Hei, tu, gamer ce scrollează pe Internet în căutare de hrană intelectuală! Dacă ești plictisit în timp ce șezi pe tron cu pantalonii mai jos decât fruntea unui nobil samurai în plecăciune, căci despre samurai o să vorbim, află că cel mai nou joc marca From Software se îndepărtează puțintel de frații lui mai mari, și anume seria Dark Souls și Bloodborne ,însă fără a face abstracție de elementele definitorii care au făcut din jocurile From Software un adevărat tezaur.
De data aceasta vom vorbi despre Sekiro: Shadows Die Twice, un action-adventure făurit de părintele Dark Souls, Hidetaka Miyazaki. Sekiro spune povestea personajului cu același nume, a cărui aventură începe în momentul în care al său daimyo, adică stăpân, este răpit de către un samurai dintr-un clan rival. În urma unei confruntări scurte, dar brutale, Sekiro își pierde brațul și este lăsat la mila sorții în timp ce lordul pe care acesta îl servește este capturat.
Miracol însă, aventurierul nostru este salvat de un sculptor care îl “binecuvântează” cu un braț fals plin de gadget-uri și alte nebunii, iar războinicul este gata să plece în căutarea răzbunării, eventual, cu scopul de a-și găsi stăpânul încă în viață.
Inițial, Sekiro a fost anunțat la E3 2018, iar trailerul face o treabă bună în a oferi o privire de ansamblu asupra poveștii și câteva indicii cu privire la mecanicile de combat și navigare. Probabil cel mai evident aspect este fidelitatea stilului, regăsit atât în seria Dark Souls, cât și în Bloodborne, însă From Software s-a preocupat în mod special cu elucidarea misterelor în materie de gameplay și level difficulty.
Pe lângă noile video-uri ce oferă constant gameplay și informații up-to-date, compania a făcut clar un anumit lucru: faptul că Sekiro: Shadows Die Twice va fi considerabil mai dificil decât jocurile precedente, și asta nu pentru că From Software ar fi niște sadici, ci pentru că s-a confirmat faptul că un nivel de dificultate antrenant, fără posibilitatea de a fi modificat, aduce o satisfacție imensă jucătorilor, motiv pentru care Dark Souls a devenit o serie extrem de îndrăgită.
Mai pe scurt, Miyazaki afirmă că dificultatea…extremă a lui Sekiro este abordată în mod diferit de fiecare player în parte, în sensul că fiecare poate găsi un mod propriu de a parcurge jocul (să nu uităm și de semnificațiile filosofice din spatele acestui concept, deoarece * cough* Japonia *cough* ).
Articolul celor de la Gamespot a punctat foarte frumos aceste afirmații, iar, pentru cei interesați, el conține trimiteri către interviuri luate companiei cu privire la lipsa unei “scări a dificultății” si a panel-ului în cadrul căruia a fost anunțat jocul.
Cum foarte multă lume a fost impresionată de setting, atmosferă și level design, am decis să las o mare parte din detaliile acestui titlu pe seama unui material viitor, în care voi aborda tot ceea ce s-a discutat legat de Sekiro atât la Gamescom 2018, cât și în cadrul interviurilor luate de IGN. Atenție însă, am găsit interesant să redactez aceste detalii în comparație cu alte jocuri similare, și anume Nioh și viitorul Ghost of Tsushima, motivul principal, dacă nu unicul motiv, fiind faptul că se poate stabili astfel o punte intre aspectele comune ale acestui trio fatal,cu foarte multe chestiuni esențiale ce trebuie punctate.
De reținut, Sekiro: Shadows Die Twice va implementa un sistem de resurrection în momentul morții, nu va avea componente multiplayer și va fi disponibil pe PC, PlayStation 4 și Xbox One pe 22 martie 2019. De asemenea, a fost premiat la Gamescom cu titlul de “best action award”. Fiți pe fază, căci voi diseca nemilos acest joculeț, dar până data viitoare, as they say in France, sayonara!