Dezvoltatorul de la care am primit neobișnuitul Bugsnax anul trecut a anunțat că trece la săptămâna cu 4 zile lucrătoare. Young Horses va renunța acum la o zi pentru a mai lua povara muncii de pe umerii personalului, un model testat deja de echipă în luna iulie, ajuns acum să fie implementat pe o perioadă nedeterminată de timp.
Conform interviului din Axios, studioul responsabil de Bugsnax, format dintr-o echipă cu opt membri, a testat inițial săptămâna de lucru cu patru zile pentru a combate crunch-ul (extenuarea la locul de muncă), mai răspândit în industria jocurilor video decât ar fi cazul.
Young Horses a dezvăluit că oricum programul săptămânal de până acum număra 35 de ore de muncă, deci scăderea unei zile și tranziția la 32 de ore nu a fost chiar o schimbare radicală.
„Ne-a fost mai ușor să implementăm [săptămâna cu 4 zile lucrătoate] deoarece măsurarea rezultatelor echipei noastre mici este simplă spre deosebire de studiourile mai mari, astfel încât perioada noastră de probă și luarea deciziilor este mai rapidă decât un studio care trebuie să primească confirmări de la atât de multe departamente și investitori. “
Săptămâna de lucru cu patru zile a devenit mai mult decât un simplu subiect de discuție în ultimii ani, întrucât companiile din întreaga lume — nu doar cele din industria jocurilor video — cântăresc avantajele de a avea personal care lucrează mai puține ore, dar care este mai bine odihnit în acele ore. Înainte de lansare, chiar producătorul senior al Double Fine Productions, Kevin Johnson, a susținut că Psychonauts 2 a fost finalizat cu zero crunch.
Va trebui să vedem cum funcționează implementarea procesului pentru Young Horses și dacă vreun alt dezvoltator de jocuri îi urmează exemplul. Cine știe, poate iau și câteva companii române aminte de gestul uman al cailor tineri. Heh