După dezastruosul joc Mortal Kombat vs DC Universe, studioul NetherRealm a decis să îşi împartă puterea creativă în două direcţii diferite: una fiind universul Mortal Kombat, iar cealaltă fiind Universul DC Comics. Strategia lor a fost supă în practică, o dată la doi ani studioul lansând câte un joc de fighting, alternând între cele nouă universuri amintite puţin mai sus. Am avut Mortal Kombat 9 în 2011, Injustice în 2013, Mortal Kombat X în 2015, iar anul acesta primim Injustice 2. Spre deosebire de alte jocuri fighting, seria Injustice a fost şi este în continuare strâns legată de seria de benzi desenate cu acelaşi nume publicată de DC Comics.
Drept urmare, dacă eşti cititor de benzi desenate sau pasionat de fighting games, Injustice 2 promite să îţi livreze o experienţă familiară şi totuşi nemaivăzută, totul într-un pachet elegant şi plin de conţinut… foarte mult conţinut. Ne luăm kriptonita, Lasoul Adevărului, pornim Batmobilul şi începem să disecăm Injustice 2.
POVESTE:
Componenta narativă a lui Injustice 2 este setată la 5 ani după evenimentele din primul joc . În urma înfrângerii suferite de Superman, Batman şi aliaţii săi încearcă să aducă planetă la pacea de odinioară. Nimic nu este uşor în universul DC Comics, căci facţiunea The Society, condusă de nou venitul răufăcător Brainiac, îl doreşte atât pe Superman, cât şi supremaţia asupra planetei. Toată această înşiruire de evenimente duc la un adevărat roller coaster plin de savoare pentru cei iniţiaţi deja în tainele benzilor desenate, dar şi pentru cei care descoperă pentru prima dată acest univers vast Detective Comics.
Pe parcursul campaniei single-player, care durează între 4 şi 5 ore, jucătorul va intra în pielea a numeroşi eroi şi anti-eroi prezenţi în universul DC. Batman, Harley Quinn, Green Arrow, Supergirl şi Flash sunt doar câteva dintre personajele jucabile în modul story din Injustice 2. Povestea este una liniară, iar jucătorul, prin acţiunile sale, nu schimbă cu nimic relaţiile sau finalul poveştii. Singura instanţa în care jucătorul are dreptul de a alege este la începutul anumitor lupte, unde acesta poate alege cu ce erou doreşte să abordeze lupta.
Din păcate, povestea lui Injustice 2 nu reuşeşte să prezinte personaje bine conturate sau să livreze ceva nemaivăzut. Comparativ cu primul Injustice, care avea o abordare mai simplistă a poveştii şi un ritm mai lent, Injustice 2 sare de la o locaţie la alta, de la un personaj la altul; elementele şi problematicile încercând să fie mult mai mature decât în primul titlu. Înţeleg că NetherRealm se bazează pe faptul că folosesc personaje deja ultra-cunoscute şi cu personalităţi bine definite, dar, la fel ca şi în cazul filmelor DCEU, degeaba rezonăm cu Batman din benzile desenate, dacă Batman-ul din joc este slab conturat din punct de vedere moral.
Orice pasionat de super-eroi sau de jocuri va găsi povestea lui Injustice 2 ca fiind o naraţiune liniară, plăcută, dar cu foarte puţine evenimente memorabile.
GAMEPLAY:
Injustice 2, asemeni tuturor jocurilor produse de NetherRealm, este un fighting game 2.5D. Gameplay-ul este, indiscutabil, categoria la care Injustice străluceşte cu adevărat. Până la urmă într-un fighting game, nu povestea sau grafica contează, ci mecanicile de fighting în sine. Jucătorul are la îndemână 25 de personaje din Universul benzilor desenate DC (dintre care Darkseid este pre-order bonus, iar Brainiac se deblochează prin terminarea campaniei solo) cu care se poate lupta, fie online, fie local cu un prieten sau cu un AI.
Pe partea de fighting în sine, nu s-au schimbat foarte multe faţă de primul Injustice. Fiecare erou sau villain are propriul set de mişcări, de atacuri speciale şi combouri specifice. Avem parte în continuarea de Super-Moves, Clash şi interacţii cu mediul înconjurător. Ca şi în titlul precedent, toate mişcările necesită un timing perfect pentru a fi relizate, mai ales când joci cu un adversar pro sau cu un AI mai avansat.
Pe lângă deja clasicele single-fight, ranked online match sau king of the hill, Injustice 2 vine cu The Multiverse. Noul mod pune în faţa jucătorului o serie de meciuri (ladder style) pe care acesta din urma trebuie să le ducă la bun sfârşit pentru recompense substanţiale.
De asemenea, unele meciuri din Multiverse vin cu propriile challenge-uri sau modifier-uri menite să ajute sau să încurce jucătorul. Toate evenimentele prezente în modul Multiverse se schimbă constant, astfel încât gamerul este încurajat să facă cât mai multe meciuri cu putinţă. De altfel, acest mod sporeşte considerabil rejucabilitatea noului titlu.
Indiferent de natura luptelor: solo, online sau de multiverse, jucătorul va fi recompensat, după mai toate meciurile sale, cu câte unul sau mai multe Mother Box-uri. Nu am să vă explic istoria acestor artefacte cosmice prezente în benzile desenate, dar am să precizez la ce servesc acestea în Injustice 2. Mother Box-urile sunt, pe scurt, un nume mai special pentru loot box-urile jocului. După cum probabil ştiţi încă de la anunţul oficial pentru Injustice 2, jocul pune accentul pe Gear; armuri şi echipamente tactice pentru combatanţii jocului. În funcţie de natura Mother Box-ului (fie bronze, silver, gold, platinum sau diamond), jucătorul are şanse mai mari sau mai mici să primească item-e mai rare şi mai bune.
Să insistăm puţin şi asupra Gear-urilor. Fiecare luptător dispune de nici mai mult, nici mai puţin de cinci slot-uri de gear: unul pentru cap, unul pentru abdomen, unul pentru braţe, unul pentru picioare şi unul pentru arma sau gadget-ul folosit de personaj. Astfel, Batman şi restul personajelor se pot alege cu adevărate armuri de pe urma acestor gear-uri. Nu va gândiţi că acestea din urmă sunt exclusiv mici artificii cosmetice pentru personaje… nope. Fiecare piesă de Gear vine cu avantajele sale. Unele te vor apăra de anumite atacuri, în timp ce altele îţi vor conferi bonusuri la atac. În funcţie de raritatea gear-urilor, acestea se împart în comune, rare şi epice.
Prin modul Multiverse şi prin sistemul de gear, Injustice 2 se diferenţiază de toate titlurile de fighting apărute până în prezent. Nu este cel mai inovator fighting game creat, dar reuşeşte să egaleze, şi în unele cazuri, să depăşească cel mai bun fighting din istoria recentă: Mortal Kombat X.
GRAFICĂ ŞI SUNET
Injustice 2 este unul dintre cele mai arătoase fighting game-uri de pe piaţă. Atât mediul înconjurător, cât şi personajele prezente sunt realizate până la cel mai mic detaliu. O altă bilă albă pe care o are noul joc al celor de la NetherRealm este animaţia. Mişcările şi fizica personajelor sunt cât se poate de minuţios realizate, în ton cu mişcările corpului uman. Din păcate, ca şi în cazul lui Mortal Kombat X, se vede faptul că unele personaje şi arene au primit mai multă atenţie şi arată mai spectaculos decât altele.
Trebuie să laud în mod special sistemul de iluminare din joc, împreună cu armuri strălucitoare şi arene pline de geamuri sau obiecte lucioase, sistemul de iluminare din joc reuşeşte să redea un spectacol vizual rar întâlnit într-un fighting game. Nu mă credeţi?! Încercaţi să jucaţi cu Wonder Woman în Atlantis Lair. O să înţelegeţi ce spun. 🙂
Varianta testată de mine, cea de PS4, se comportă exemplar. Pe parcursul celor peste 30 de ore petrecute în joc, nu am întâlnit niciun bug şi nicio problema de framerate.
La capitolul sunet, Injustice 2 nu dezamăgeşte, coloana sonoră este formată din melodii cu temă eroică, atent concepute, iar alte zgomote de fundal, precum gloanţele, sunetul de pumni etc sunt şi ele puse la punct. Nu am fost însă impresionat de actorii vocali ai jocului. Cu excepţia lui Kevin Conroy, vocea lui Batman care este inegalabilă şi a Tarei Strong, vocea lui Harley, ceilalţi actori vocali mi s-au părut slabi şi lipsiţi de emoţie.