propriu, pe care îl poți crește prin combat. Level-ul maxim este 20 pentru arme iar fiecare level-up îți oferă un skill point pe care îl poți folosi în skill tree-ul menționat anterior. Eu am ales să joc cu hatchet/musket, am ales ranged weapon pentru a ține inamicul la distanță și, în comparație cu arcul, glonțul din musket ajunge instant la țintă. Hatchet-ul mi se pare o armă completă. Am life regeneration, puțină defensivă dar și damage destul de mare. Nu am ajuns încă la nivelul maxim cu ele dar sunt pe aproape. 

O altă parte importantă a jocului este gathering-ul. Putem culege pietre sau crengi de pe jos, să tăiem copaci, să spargem pietre și să culegem diferite ierburi/fructe. Acest sistem de gathering este legat strict de partea de crafting a jocului despre care nu pot să spun prea multe, pentru că nu am prea l-am folosit. Avem 5 skill-uri de gathering în New World: Fishing, Harvesting, Logging, Mining, Skinning. Fiecare dintre aceste skill-uri se poate dezvolta în timp, iar cu cât crești în level, dobândești abilitatea de a aduna materiale de un nivel mai mare. 

Majoritatea timpului meu în joc până acum a fost împărțită aproape în mod egal între combat și gathering. Nu pun la socoteală timpul petrecut alergând între obiective. Nu există mounts în joc iar sistemul de fast travel este limitat la orașe și diferite puncte de fast travel care se află în fiecare regiune a hărții. Din punct de vedere al activităților, ele par diverse la început dar după un anumit timp le-ai văzut pe toate. Copacii sunt la fel, cu mici excepții. Rocile pentru minat sunt puțin mai diverse dar e nevoie de un grind considerabil pentru a putea debloca materialele de nivel mai mare. 

PvP-ul este considerat de mulți ca fiind partea cea mai importantă a unui MMORPG, pe lângă grind și poveste. New World dă impresia că este axat pe partea de PvP dar această iluzie dispare repede. Ca să poți face PvP-ul în jurul căruia NW a fost construit, este necesar să ajungi la level maxim, adică 60, unde deblochezi modul de Outpost Rush. Până la acel level însă, poți participa la lupte PvP ad-hoc prin simpla activare a modului PvP. Dacă activezi acest mod, pe lângă un mic boost de XP, poți să te lupți cu orice alt jucător dintr-o companie adversă, oriunde pe hartă (exceptând orașele principale.)  

Recunosc că prefer să joc cu modul PvP oprit, este mult mai liniștită lumea așa. În primele ore de joc eram încrezător în abilitățile mele cu toporișca, până când un jucător cu 3 levele peste mine m-a asaltat cu un baros imens și s-a învârtit în jurul meu de mi-a scos PvP-ul din cap. 

Încă de la începutul jocului m-am alăturat unei Companii, aka Clan sau Guild. Împreună cu acești străini am reușit să capturăm un oraș pentru facțiunea noastră, Marauders. În acel oraș avem taxe mai mici și am dobândit și un titlu de Brightwood Owner. Ai opțiunea de a juca solo, dar jocul este construit în așa fel încât experiența de a juca cu o Companie este mult mai satisfăcătoare. 

PvP-ul Faction vs Faction este foarte haotic. În prima noastră încercare de a captura o fortăreață a unei facțiuni inamice, am fost nimiciți. Ne-am retras pe discord, s-a desemnat un șef de echipă și prin tactici care l-ar face pe General Patton invidios, am reușit să capturăm fortăreața și să continuăm să punem probleme celor de la Syndicate. 

Încă nu mă simt confortabil să ajung la o concluzie despre New World, dar cert este că acest joc a devenit MMORPG-ul meu principal, și jocul de care sigur o să mă țin câteva luni bune de acum încolo. Voi reveni cu un review complet odată ce trec prin tot conținutul jocului. 

New World este disponibil doar pe PC și il puteti achizitiona de pe Steam sau pe Amazon.com.

Alex Duca
Alex Duca
Fost elev, student, jurnalist. Alex Duca este pasionat de tot ce înseamnă gaming și IT. Deține toate consolele Sony create vreodată iar jocul lui preferat este Tetris.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.