Suntem obișnuiți ca an de an să vedem lansări de jocuri de la Ubisoft, fie că vrem sau nu. În timp ce unele dintre aceste jocuri sunt bune, altele nu se bucură de același succes așa că vom vedea o schimbare în politica de afaceri a companiei franceze în viitorul nu foarte îndepărtat.
Yves Guillemot, CEO Ubisoft a susținut în mesajul introductiv al Raportului Anual pentru anul 2017 (n.r: anul fiscal inca nu s-a terminat) că publisher-ul se va orienta către un model de afaceri care este mai puțin dependent de numărul de titluri lansate anual, ci se va concentra pe îmbunătățirea și susținerea comunităților formate în jurul titlurilor cu succes mare.
Asta nu se traduce doar prin dezvoltarea titlurilor cu o componentă multiplayer solidă, ci înseamnă și adoptarea unei politici a jocurilor pe post de “fan service“. Pe scurt, Ubisoft încearcă să profite cât mai mult de titluri pe care comunitățile de jucători le îndrăgesc și le joacă constant.
Exemplul menționat de Guillemot este Rainbow Six Siege care, în ciuda faptului că a fost lansat în Decembrie 2015 este încă jucat și are o bază de jucători de aproximativ 25 de milioane. Motivul pentru care acest titlu este încă un succes este atenția pe care Ubisoft a acordat-o componentei multiplayer, oferind jucătorilor actualizări, evenimente și conținut nou.
Alt titlu de la Ubisoft care a reușit să atragă atenția publicului și este considerat un succes este Assassin’s Creed Origins. Recent a primit prima expansiune care duce mai departe povestea jocului și oferă și un eveniment multiplayer prin intermediul căruia jucătorii pot obține arme și armuri rare care să le ofere un plus pentru experiența de joc.
Personal, consider că este o abordare bună prin care dezvoltatorii de jocuri își pot spori vânzările pentru titlurile deja existente. Am ajuns deja în 2018 și standard-ul de 60 de dolari/euro per titlu este prezent de câțiva ani buni în industria jocurilor, chiar dacă costurile de producție au devenit din ce în ce mai mari.
Voi încerca să acopăr acest subiect într-un articol în viitorul apropiat, dar până atunci, vom vedea “pe viu” cum și dacă va funcționa strategia aleasă de Ubisoft, sau chiar mai multe companii mari pe viitor.