Multe companii care dezvoltă jocuri încearcă să creeze mereu conţinut nou, însă nu de fiecare dată acesta este unul destul de echilibrat şi de plăcut pentru a ieşi din faza testelor şi a ajunge la jucatori.
Riot Games ne dezvaluie o hartă care ar fi putut funcţiona bine pe 5v5, însă nu a fost niciodată adăugată în joc. Încă din 2010 compania care a creat League of Legends a început să dea fanilor informații despre hartă, i-au introdus uşor în lore şi în gameplay, însă proiectul a rămas doar în testele companiei.
Cu lane-uri mai lungi si gândită special pentru 1v1, 2v2 și 3v3, Magma Chamber urma să fie diferită de Summoner’s Rift, punând accent pe skillul individual al jucătorilor. Din cauza dimensiunilor foarte mari a hărţii, un gank ar dura foarte mult timp, iar inamicul de pe lane ar fi profitat din plin de acest lucru. De asemenea, monştrii din junglă erau diferiţi faţă de cei din prezent, oferind jucătorilor o varietate mare de buff-uri, iar minionii aveau un design specific hărţii.
Harta a fost anulată deoarece nu se potrivea cu stilul jucătorilor de League of Legends, accentul fiind pus mai mult pe individualism, obligându-i să îşi ia campioni puternici pentru a juca solo. Astfel, un nou meta ar fi fost creat care transforma jocul dintr-unul în care se foloseşte teamplay-ul intens în unul care viza mai mult abilităţile individuale ale jucătorilor. După multe teste şi păreri ale fanilor/angajaţilor, cei de la Riot Games au reuşit să se folosească de Magma Chamber şi au creat modul cunoscut ca şi Dominion.
Totuşi, în ciuda refuzului companiei, harta a fost folosită în 2013 pentru 1v1 şi 2v2 la All-Star Showdown în Shanghai. Regulile erau foarte simple: pentru a câştiga trebuia să omori 100 minioni, să distrugi primul turnul inamicului sau să faci first blood.