Tesla intră sub anchetă federală din cauza unui număr ridicat de accidente ce s-au produs în circumstanțe similare. Aceste accidente au implicat și vehicule ale serviciilor de urgență și avut loc începând cu anul 2018.
Modele implicate au fost produse între anii 2014 și 2021. Este vorba despre Tesla Model Y, Model X, Model S, Model 3.
Se pare că factorii principali ai accidentelor sunt sistemele de asistență “Cruise control” (Traffic Aware Cruise Control), dar mai ales Autopilot (“Advanced Driver Assistance System”).
În mod surprinzător, coliziunile s-au produs la locul altor accidente, unde erau staționate mașini ale serviciilor de urgență a căror prezență era semnalizată corespunzător prin mijloace luminoase și reflectorizante.
În urma accidentelor au fost răniți 17 oameni, unul dintre accidente soldându-se și cu un deces. Patru dintre ele au avut loc chiar în acest an.
Deși șoferii sunt instruiți să țină mâinile pe volan și să fie atenți la drum, mulți cred că prin activarea funcției Autopilot mașina se va conduce singură. Din nefericire pentru ei, atenția șoferului este necesară în cazul tuturor modelelor Tesla, dat fiind că producătorul nu a pus încă în vânzare niciun model care se poate conduce în mod complet autonom, fără intervenția șoferului.
Majoritatea accidentelor au avut loc pe timp de noapte, în condiții de lumină scăzută, când cel mai probabil calculatorul de bord nu putea face diferența foarte bine între luminile naturale și cele din trafic.
Ancheta va evalua modul în care funcționează autopilotul și va încerca să afle care sunt factorii care au condus la producerea acestui tip de accidente. Cea mai interesantă parte este faptul că se vor studia metodele prin care mașina se asigură că șoferul este atent la drum. Mai exact funcțiile de monitorizare, asistență și atragerea atenției.
Până la rezultatele anchetei, n-ar strica să vă echipați mașina cu o cameră de bord. Se întâmplă chestii tot mai ciudate în trafic…