Până acum ceva timp Steam împărțea banii cu dezvoltatorii de jocuri în felul următor: 70% către producători și 30% pentru platformă, indiferent de câte vânzări a avut, profit generat sau modul în care pendulează reviewurile (mă uit la tine Artifact).
Însă într-o postare recentă, Steam a anunțat că acest lucru se va schimba. Mai exact, modul în care banii sunt împărțiți va varia într-o oarecare măsură în funcție de câți bani face jocul respectiv. Tot ce este sub 10 milioane de dolari va rămâne la clasicul 70/30, între 10 și 50 de milioane de dolari procentul va fi 75/25, iar peste 50 de milioane de dolari 80/20.
Personal când am auzit știrea mi-am zis că nu are ce să aducă rău, pentru că situația indie devilor care oricum nu atingeau nici primul prag va rămâne la fel, iar pentru cei care îl depășesc le va fi mai bine, însă reacțiile au fost diferite și variate din partea echipelor indie:
Valve statement, paraphrased: "don't worry, big game productions, we'll happily subsidize your increased income with the broken dreams of aspiring devs that fell just short of making it because they have no leverage and we don't care.
Just please don't launch your own store"
— Rami Ismail / رامي (@tha_rami) December 1, 2018
https://twitter.com/theBanov/status/1068696287732617218?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1068696287732617218&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.pcgamer.com%2Fvalves-new-revenue-sharing-favours-big-budget-games-and-indie-devs-arent-happy%2F
Și evident că dacă lucrurile stăteau invers și procentul ar fi scăzut în funcție de câți bani face un joc evident că altă lume ar fi fost revoltată.
Pe de altă parte, în ultima vreme mulți dezvoltatori de titluri triple-A au decis să își lanseze jocurile pe propriile platforme, iar asta nu cred ca le-a priit bine celor de la Steam, așa că au decis să apeleze la o măsură puțin disperată astfel încât să ofere condiții mai bune de retenție.
În principiu, nu poți să mulțumești pe toată lumea, dar în acest caz următoarea propunere ar fi fost viabilă atât pentru Steam cât și pentru dezvoltatori: o scădere a procentului de la 30% la 20% pentru lumea, dar după ar fi fost prea simplu, nu? Voi ce părere aveți?