[REVIEW] Far Cry 6. Sau cum să pornești o revoluție

Far Cry 6 este un joc care trebuie să se ridice la un anumit nivel pentru a întrece standardul stabilit odată cu lansarea Far Cry 5, pentru că este foarte dificil să vii cu un twist nou la o rețetă care pare să fi ajuns la perfecțiune.

Nu mă înțelegeți greșit, nu spun că Far Cry 5 a fost vreo capodoperă artistică, însă a fost un Far Cry excelent, ce a pus elementul ”fun” pe primul loc și a condimentat întreaga experiență cu o atmosferă mistică, uneori înfiorătoare, care ne tortura psihologic și ne motiva să mergem mai departe pentru a salva Hope County de Joseph Seed, un fel de Preafericit cu armată personală.

Personajele, mediul înconjurător, activitățile disponibile și elementul ”fun” din jocul precedent au fost îndrăgite de o mulțime de jucători din toată lumea. Dar poți să faci un joc nou care să mulțumească această bază uriașă de fani, fără să dai senzația unei mâncări reîncălzite? Ei bine, asta veți afla în rândurile de mai jos.

Review Far Cry 6: Povestea

Acțiunea din Far Cry 6 se petrece în prezent, într-o țară fictivă numită Yara, ce se întinde pe o serie de insule tropicale.

Dani Rojas, personajul nostru (poți alege să fie bărbat sau femeie), este un orfan din Yara care, văzând cu proprii ochi ororile comise de regimul lui Anton Castillo, adică El Presidente (interpretat de actorul Giancarlo Esposito din Breaking Bad), vrea să fugă în SUA pentru a-și reîncepe viața și a urma visul american. Lucrurile nu merg atât de bine, iar după o întâlnire neplăcută cu Anton Castillo însuși, Dani începe să îmbrățișeze tot mai mult ideea de a deveni un luptător de gherilă.

După ce se alătură grupării de gherilă Libertad, a cărei activitate s-a cam oprit după o revoluție organizată cu zeci de ani în urmă, Dani își asumă misiunea de a reuni toate grupările de gherilă din diversele regiuni din Yara pentru a porni o luptă împotriva regimului Castillo.

Anton Castillo este un personaj foarte interesant și complex, iar faptul că fiul său, Diego, este parte integrală a poveștii ne permite să vedem nu doar latura tiranică a președintelui, ci și pe cea iubitoare. Și, cum nu se putea mai rău, Diego nu este tocmai de acord cu ceea ce face tatăl său.

Comparat cu Joseph, protagonistul din Far Cry 5, Anton Castillo este la o primă vedere foarte diferit, însă cei doi au în comun credința că sunt adevărați lideri și salvatori. Castillo, președinte recent ales pentru a reda Yarei prosperitatea de altădată, crede cu adevărat că tot ceea ce face (inclusiv luarea oamenilor cu forța pentru a-i transforma în sclavi pe plantație și uciderea tuturor celor care se opun) este spre binele comun al Yarei și că acțiunile sale vor salva țara și o vor duce către un viitor al prosperității.

Este important, în concepția lui Anton, ca fiul său să îi înțeleagă viziunea și modul de acțiune, pentru ca într-o zi să îl succeadă ca președinte al Yarei și să fie un lider puternic, pentru binele țării.

Dincolo de antagonist, există numeroase personaje care beneficiază de replici și interpretări foarte bine realizate ce, de multe ori îți pun zâmbetul pe buze.

Iar faptul că la tot pasul auzi muzică în spaniolă, vezi pancarte în spaniolă, iar personajele vorbesc cu accent, îți dă cu adevărat această impresie că te afli în America de Sud, într-o țară subdezvoltată condusă de un dictator. Iar acest lucru contribuie enorm la crearea unei atmosfere speciale și unice, care te încurajează la tot pasul să afli mai mult.

Review Far Cry 6: Gameplay

Far Cry 6 păstrează majoritatea aspectelor care au consacrat seria și, dacă ai ignora povestea și personajele jocului, activitățile pe care le poți face sunt asemănătoare. Acesta este un lucru bun, pentru că fix această experiență de explorare, vânătoare, și capturare a bazelor inamice este ceea ce a prins atât de bine în jocurile anterioare.

Dar, pe de altă parte, există numeroase lucruri noi. Să vă explic:

Există 5 regiuni principale, fiecare cu caracteristici diferite în ceea ce privește mediul înconjurător, dar și cu un context diferit în ceea ce privește lucrurile care se întâmplă în acea regiune. Mai toate regiunile sunt subdezvoltate și găsești fie planații de tutun, fie orășele mici, însă una dintre regiuni reprezintă orașul principal, unde este mai greu să te descurci fără arme și gear adecvat. Evident, acolo este și palatul lui Castillo.

În fiecare regiune există numeroase misiuni și activități, dar și câte o bază a grupării de gherilă din acea regiune. Dincolo de lucrurile obișnuite precum achiziția de arme sau preluarea de misiuni, în aceste baze poți face și chestii fun. De exemplu poți urmări o trupă de care cântă muzică live, poți lua parte la un meci de lupte între cocoși sau poți juca domino.

Mai peste tot în regiunile cu floră bogată, vei găsi anumite drumuri denumite Guerilla Paths, ce te vor purta în siguranță prin păduri, munți și dealuri. Acestea sunt căi lăturalnice create de trupele de gherilă în revoluția anterioară ce a avut loc cu 50 de ani în urmă, iar pe acestea vei găsi adesea și alți membri ai trupelor de gherilă, dar și cutii cu iteme utile.

O noutate absolută este calul ca mijloc de transport. Fie că îl găsești, fie că îl spawnezi de la un punct dedicat (de obicei găsești astfel de puncte pe Guerilla Paths), calul este prietenul tău cel mai bun în momentele în care nu ai la dispoziție un mijloc de transport care să te poarte pe cărările înguste din munți. Dar, atenție, trebuie să ai grijă de el. Dacă se sperie sau se împiedică, vei avea parte de o căzătură pe cinste.

Cum era de așteptat, jocul păstrează posibilitatea de a comanda avioane, elicoptere și mașini de la puncte de spawn dedicate, aflate de obicei în bazele proprii sau inamice. Dar un lucru nou este conceptul de Rides, care îți permite să îți chemi mașina personală și personalizabilă (inclusiv cu arme) oriunde te-ai afla. Este efectiv o opțiune în weapon wheel. Comanzi, iar un șofer îți va aduce mașina. Drept bonus, în portbagaj ai un refill de gloanțe pentru toate armele. Nice!

Alături de tine poți avea și un prieten, și nu mă refer la genul de prieten cu mâini și picioare, ci la cel cu lăbuțe, codiță sau chiar pene. De fapt, încă din prima oră de joc te vei alege cu un crocodil prietenos denumit Guapo (trad: frumos), care îți va fi alături la bine și la rău. Acest sistem de animale prietenoase se numește Amigos, dar este identic cu Fangs for Hire din Far Cry 5. Doar că de această dată poți alege să ai alături un crocodil, un cocoș, sau diverse ”sortimente” de animale din sferele canină și felină.

Atunci când nu te afli în misiune, poți lua parte la un treasure hunt, sau chiar poți porni în căutarea unor animale mitologice, similar creaturilor ”monstruous” din Far Cry 5. Te poți relaxa și la o partidă de pescuit – pescuitul e aproape identic cu cel din Far Cry 5, dar undița face parte din weapon wheel-ul principal acum, pentru că nu mai există cel cu iteme secundare. De asemenea, poți modifica undița astfel încât să prinzi pești mai mari și mai puternici.

Specific seriei Far Cry, misiunile pot fi abordate în orice fel dorești, iar faptul că există inamici cu diverse puncte forte și puncte slabe te face să gândești în mod strategic fiecare confruntare.

Pentru asta, acum ai la dispoziție și un smartphone pe care îl poți folosi pentru a marca inamicii, camerele de filmat și orice alt lucru de interes. Telefonul îți prezintă punctele slabe ale fiecărui inamic, astfel că te poți pregăti mai bine de luptă. Și dacă tot suntem la capitolul telefon, trebuie să menționez că producătorii jocului i-au găsit mai multe utilități. De exemplu, în anumite misiuni va trebui să faci poze cu telefonul, iar uneori colegii de grupare îți vor trimite pe telefon poze cu anumite obiecte sau locuri pe care trebuie să le găsești în misiune.

Fiind un membru al trupelor de gherilă, ești destul de greu de recunoscut dacă nu porți o armă. Așadar, utilizând funcția de holster, vei putea uneori să treci nedetectat pe lângă inamici. Desigur, nu trebuie să te bazezi pe asta. Dacă te apropii prea mult, își vor da seama cine ești.

Armele din acest joc sunt… interesante. Prima impresie este că sunt mult mai greu de folosit decât cele din Far Cry 5, cel puțin din punctul de vedere al reculului. Dar, pe măsură ce acumulezi gear mai bun, stabilitatea începe să crească. În orice moment, poți avea echipate 3 arme ”principale” și un pistol.

Există un sistem de progresie care îți oferă beneficii dar și dezavantaje. Pe măsură ce termini misiuni vei primi un rang mai mare, lucru care-ți va permite să deblochezi arme mai bune. Pe de altă parte, pe măsură ce crești în rang, și forțele inamice vor deveni mai puternice.

Sistemul de skill tree din jocurile anterioare a fost eliminat, iar abilitățile lui Dani Rojas sunt acum dictate doar de sistemul de Arsenal și Gear, adică arme și echipamente (practic articole vestimentare).

Sistemul de Arsenal îți permite să modifici orice armă la unul dintre numeroasele workbench-uri disponibile. În funcție de armă, poți atașa diverse tipuri de supresoare și elemente optice, însă cel mai important este tipul de gloanțe pe care alegi să le folosești cu fiecare armă. Asta pentru că fiecare inamic este vulnerabil la un anumit tip de gloanțe (de exemplu: gloanțe care trec prin armuri și căști de protecție, gloanțe cu otravă, gloanțe incendiare).

Dar modificarea armelor nu este gratuită. De obicei ai nevoie de Gun Powder si Supremo-Bond, cele mai importante materiale de crafting, pe care le găsești în diverse cutii, în baze militare sau în supply drop-uri care sunt lansate aleator pe hartă dintr-un avion.

Există și un sistem de gear care nu este doar cosmetic, ci și util. Hainele, mănușile, căștile de protecție sau cizmele îți oferă anumite beneficii reale (perk-uri), de exemplu protecție împotriva anumitor tipuri de gloanțe sau un recul mai mic. Un alt aspect important este că, deși inițial o piesă vestimentară conține anumite perk-uri, jocul îți permite să ”muți” acele perk-uri pe orice altă piesă vestimentară de același fel, dându-ți practic posibilitatea să arăți cum vrei tu, indiferent de perk-urile de care ai nevoie.

Parcă inspirate mai degrabă din Far Cry: New Dawn, jocul îți oferă și anumite arme și piese de arme denumite Resolver. Mai exact, sunt arme ceva mai… speciale și diferite, construite din diverse piese care în mod obișnuit nu sunt folosite pentru așa ceva. De exemplu, poți echipa în acest fel un lansator de flăcări, un pistol care trage cu… cuie, sau o arbaletă care înțeapă atât de tare încât îți poți agăța inamicii de un perete.

Mai există un aspect nou-nouț, și anume rucsacurile Supremo, care reprezintă un fel de ”ultimată” care are, evident, și un cooldown. În funcție de ce Supremo ai pe tine, poți lansa rachete obișnuite, sau poți de exemplu să lansezi niște proiectile otrăvitoare care îi vor face uneori pe inamici chiar să se lupte între ei.

Pentru a cumpăra arme Resolver și rucsacuri Supremo ai nevoie de uraniu sărăcit (depleted uranium), găsit de obicei pe lângă tunuri anti-aeriene.

Ceea ce personal mă atrage foarte mult la jocurile Ubisoft este modul cooperativ, iar Far Cry 6 nu face excepție. Poți juca întregul joc în co-op alături de un prieten. Există însă și părți negative aici. Cel puțin la momentul lansării jocului, minimap-ul nu te ajută foarte mult să identifici unde este partenerul tău de co-op dacă s-a distanțat de tine (efectiv dispare de pe hartă), iar atunci când este aproape, pictograma sa de pe hartă este identică cu cea a NPC-urilor friendly.

De asemenea, atunci când iei o misiune nouă, adesea apare un ecran de briefing, similar celor din Destiny 2, în care este afișat personajul care îți vorbește, o descriere text a misiunii și rewardurile pe care le vei primi. Aceste ecrane sunt vizibile doar inițiatorului sesiunii co-op, așa că celălalt jucător nu va vedea briefing-ul misiunii. Sper că acest lucru va fi rezolvat pe viitor.

Review Far Cry 6: Grafică, sunet

Far Cry 6 nu este o capodoperă din punct de vedere grafic. În mare parte, jocul seamănă leit cu Far Cry 5, un joc lansat acum 3 ani. Am jucat inițial jocul cu setările pe High, iar mai apoi pe Ultra, și nu am fost foarte impresionat de nivelul graficii.

Dar faptul că nu am fost impresionat nu înseamnă că jocul nu arată bine. Din multe puncte de vedere jocul arată foarte bine, având în vedere dimensiunea lumii și cantitatea de vegetație și obiecte prezente în fiecare moment. Dar nu este ceea ce am numi un joc next-gen.

Pe de altă parte, Far Cry 6 beneficiază de niște tehnologii noi care îi vor ajuta chiar și pe cei cu PC-uri mai slabe să aibă o experiență plăcută. Mă refer în special la AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), un fel de DLSS care merge pe orice placă video și îți permite să savurezi jocul la o rezoluție mai mare decât ți-ar permite-o în mod normal PC-ul, prin tehnici de sharpening care funcționează foarte bine.

Jocul include și funcționalitate ray-tracing, însă nu am avut ocazia să o testăm dat fiind că placa video pe care am testat jocul este GTX 1080 Ti.

Sunetul din Far Cry 6 mi se pare unul dintre aspectele plăcute. De la coloana sonoră foarte reușită și până la sunetele armelor și ale exploziilor, lumea Yarei pare vie și te înconjoară la propriu, creând o atmosferă care te ține mereu în priză.

Review Far Cry 6: Experiența de joc și concluzii

La lansare, jocul încă are anumite bug-uri, însă le-am putut trece cu vederea pentru că știu că Ubisoft va lansa patch-uri care le rezolvă. De fapt, unele dintre bug-urile pe care le-am experimentat au fost rezolvate deja în ziua lansării.

Am avut parte de un singur bug mai serios (am rămas blocat într-o piatră), restul fiind mici chestii enervante, precum un aliat care își întrerupea o dată la câteva secunde dialogul ca să țipe fără motiv, căci nu era nimic în jur care să-l sperie. De aceea, la nivel de joc Ubisoft, aș zice că FC6 este chiar un joc finisat, fără mari probleme.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că poți aborda jocul în diverse moduri și poți alege singur ordinea în care vei realiza o mare parte dintre misiunile principale, însă ceea ce te ține cu adevărat în joc este faptul că la fiecare pas asiști la nedreptăți comise de regimul Castillo, iar acestea te determină să dezvolți o dorință tot mai mare de a face tot ce poți pentru a îndrepta lucrurile.

Far Cry 6 mi-a permis să mă distrez și să fiu un luptător de gherilă în stilul meu, iar asta mi-a plăcut la nebunie. Dacă ți-a plăcut jocul anterior, cu siguranță îți va plăcea și Far Cry 6.

Există o mulțime de lucruri noi care condimentează această rețetă, de la multitudinea de activități disponibile, până la noile arme și echipamente. Dar poate cel mai important element nou este această lume nouă, un paradis tropical care te va face să te simți ca într-o vacanță exotică de fiecare dată când pornești jocul.

Galerie foto completă:

Roberto Teodorescu
Roberto Teodorescu
Fondator al Overheat.ro, Roberto Teodorescu este omul care visează la răspândirea informaţiilor de calitate către pasionaţii de jocuri video. Legenda spune că ar fi pasionat de jocuri, IT, efecte speciale şi producţie muzicală. Şi cică ar fi născut prin '89.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.