Politica de retur Steam forțează dezvoltatorii să creeze jocuri mai lungi de 2 ore

Emika Games, singurul dezvoltator din spatele unor jocuri horror scurte precum recentulul lansat Summer of ’58, a decis să părăsească scena game developmentului „pentru o perioadă nedeterminată”. Politica de retur de două ore a Steam a dus la „un număr mare de returnări” ale ultimului său titlu.

Summer of 58, lansat luna trecută, a primit review-uri foarte bune pe Steam, cu un rating general „Foarte pozitiv” și o mulțime de fani care au lăsat comentarii respectuoase, lăudând deosebita atmosferă și jump scare-urile bine integrate. Dar jocul poate fi finalizat în aproximativ 90 de minute, lăsând titlul vulnerabil politicii de retur de două ore a Steam.

Politica, care permite oricărui utilizator Steam să primească un retur complet pentru un joc dacă l-a jucat mai puțin de două ore, este bine intenționată! Dacă ai pornit coloși precum NieR: Automata sau Horizon Zero Dawn, ar fi un mod corect și practic de gestionare a curiozității. Două ore sunt, pentru mulți oameni, o perioadă de timp generoasă în care se pot decide dacă jocul recent achiziționat merită dus până la capăt sau returnat.

Cu toate acestea, titlurile care pot fi terminate până în două ore au grav de suferit. În aprilie, Before Your Eyes s-a confruntat cu aceeași problemă. Politica omite jocurile scurte și periclitează fondurile care aveau să intre în buzunarul dezvoltatorilor independenți; utilizatorii cumpără un joc lung de, să zicem, maxim 50 de minute — ca Florence  — se bucură de el, apoi pot cere să primească un retur și nimeni nu pune întrebări, lăsându-i pe creatori cu mâinile goale.

Mecanismul l-a descurajat pe Alexander Reshetnikov — cunoscut mai bine drept Emika Games — și l-a lăsat fără fonduri pentru a mai continua să lucreze la următorul său joc. Ca rezultat, a făcut anunțul de mai sus, pe care am să-l traduc în următoarele rânduri:

„Prieteni! Mulțumesc pentru sprijin! Părăsesc scena game developementului pe o perioadă nedeterminată pentru a-mi aduna gândurile. Treaba e că jocul meu, Summer of ’58, nu ajunge la 2 ore de playtime conform standardelor Steam, iar, în acest sens, se creează un număr imens de retururi, chiar și cu recenzii pozitive, și nu câștig nimic pentru a crea un nou joc. Vă mulțumesc foarte mult pentru că m-ați sprijinit. Mă bucur foarte mult că vă plac jocurile mele, dar, din moment ce nu am condiții pentru a face ceva nou, trebuie să fac altceva. Voi răspunde imediat tuturor celor care întreabă despre From Day to Day: acest joc nu va vedea lumina zilei în viitorul apropiat. Ne vedem mai tarziu.”

Valul de suport și mediatizare i-a conferit cumva lui Alexander o luminiță de la capătul tunelului plin cu „frumos joc, acu’ îmi vreau banii înapoi”. Astfel, într-o nouă postare, dezvoltatorul dă de înțeles că decizia sa nu este finală și că va reveni asupra ei:

„Nu sunt ofensat de acei oameni care returnează jocul pentru că nu le-a plăcut sau din cauza unor probleme tehnice. Dar, dacă o persoană l-a terminat și l-a returnat, se poate compara cu faptul că a mâncat toată pizza, dar nu i-a plăcut și a returnat doar cutia și banii. Am vrut să părăsesc liniștit industria, doar anunțând intențiile mele viitoare. Dar imediat ce am văzut câți oameni m-au susținut, mi-a dat ceva la care să mă gândesc. Mulțumesc foarte mult, băieți!”

Chiar dacă dezvoltatorii mai mici nu vor înceta să creeze experiențe condensate într-un playtime mai scurt, asta nu înseamnă că problema nu va persista. O soluție ar fi ca Valve să revizuiască politica sa de retur în așa fel încât utilizatorii să poată înapoia un titlu atâta timp cât au jucat maxim un procentaj din playtime-ul minim.

Sigur, asta înseamnă că fiecare joc ar trebui să vină și cu o estimare a acestui playtime din partea dezvoltatorilor, dar inițiativa nu poate duce decât la o accesibilitate mai mare a mediului, nu? În loc să cumperi un joc dintr-un capriciu și să regreți că nu ai îndeajuns de mult timp să termini un open-world, mai bine știi până să ajungi la checkout cât de multe ore urmează să-ți investești în aventura escapistă.

Ciprian Ghibirdic
Ciprian Ghibirdic
Joacă avocatul diavolului mai bine decât orice hack & slash. E de evitat angajarea în discuții cu el, căci „angajare” face parte din câmpul lexical al cuvântului „muncă” — de altfel indezirabil. Și, din cuvânt în cuvânt — că tot a învățat din Bee Simulator — a ajuns să scrie la Overheat. Ah, și mai ales „simulare” îi retrezește angoasa existențială, așa că alege să-și petreacă jumătate din zi în „experiențe interactive”, „povești imaculate” și alte pseudonime escapiste pentru jocurile video.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.