În mod normal, titlurile AAA beneficiază de bugete de marketing destul de generoase astfel încât să atragă cât mai mulți fani de partea lor, să genereze suficiente precomenzi și interes, iar de multe ori reușesc să facă asta cu ajutorul trailer-lor. Este cea mai ușoară, practică și eficientă metodă.
Totuși, în ultima vreme am văzut că și dezvoltatorii de jocuri mobile au început să arunce cu o droaie de bani în trailere, dar avem situații în care acestea arată foarte bine și jocul e slab sau trailer-ul prezintă elemente de gameplay menite să te momească, dar constați că lipsesc cu desăvârșire după ce descarci pe telefon titlul respectiv (exemplu, Manor Matters).
Chiar zilele trecute s-a întâmplat să îmi apară pe YouTube o reclamă cu un trailer de tip Live Action Cinematic. Prima dată am crezut că cei de la Gaijin au scos un promo video nou pentru War Thunder, că au mai făcut ceva similar în trecut și le-a ieșit foarte bine.
Montajul și atenția la detalii este surprinzător de bună. Se vede că s-au investit ceva bani în producție, efecte speciale și CGI. Recunosc că mi-a stârnit curiozitatea, fiind și pasionat de war related games și mă așteptam să fie ceva RTS, Shooter sau Free-to-Play pe PC nou, măcar jumătate la fel de bun ca trailer-ul, așa că am purces să fac câteva mici săpături în ceea ce privește Warpath.
Nu mică mi-a fost mirarea și dezamăgirea să aflu că de fapt este un mobile game dezvoltat de către Lilith Games, un dezvoltator de jocuri din China care mai are în portofoliu titluri precum: Farlight, Rise of Kingdoms, Art of Conquest, Soul Hunters, etc. Diferența dintre trailer și gameplay-ul în sine este de la cer, la iad.
S-a ajuns în ultima vreme să se pompeze atâția bani în reclame la unele jocuri mobile, încât ai crede că scopul final nu este acela de a aduce cât mai mulți jucători, ci de a spăla ceva bani sau pur și simplu este marketing agresiv pentru a scoate ceilalți competitori de pe piață, aceasta fiind deja suprasaturată de conținut clonat.