Într-un interviu recent, un oficial de la Samsung a afirmat faptul că aplicațiile oficiale Samsung nu vor mai conține reclame. Printre aceste aplicații se numără Samsung Weather, Samsung Pay și Samsung Theme. Update-ul care va conține această schimbare va fi lansat mai târziu în acest an, însă din păcate nu avem o dată exactă.
Motivația din spate pare a fi un val de critică. În interviu se pune extrem de mult accentul pe faptul că Samsung ține cont de feedback-ul clienților: “Respectăm extrem de mult feedback-ul utilizatorilor noștri și continuăm să încercăm să le oferim cea mai bună experiență posibilă prin produsele și serviciile Galaxy”.
Utilizatorii sunt nemulțumiți de faptul că reclamele le distrag atenția și că experiența de utilizare este similară site-urilor pline de reclame, lucru care nu ar trebui să se întâmple într-o aplicație oficială. În cazul în care nu ați avut ocazia să vedeți cum arată aceste aplicații, iată 3 screenshot-uri grăitoare:
În final, putem discuta un pic despre ce impact ar putea avea această schimbare pentru alte companii. De exemplu, ar putea Xiaomi, unul dintre cei mai importanți concurenți ai lui Samsung, să renunțe la reclamele din aplicațiile native? Probabil că răspunsul este nu, dacă luăm în considerare modelelele de business ale celor două companii.
În timp ce Samsung reușește să-și asigure un profit mulțumitor direct din vânzarea de smartphone-uri, Xiaomi vinde cu o marjă de profit foarte redusă, pentru a putea oferi prețuri competitive. O parte din veniturile producătorului sunt, însă, obținute din afișarea de reclame în aplicațiile default.