Benchmark-uri clasice:
1. Unigine Heaven & Valley
Heaven şi Valley sunt două dintre cele mai importante benchmark-uri ale ultimilor ani. Cele două benchmark-uri pe care le-am rulat prezintă capabilităţile vizuale ale engine-ului Unigine şi sunt proiectate să streseze procesorul grafic (placa video) la maximum, fără un grad mare de încărcare a procesorului central.
Cele două aplicaţii pot fi utilizate cu uşurinţă pentru a compara performanţele a diverse plăci grafice, dat fiind că există câteva preset-uri de calitate grafică ce pot fi aplicate cu uşurinţă înainte de rularea fiecărui benchmark. De asemenea, ele sunt utilizate pentru a verifica stabilitatea unui procesor grafic în condiţii de stres intens, acesta fiind un aspect foarte important pentru cei ce împing placa grafică peste limitle impuse de producător prin overclock extrem.
Am rulat ambele teste în Full HD, pe setari de calitate Ultra şi High. Iata rezultatele:
Pentru a compara rezultatele de mai sus cu orice altă placă video, puteţi descărca testele Unigine de aici. Trebuie să rulaţi testele în rezoluţie 1920×1080, cu setările implicite. Singurele modificări trebuie făcute în categoria Quality, unde noi am comutat între High şi Ultra. Iata un screenshot cu launcher-ul nostru:
2. Rise of the Tomb Raider (mod Benchmark)
Lara Croft s-a întors pe monitoarele gamer-ilor din toată lumea într-un nou joc de acţiune de la Crystal Dynamics. Rise of the Tomb Raider prezintă noi aventuri palpitante ale Larei, de data aceasta acţiunea petrecându-se în Siberia. Jocul, apreciat de lumea întreagă, s-a lansat pe console la finalul anului 2015, iar în ianuarie 2016 a ajuns şi pe PC.
Graţie modului Benchmark inclus în acest joc, se pot face cu uşurinţă teste comparative între diverse configuraţii. Testele noastre au fost realizate în rezoluţie Full HD, pe presetul grafic Very High.
Testele ne arată că, în medie, GTX 1070 este capabilă să ruleze Rise of the Tomb Raider pe cel mai înalt preset grafic la peste 100 de cadre pe secundă.
3. Far Cry: Primal (mod Benchmark)
Far Cry: Primal este cel mai recent membru al seriei Far Cry. Jocul surprinde prin peisaje foarte frumoase şi o vegetaţie extrem de bogată, ce compun o lume ce poate fi explorată după bunul plac al jucătorului. Din fericire, Ubisoft a decis să includă câte un mod de Benchmark în mai toate jocurile lansate în ultima vreme, iar Far Cry: Primal nu face excepţie.
Benchmark-ul constă într-o scurtă călătorie prin mediul jocului şi reprezintă un termen relevant valid de comparaţie între diverse setări grafice în experienţa de joc.
Rezultatul? Chiar și pe presetul maxim, denumit Ultra, jocul nu a căzut sub valoarea de 70 de cadre pe secundă, ba chiar s-a ținut bine pe poziții cu o medie de 88 de cadre.
O relaxare a setărilor poate duce jocul peste valoarea de 100, lucru ce le-ar putea fi pe plac celor ce dispun de monitoare cu o rată de refresh foarte mare.
4. The Division (mod Benchmark)
Tot de la Ubisoft a venit şi The Division, unul dintre cele mai bune jocuri pe care le-a lansat gigantul francez de-a lungul existenţei sale. Modul de Benchmark este asemănător celui din Far Cry: Primal şi prezintă scene de luptă, dar şi peisaje ce taxează placa grafică destul de mult.
Iată rezultatele pe care le-am obţinut utilizând GTX 1070-ul GAMING X 8G de la MSI.
Rezultatele ne arată că The Division rulează excelent pe GTX 1070. Cu un FPS mediu de 87 de cadre chiar și pe presetul Ultra, acest model ne arată cine este șeful. Pe High, creşterea a fost destul de sănătoasă: 109 FPS, iar pe Medium am văzut o altă creștere, de până la 140 FPS.