Un nou an a venit în Hearthstone, cel al Mamutului și odată cu el avem parte de un nou expansion, Journey to Un’goro. Acesta alături de cărțile lansate în anul precedent vor forma noul mod Standard. Vă spun și vouă ca să nu faceți ca mine, eu aveam impresia că doar ultimul set de pachete plus ultima aventură vor intra în ce numește Blizzard Standard.
Dar gata cu poveștile, haideți să vedem ce ascunde noul expansion.
În primul rând avem două mecanici noi de joc, Adapt și Quest.
Adapt este un fel de Battlecry la modul că se va interprinde o acțiune după ce vei juca o carte care este marcată ca fiind de Adapt, anume vei fi pus(ă) în situația de a alege între 3 cărți, fiecare schimbănd statisticle minionului sau minionilor de pe masă. Opțiunile sunt:
- Divine Shield
- +3 Attack
- +3 Health
- Deathrattle:Summon 2 1/1 Plants
- Windfury
- Can’t be target by Hero Powers
- Taunt
- +1/+1
- Stealth until your next turn
- Poisonous
A doua mecanică nouă este aceea de Quest. Fiecare clasă va avea un singur Quest, o carte jucabilă de 1 mana care va fi trasă la început, poți să o decartezi dar nu este indicat să faci acest lucru pentru că nu vei știi când o să apuci să o tragi din nou.
La completarea unui quest vei primi o răsplată pe măsură. Ca să nu vă faceți ideea greșită acestă nouă mecanică este unică per clasă și nu poți să iei Quest-ul Shamanului la Warrior. Așadar avem:
Mage
Acest quest permite jucătorilor de Mage să execute un OTK (One Turn Kombo) prin faptul că le mai oferă un tur în plus. Pentru a ajunge în stadiul în care poți să execuți comboul trebuie să ai 4 Sorcerer’s Apprentice pe masă. Dar Haxa cum? Ai voie doar două în pachet. Ei bine o carte din Un’goro e răspunsul, anume Molten Reflection care pentru 4 mana îți va face o copie a minionului de pe masă.
OTK-ul vine în momentul în care dai Time Warp și îl joci pe Archmage Antodinas, ai dat un spell și o să ai un număr inifint de Fireball. Un alt combo interesant este cel în care joci Alexastraza, Time Warp și după 2 Fireaballuri și un Frostbolt, care sunt arhi-suficiente să omori orice adversar, mai puțin Ice Block Mage.
Avantajul acestui deck este că poți să faci un OTK de toată frumusețea, dezvantajul stă în cerințele quest-ului, anume să dai 6 spell-uri ce nu sunt în pachetul tău.
Nu am apucat să încerc combinația această letală, ci un alt deck pe care îl poți face folosindu-te de cărțile din noul expansion, anume cele marcate ca fiind Elemental. Eu îl joc la mid-range, alții îl joacă la control și sunt o grămadă de combinații pe care le poți face din moment ce unii minioni au primit un alt statut, de exemplu Water Elemental e un…Elemental acum. Cărțile de tipul acesta fac anumite acțiuni doar dacă a fost jucată o carte cu același statut în tura precedentă.
Aici regăsiți un deck-ul pe care l-am făcut pentru Mage
Warrior
La Warrior lucrurile stau extrem de simplu, toată atenția se mută pe Control, cu quest sau fără. Aș zice că e mai bine să ai varianta cu quest, deși vei fi pus(ă) într-o situație destul de incomodă la un moment dat.
Răsplata pentru terminarea cu succes a cerinței este obținerea lui Sulfuras, o armă de 4/2 de 3 mana care îți va schimba Hero Power-ul de la “Gain 2 Armor” la “Deal 8 damage to a random enemy”, inclusiv eroul advers. Practic la Warrior e ca și cum ai avea un Ragnaros, în mod exclusiv disponibil clasei, pentru că Blizzard a decis ca stăpânul flăcărilor să intre în Hall of Fame alături de Sylvanas.
Deși ca să termini quest-ul trebuie să pui creaturi cu Taunts pe masă ceea ce înseamnă ca nu vei primi damage de la vreun alt minion, câteodată e bine să nu foloseși Sulfuras pentru că nu mai ai cum să îți regenerezi armura.
Am încercat și alte variante, de exemplu Weapon Warrior sau Explore Un’Goro, dar ambele sunt deck-uri cu care nu poți să urci atât de ușor în rank. Țin să menționez că am ajuns Rank 13 cu Control Quest Warrior….da ca de obicei știu că nu e mult și sunt pleb.
Rogue
Oh da…rogue are din punctul meu de vedere cel mai puternic quest ca valoare. Este destul de usor de facut, poti sa termini la turul 5 si să activezi recompensa dacă ai avut noroc la cărți și ai Preparation. După o să curgă cu minioni de 5/5 și 1-2 cost mana pentru că în jurul acestul mecanism se învârte acest quest. Am reușit să bat Quest Rogue doar cu Warrior, teoretic merge și cu Control Paladin, însă nu am toate cărțile necesare pentru a forma deck-ul.
Valoarea pe care o pune pe masă Quest Rogue este mult prea mare pentru a fi contracarată ușor. Ca un mic tip e bine să ai Dirty Rat ca să îi strici un pic combo-ul, chiar și atunci un Mimic Pod, Vanish sau Thistle Tea te face să dai Concede mai repede decât orice alt deck în acest expansion.
Warlock
Quest-ul are la bază Discard Lock, adică trebuie să decartezi cărți ca să îți atingi obiectivul. Un’goro vine în ajutorul nostru și ne-a oferit Cruel Dinomancer care te ajută să aduci pe masă un minion ce a fost decartat, însă chiar și așa Warlock Quest nu merită investiția din punctul meu de vedere.
Acel Nether Portal care îți pune 2 Flame Imp de 3/2 pe masă nu este incremental, nu poate să îți umple masa pentru că numărul maxim e limitat, poți să ai doar 2, unul în dreapta, unul în stânga.
Pe lângă asta fără Reno, trebuie să găsești alte mecanisme prin care să rămâi în viață.
Shaman
Ador deck-urile de Murloc, le iubesc, le consider mană cerească de la Blizzard…dacă nu v-ați prins… glumesc. Pe o scară a urii de 1 la 10 deck-urile de Murloc sunt la 8, Am avut Paladin Murloc, acum avem Shaman Quest Murloc. Bineînțeles că aggro este cuvântul de ordine, nu poți să ai așa ceva fără să îți atenteze la față de fiecare dată. Pe lângă asta cerința quest-ului este să pui 10 murloci pe masă.
Recompensa este la fel de enervantă ca tipul deck-ului, îți umple mână cu Murloci de tot felul, care au sinergie cu tot ce ai pe masă în momentul de față.
Mai avem și Elemental Shaman, din păcate nu am anumite cărțile esențiale deck-ului, Kalimos sau Orzuk. Nici măcăr Stone Sentinel nu am ca să zic că aș putea face un deck fără puterea legendarelor, așa că am păcătuit și am mers pe Murloc
Paladin
Surprinzător Paladinul a primit un buff destul de mare și nu este de la Quest, ci de la minioni extra care vin odată cu Un’goro. Quest-ul nu are cine știe ce valoare, îl primești pe Galvadon pe care îl poți adapta de 5 ori, dar este un singur minion în care investești foarte mult și care poate fi scos super ușor cu Shadow Word Death sau cu un Execute sau cu Pyromancer și Equality.
Așadar un Control Paladin sau uuugh Murloc Paladin merge mult mai bine în metaul curent decât Quest Paladin, este mult mai eficient. Din păcate nu am apucat să fac un deck, dar stați liniștiți vă las ceva făcut de oameni care se pricep mult mai bine decât mine la acest joc.
Priest
Reno Jackson se întoarce oarecum la Priest prin quest-ul Awaken The Masters, care la sfârșit ți-o dă pe Amara care îți va seta viața la 40. Să vă trăznească Yogg Sauron dacă aveți Auchenai Soulpriest pentru că ați murit din cauză că acestă mecanică e considerată heal.
Misterioase sunt căile Hearthstone, știu.
Deși o bună parte din dragoni au fost scoși odată cu dispariția Blackrock Mountain, un coleg (Mulțumesc Cosmin!) mi-a împărășit un deck interesant care combină Dragonii cu quest-ul de Priest. Ce-i drept costă cam mult pentru că sunt avem 4 legendare extra pe care poți să le obți doar din drop Alexstraza, Ysera, Nzoth și Spiritsinger Umbra.
Druid
Nu prea am dat de Druid în Ranked Matchmaking. Deși avem deja Jade Druid, quest-ul ți-l oferă pe Barnabus care practic este o Aviana, însă în loc de 1 mana, minionii tăi nu au cost, ba mai mult chiar dacă moare Barnabus tot se aplică efectul.
Din păcate ca să termini quest-ul trebuie să joci 5 minioni cu atacul mai mare ca 5. Ai o legendară care te-ar ajuta, Helmet Jungle Hunter, care îți elimină din deck toate cărțile cu cost mai mic ca 3. Totuși e riscant, te bazezi mult prea mult pe RNG, așadar la Druid rămânem cu build-ul de Jade sau chiar un build de Aggro sau Ramp. Cui nu ii place Ramp Druid?
Hunter
Ultimul erou pe lista noastră este Hunter-ul care primește și el câteva buff-uri. A fost uitat atât în Ranked Play cât și în meciurile profesioniste. Quest-ul este interesant pentru că îți adaugă foarte multe cărți de 1 mana cu 3/2 atac/viață, care sunt de tipul Beast și care îți mai trage o carte din deck atunci când e jucată. Dacă ai și un Tundra Rhino atunci poți să faci un OTK dacă îți vin cărțile de Raptor una după alta.
Pe lângă asta mai putem juca aggro sau mid-range în funcție de preferințe. Ca să fie viabile aceste deck-uri trebuie să ai Dinomancy prin care îți schimbi Hero Power de la “Deal 2 Damage to the enemy hero” la “Give a beast +2/+2“. Discutabil dacă riști 2 damage garantat asupra eroului advers versus +2/+2 adăugat la staticile unui Beast ales de tine care se află pe masă.
Concluzii
Am acoperit fiecare clasă și am încercat să vă ofer cât mai multe detalii la ce să vă așteptați odată cu noul expansion. Nu am putut să experimentez cu tot ce are de oferit pentru că nu am putut obține toate cărțile de care aveam nevoie pentru un deck sau altul.
Cu mai toate clasele poți să îți faci un deck cu un win-rate bun, dar dacă ar fi să mă bazez doar pe valoarea ce o adaugă expansionul atunci de la kilometrii depărtare Rogue și Warrior sunt cei mai avantajați, dar acest lucru evident este un lucru subiectiv. Argumentul meu ar fi că după ce și-au adjudecat quest-ul devine foarte greu de controlat meciul și cumva să îl întorci în favoarea ta dacă ai rămas în urmă.
La Shaman, Paladin, Mage, Hunter și Priest avem o re-inventare marca Un’Goro, ceea ce încurajează folosirea claselor respective, testarea diferitelor mecanici și așa mai departe.
Pierzătorii acestui expansion sunt Druidul și Warlockul, nu au nimic în plus față de Mean Streets of Gadgetzan. Majoritatea jucătorilor o să joace în continuare la Jade sau Ramp, respectiv Discard Lock, dar nu ne-am plictisit oare de ele?
S-a adus în discuție faptul că s-a ajung la un punct unde trebuie să plătești mult prea mult pentru a rămâne în meta, cele câteva pachete pe care ți le dă jocul atunci când se lansează un nou expansion sunt mult prea puține pentru a face față persoanelor care investesc o anumită sumă de bani.
Pentru acest expansion au fost un număr mic de pachete 3, cu ele trebuia să te rogi la C’Thun să îți dea legendarele de care aveai nevoie. Practic trebuie să dai peste 100 de euro pentru a rămâne în cursa pentru Legendary Rank, deși există anumite deck-uri ce pot fi făcute doar din cărțile common ale expansionului, grind-ul este infernal. Un jucător casual fie investește, fie este împăcat(ă) cu ideea că nu o să ajungă foarte departe.
Cam atât din partea mea, vă aștept urările de bine și de rău în secțiunea de comentarii, dacă ai ajuns până aici îți mulțumesc frumos pentru atenție și ca-ntotdeunda, have fun!