Acum câteva luni am scris preview-ul la Necromancer, o nouă clasă ce a fost adăugată în versiunea 2.6.0. Atunci v-am povestit despre ce skill-uri regăsim în arsenalul unui astfel de personaj și în ce direcție trebuie să mergeți cu el.
Varianta finală a clasei vine cu foarte puține modificări la capitolul mecanici versus ce am întâmpinat în closed beta, așa că mai avem de acoperit doar câteva lucruri.
Poveste
Necromancerul este în primul rând un Nephalem și în al doilea rând un discipol al Priests of Rhatma. Magia pe care o practică este văzută ca fiind de rău augur de către mai toată lumea, prin urmare ei s-au retras într-o zonă subterană numită Necropolis, unde își continuă studiile și experimentele fără a fi deranjați de privirile sau părerile celorlați.
Deși sunt exilați de restul practicanților de magie, scopul lor nu este să aducă haos, ci mai degrabă echilibru acolo unde este nevoie. Ei cred în conceptul de Balance și de fiecare dată când cineva vrea să întoarcă lucrurile în favoarea lor, fie ei îngeri, slujitori ai High Heaven, fie demoni din Burning Hells, acționează înspre echilibrarea situației.
Nici protagonistul Necromancer din Diablo 3 nu s-a lăsat mai prejos când a auzit de Fallen Star, un eveniment ce a înviat morții din Khanduras. Deși doar student(ă), a lăsat studiul pentru un scop mai nobil, acela de a slujii Balance-ul.
Dezvoltatorii au creat cinematic-uri speciale, pe lângă Tomeurile, care conturează rolul și istoria Necromancerului. Un lucru minor, dar interesant este că spre deosebire de celelalte clase, al nostru personaj întunecat nu poate dansa. Cei de la Blizzard au luat acestă decizie din simplul motiv că ar strica din caracterul întunecat al clasei și pe bună dreptate, cine a mai auzit de un Necromancer care să danseze? Nu?!
Gameplay
Cum ziceam la început aspectele legate de mecanicile de gameplay le-am tratat în mare parte în preview. Ce a rămas sunt armele și seturile specifice clasei.
Necromancer beneficiază de 5 seturi, fiecare cu caracteristicile lui.
Bones of Rathma – 6 componente
Un set al cărui focus principal este Army of The Dead, un spell din categoria Reanimation.
Pentru echiparea a două piese din set vei avea un cooldown mai mic pentru că de fiecare dată când minionii tăi undead dau damage unui inamic există șansa de a reduce cooldown-ul cu o secundă pentru fiecare lovitură aplicată. La 4, respectiv 6 piese, vei beneficia de damage reduction de fiecare dată când atacă mini-armata ta și de o creștere a damageului atât pentru pets, cât și pentru Army of The Dead, în funcție de câti Skeletal Mages ai pe câmpul de luptă.
Grace of Inarius – 6 componente
Denumit după tatăl Nephalemilor, acest set este bine să îl folosești dacă stilul tău de joc este definit de sintagma în mijlocul acțiunii. Necromancerul are ca statistică de bază Intelligence prin urmare ca să fii prezent în centrul a zeci de inamici îți trebuie o oarecare rezistență și aici intervine setul Grace of Inarius, care îți îmbunătățește spell-ul Bone Armor.
Pestilence Master’s Shroud – 6 componente
Acest set vine în ajutorul celora care le place să păstreze distanța și să folosească Bone Spear sau Corpse Lance ca să își nimicească adversarii. Dacă ai două componente echipate atunci pentru fiecare corp căruia îi dai Devour vei da cast automat și la un Corpse Lance ce se va duce către un inamic. Următoarele două bonusuri pentru 4/6 componente echipate aduc un plus de rezistență pentru personaj și mai mult damage pentru Bone Spear.
Trag’Oul’s Avatar – 6 componente
Personal nu prea mă atrage prea mult, deși abilitatea pe care o îmbunătățeste, Blood Rush este una vitală pentru terminarea Greater Rift-urilor în timp util. Setul îți dă posibilitatea să ai toate runele active pentru skill-ul menționat mai devreme. Pe lângă asta punctele de health, rămase în urma overhealing-ul, se adăuga la statisca de Maximum Life.
Jesseth Arms – 2 componente
Nu este un set, ci două obiecte, un scythe și un scut ce schimbă un pic mecanica de la Command Skeletons. După ce moare inamicul asupra căruia a fost activată abilitatea, armata ta va trece la cea mai apropiata țintă și va da un damage mai mare cu 400%.
Bineînțeles toate seturile vin și cu Set Dungeons, ale căror locații le găsești cu ajutorul Tome of Set Dungeons din Leorics Mansion.
Concluzie
După mai bine de 30 de ore petrecute în pielea unui Necromancer pot spune că este o clasă versatilă, te lasă să joci cum îți place mai mult chit că ești un personaj squishy într-o oarecare măsură.
Vrei să fii în mijocul acțiunii precum un Barbarian, nicio problemă, Bone Armor și Devour sunt acolo pentru tine. Vrei o abordare mai precaută, atunci Bone Spears și Corpse Lance te ajută. Vrei să fii comandantul unei armate undead, Command Skeletons, Skeleton Mage și Revive sunt abilitațile ce trebuie să existe în skill barul tău.
Dacă nu era evident până acum, Necromancer-ul poate avea la un moment dat un spell AoE, unul de physical damage și o pasivă, lucru ce nu îl găsești la foarte multe clase în Diablo 3. Aș zice că este un pic overpowered clasa și Blizzard ar cam trebui să dea un patch să mai calmeze un pic situația.
Expansionul pentru personaj costă 15 euro/dolari. Întrebarea de pe buzele fiecăruia este “Merită Necromancer-ul atâția bani?” Voi răspunde la o întrebare cu o altă întrebare.
Ce vrei de la personaj?
Dacă vrei o poveste de sine-stătătoare care să adauge ceva semnificativ la capitolul fir epic atunci vei fi dezamăgit(ă) de achiziție. În afară de Tempe of The Firstborn, unde vei întâlni unul din locotenții lui Azmodan și Shrouded Moors nu prea ai cine știe ce în plus. Dacă te-ai plictisit de personajele cu care faci Greater Rifts atunci Necromancerul este ce ai nevoie, ceva nou, cu mecanici de gameplay versatile, numai bune de testat și experimentat.
La sfârșit de review las o întrebare fanilor Diablo 3. Cui îi este închinat Temple of The Firstborn? Vă aștept în secțiunea de comentarii să vedem cine știe puțină istorie.
E locul in care a fost creat primul Nephalem. El a fost creat de Inarius și Lilith iar templul a fost creat ca un monument al primului Nephalem.