[REVIEW] Middle-earth: Shadow of War – PS4

Shadow of Mordor a fost pentru mine un joc foarte special, iar acest lucru nu se datorează deloc calităţii acestuia. Shadow of Mordor a fost primul joc căruia i-am scris un review aici, pe Overheat.ro. La trei ani distanţă de acele vremuri, Talion şi Celebrimbor se întorc pentru o nouă doză de aventură în ţinutul întunecat al Mordorului. Este Shadow of War o adevărată continuare pentru Shadow of Mordor sau este un “Mordor versiunea 1.5”?! Răspunsul îl găsiţi în rândurile ce urmează.

 

POVESTE:

Pentru cei dintre voi care nu aţi jucat primul joc voi face un scurt rezumat al lui Shadow of Mordor: În primele minute din joc, Talion, un ranger al Gondorului este omorât de orcii lui Sauron. În loc să ajungă în Rai, Talion se contopeşte cu spiritul lui Celebrimbor, elful făuritor al Inelului Puterii (cunoscut drept The One Ring printre fanii LOTR).

După o cruciadă nu tocmai memorabilă, a se citi întreg jocul Shadow of Mordor, Talion şi Celebrimbor decid să realizeze un nou Inel Al Puterii. Povestea lui Shadow of War începe exact unde s-a terminat predecesorul său.

Shadow Of War

Imediat după realizarea noului Inel, spiritul lui Celebrimbor este prins şi ţinut captiv de către o nouă entitate misterioasă pe nume Shelob. Fanii LOTR vor arunca acum, în mine şi în studioul Monolith, cu suliţe şi cu săgeţi spunând că Shelob este păianjenul uriaş ce sălăşluieşte în Mordor, nicidecum o femeie cu puteri magice. Adevărul este undeva la mijloc.

Dat fiind faptul că Tolkien este mort, universul canonic al Ţinutului de Mijloc este terminat de mult, iar jocurile dezvoltate de Monolith, precum şi personajele din acestea, nu pot fi considerate canonice. Sunt simple adaptări şi idei puse cap la cap de către echipa creativă din spatele jocului.Totuşi, alături de libertăţile creative luate de studio, Shadow of War vine cu numeroase creaturi şi personaje din mitologia Ţinutului De Mijloc precum Gollum, Balrog şi Nazguli.

Shadow Of War

Din păcate, Shadow of War preia modelul predecesorului său şi neglijează firul narativ. Povestea lui Talion este doar un pretext pentru a ucide hoardele de orci din Mordor. Nu avem parte de personaje sau de momente cu adevărat memorabile, Monolith concentrându-și atenția și resursele pe mărirea şi pe îmbunătăţirea Nemesis System-ului prezent în cadrul gameplay-ului.

GAMEPLAY:

La vremea redactării review-ului pentru Shadow Of Mordor, l-am comparat pe acesta cu două serii foarte cunoscute printre gameri: Assassin’s Creed şi Batman Arkham şi tot atunci am întâlnit persoane care nu au fost tocmai de aceeaşi părere cu mine. Ei bine.. ţin să continui în greşeala mea şi să le reamintesc faptul că şi Shadow Of War este aceeaşi combinaţie de Assassin’s Creed cu Batman: la capitolul free-roam şi platforming jocul seamănă izbitor de mult cu franciza de la Ubisoft, iar la capitolul combat SoW reuşeşte să concureze cu însăşi seria Batman Arkham, serie cunoscută pentru sistemul său de combat free-flow extrem de intuitiv.

Shadow Of War

Elementul definitoriu al lui Shadow of Mordor se întoarce şi în această continuare: Sistemul Nemesis aduce ierarhia şi societatea anarhică a orcilor din Mordor pe PC-ul sau consola jucătorului.

Cu mai mulţi orci şi cu mai multe ramificaţii şi posibilităţi de target-are, asasinare sau corupere, sistemul Nemesis din Shadow Of War doreşte să captiveze în totalitate tânărul gamer. Din păcate, având în vedere faptul că acest sistem nu mai reprezintă o noutate în gaming graţie predecesorului său, nu pot spune că Shadow of War îşi atinge scopul.

Shadow Of War

Sigur, sunt mai mulţi orci, sunt mai multe creaturi, există mai multe fortăreţe, spaţiul de joc este mult mai mare,… dar cantitatea nu reprezintă neapărat calitate. Din dorinţa de a integra cât mai mult conţinut, Monolith a realizat unul dintre cele mai repetitive jocuri action-adventure din istoria recentă. Shadow Of War este plin de obiective copy-paste şi de mici target-uri superficiale.

Shadow Of War

Elementele de umplutură se găsesc şi la capitolul mecanici RPG. Toate obiectivle repetitive menţionate mai sus răsplătesc jucătorul cu rune, puncte de upgrade şi arme noi. Dacă punctele de upgrade au oarecum rolul lor, colectarea de rune şi de arme nu mi s-au părut deloc natural integrate, mai mult… acestea se simt integrate cu fortă pentru a semăna mai mult cu un joc RPG, în speţă cu Witcher 3.

GRAFICĂ ŞI SUNET

Din punct de vedere grafic, Shadow of War nu dezamăgeşte deloc fiind mereu cu un pas înaintea predecesorului său. Talion, orcii şi celelalte creaturi sunt modelate atent şi prezintă animaţii verosimile de atac şi apărare. Probabil cel mai dezamăgitor aspect al graficii este lipsa de expresivitate a lui Talion, care, deși este personajul central al jocului, a primit mai puţină atenţie la aceste capitol decât orcii din joc.

Shadow Of War

Aminteam puţin mai sus faptul că harta jocului de faţă este seminificativ mai mare decât cea prezentă în Shadow of Mordor. Graţie acestui upgrade, relieful şi peisajele puse în faţa jucătorului sunt de o frumuseţe deosebită, fiind parcă desprinse din filmele lui Peter Jackson. În review-ul meu pentru Shadow Of Mordor m-am plâns de lipsa unei arhitecturi şi a unor fortificaţii mai mari, ei bine…. Shadow Of War are din plin astfel de construcţii: castele, turnuri, tabere etc.

Varianta testată de mine, cea de PS4 rulează la 1080p cu 30fps fără mari pierderi de cadre. Totuşi, la momentul scrierii acestui review, jocul prezintă numeroase bug-uri vizuale, în special când vine vorba de fizica orcilor doborâţi.

Shadow Of War

Vocile personajelor sunt de o calitate foarte bună, în special cea a lui Talion care a fost executată impecabil de către Troy Baker. Coloana sonoră este şi ea la mare înălţime. O pot compara chiar și cu soundtrack-ul celor şase filme Middle-Earth

Silviu Pârvu
Silviu Pârvuhttps://www.overheat.ro/
Ziua e redactor la Overheat, iar noaptea este Batman. Individul se consideră înțelept precum Obi-Wan, șarmant asemeni lui Ezio, răzbunător precum Kratos și misterios ca însuși Cavalerul Negru. Îi plac filmele și cărtile bune, comics-urile, electronicele fel de fel, muzica rock și rap și iubește fetele care știu că pentru a fura inima unui băiat au nevoie de un cuțit. Cel mai grav dintre toate? Se intitulează "gamer"!
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

1 COMENTARIU

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.