Benchmark-uri clasice:
1. Unigine Heaven & Valley
Heaven şi Valley sunt două dintre cele mai importante benchmark-uri ale ultimilor ani. Cele două benchmark-uri pe care le-am rulat prezintă capabilităţile vizuale ale engine-ului Unigine şi sunt proiectate să streseze procesorul grafic (placa video) la maximum, fără un grad mare de încărcare a procesorului central.
Cele două aplicaţii pot fi utilizate cu uşurinţă pentru a compara performanţele a diverse plăci grafice, dat fiind că există câteva preset-uri de calitate grafică ce pot fi aplicate cu uşurinţă înainte de rularea fiecărui benchmark. De asemenea, ele sunt utilizate pentru a verifica stabilitatea unui procesor grafic în condiţii de stres intens, acesta fiind un aspect foarte important pentru cei ce împing placa grafică peste limitle impuse de producător prin overclock extrem.
Am rulat ambele teste în Full HD, pe setari de calitate Ultra şi High. Iata rezultatele:
Pentru a compara rezultatele de mai sus cu orice altă placă video, puteţi descărca testele Unigine de aici. Trebuie să rulaţi testele în rezoluţie 1920×1080, cu setările implicite. Singurele modificări trebuie făcute în categoria Quality, unde noi am comutat între High şi Ultra. Iata un screenshot cu launcher-ul nostru:
2. Rise of the Tomb Raider (mod Benchmark)
Lara Croft s-a întors pe monitoarele gamer-ilor din toată lumea într-un nou joc de acţiune de la Crystal Dynamics. Rise of the Tomb Raider prezintă noi aventuri palpitante ale Larei, de data aceasta acţiunea petrecându-se în Siberia. Jocul, apreciat de lumea întreagă, s-a lansat pe console la finalul anului 2015, iar în ianuarie 2016 a ajuns şi pe PC.
Graţie modului Benchmark inclus în acest joc, se pot face cu uşurinţă teste comparative între diverse configuraţii. Testele noastre au fost realizate în rezoluţie Full HD, pe preset-urile grafice Very High, High, Medium şi Low.
Testele ne arată că GTX 960 este capabil să ruleze Tomb Raider la un nivel jucabil chiar şi pe preset-ul Ultra, rata medie a cadrelor situându-se în jurul valorii de 50 FPS (evident, media generală ascunde momentele ce ajung sub 40 FPS).
De la preset-ul High în jos, putem vorbi despre o rată medie de 60FPS, astfel fiind atinsă limita ratei de actualizare a majorităţii monitoarelor disponibile pe piaţă.
3. GRID Autosport (mod Benchmark)
Chiar dacă în curând împlineşte doi ani de la lansare, consider GRID Autosport un joc ce merită luat în seamă pentru condiţii de benchmark. Spun asta în primul rând mulţumită existenţei unui mod benchmark ce simulează o cursă de joc. În plus, jocul a avut un preţ redus de nenumărate ori, aşa că sunt mari şanse să poţi compara rezultatele noastre cu cele ale sistemului tău actual.
Am testat jocul pe preset-urile grafice Ultra şi High.
Jocul n-a avut niciun fel de problemă în a rula peste 60 FPS pe Ultra, iar pe High părea că îşi doreşte un monitor de 144Hz, pentru că framerate-ul a ajuns până la valoarea de 189 FPS.
4. Far Cry: Primal (mod Benchmark)
Far Cry: Primal este cel mai recent membru al seriei Far Cry. Jocul surprinde prin peisaje foarte frumoase şi o vegetaţie extrem de bogată, ce poate fi după bunul plac al jucătorului. Din fericire, Ubisoft a decis să includă câte un mod de Benchmark în mai toate jocurile lansate în ultima vreme, iar Far Cry: Primal nu face excepţie.
Benchmark-ul constă într-o scurtă călătorie prin mediul jocului şi reprezintă un termen relevant valid de comparaţie între diverse setări grafice în experienţa de joc.
Rezultatul? Pe preset-ul Normal, GTX 960-ul nostru s-a descurcat superb, menţinându-şi rata de cadre în jurul valorii de 60 FPS. Pe de altă parte, situaţia nu a stat rău nici în celelalte cazuri, rata cadrelor fiind peste cea a consolelor chiar şi pe Ultra. Un rezultat foarte bun, având în vedere calitatea grafică a jocului.
5. The Division (mod Benchmark)
Tot de la Ubisoft a venit şi The Division, unul dintre cele mai bune jocuri pe care le-a lansat gigantul francez de-a lungul existenţei sale. Modul de Benchmark este asemănător celui din Far Cry: Primal şi prezintă scene de luptă, dar şi peisaje ce taxează placa grafică destul de mult.
Iată rezultatele pe care le-am obţinut utilizând GTX 960-ul de 4 GB de la MSI.
Deci, cum se prezintă The Division pe această placă grafică? Noi zicem că superb. Pe preset-ul Ultra, am obţinut o rată medie de 43 de cadre pe secundă. Pe High, creşterea a fost considerabilă: 65 FPS, adică o valoare perfectă pentru a te bucura de joc fără probleme vizibile de framerate. Preset-ul Medium a fost cu doar cu 4 cadre pe secundă mai cursiv, ceea ce-l face relativ irelevant.