Șobolani…trebuia să fie șobolani.
Orașul Ubersreik este infestat cu rozătoare nu tocmai drăguțe și plăcute ochiului, iar tu, alături de alți 3 sunteți ultima speranță în fața armatei Skaven. Nici măcar Ace Ventura nu cred că ar fi putut să facă față singur.
Grafică și performanță
Grafica se prezintă bine. Nici cea mai nemaipomenita, dar nici una care mă face să mă ascund într-un colț sa nu mai văd lumina monitorului. Singurul meu of legat de joc la capitolul acesta este camera. Chit că am adus FOV-ul într-un punct acceptabil mișcarea imi cauza uneori o mică amețeală, nimic spectaculos, dar un lucru ce pe alții s-ar putea să ii deranjeze un pic mai mult.
Din păcate jocul are probleme de performanță pe un GTX 970 și cu un procesor i5 Ivy Bridge. Am încercat două setări, extreme și medium. Pe niciuna nu am avut 60 de frame-uri pe secundă în mod constant, ba mai mult pe medium au început să apară unele artefacte grafice.
Dacă aș face o medie ar ajunge pe la 45-50 de FPS atât în momentul în care ecranul devine neîncăpător cu inamici, dar și atunci când nu mai e niciun șobolan pe hartă. Prin urmare dacă ești fan 60 FPS jocul acesta nu îți va oferi ce dorești.
Gameplay
Când am auzit prima dată de Vermintide m-am gândit că o să aibă ceva mai multe elemente de RPG, însă totul este mai simplu decât am anticipat. Ai de ales dintre 5 personaje “clasice” în universul Warhammer: Dwarf Ranger, Empire Soldier, Witch Hunter, Bright wizard și Waywatcher.
Fiecare personaj are un inventory alcătuit din 5 slot-uri: două dintre ele sunt dedicate armelor, unul pentru luptă de la distanță, cealălalt pentru luptele de aproape. Trei sunt rezervate poțiunilor ajutătoare, medkit-urilor, tome-urilor și wait for it…bombelor. Nu recomand folosirea celor din urmă în exces pentru că nu știi ce îți rezervă spawn-ul din nivel și uneori o bombă bine plasată te poate ajuta să îți duci la bun sfârșit misiunea.
Dar sunt doar șobolani? Easy. Heh așa credeam și eu până am dat de “șobolanii speciali”. Dacă ați jucat Left 4 Dead cam știți la ce mă refer. O să dați peste un șobolan cu un super rattling gun, unul care sare pe tine din umbră atunci când te aștepți cel mai puțin, altul care aruncă cu otravă, iar dacă acuma nu mai ești lângă co-echipieri, te-a luat un packmaster de lângă ei și te duce într-un loc știut numai de el. Ultimul pe lista noastră este “ogre rat”, practic un șobolan pe steroizi, care nu a ratat vreodată o zi de sală. Mai devreme ziceam să nu irosiți bombele…el este unul dintre obstacolele pe care jocul ți le va pune în față și de care poți să treci cu ușurință dacă ai prin arsenalul tău bombe.
Pare că cei de la Fatshark au copiat în totalitate Left 4 Dead … nu chiar. Spre deosebire de shooterul de zombie al celor de la Valve, Vermintide vine cu un sistem de loot și crafting. Sistemul de loot intră în acțiunea de abia la terminarea cu succes a unei misiuni și constă în aruncarea zarurilor într-o tavă de metal.
Numărul zarurilor ce se aprind determină calitatea armei sau trinket-ului pe care o să îl primești. Mai sunt și alți factori ce influențează acest proces. Unul este nivelul de dificultate pe care joci, cu cât nivelul de dificultate este mai mare cu atât cresc șansele ca în dreapta ecranului să regăsești iteme de calitate mai bună.
De asemenea, un alt factor important sunt zarurile. De-a lungul nivelului poți să găsești grimoires sau tomes, iteme ce îți vor lua locul poțiunii de health în momentul în care le ridici. În schimbul acestora la sfârșitul nivelului o să primești un zar bonus, ce îți va crește șansa să primești loot mai bun.
Pe lângă sistemul de loot, există și unul de craft. între misiuni ai opțiunea de a merge înapoi în meniul de start, care este de fapt un nivel de tipul tavernă, unde poți să alegi cu ce iteme vei merge mai departe în misiune, dar și să te duci lângă nicovală și să îți construiești arme mai bune din cele pe care nu vrei să le mai folosești. De asemena există și un tab pentru îmbunătățirea diferitelor obiecte ce au disponibile un slot de upgrade.
Poveste
Misiunile sunt în număr de 13 și au la bază un sistem de capitole. În momentul în care ai terminat un capitol vei putea vedea pe hartă următoarele noile misiuni disponibile asociate actului respectiv. Nu am nimic cu flow-ul acesta de a parcurge o campanie, însă nu este ok să îmi dai de la misiunea 3 posibilitatea să ajung la misiunea finală.
Jocul este destul de superficial când vine vorba de informațiile oferite și am crezut că face parte din progresia actului, evident nu am reușit să duc la bun sfârșit obiectivul pentru că era mult prea greu pentru nivelul meu, chiar și cu coechipieri pricepuți. Obiectivele nu sunt complicate, du-te în punctul A, adu provizii, elimină hoardă de șobolani, etc. Mă gândesc că cei de la Fatshark nu au investit atât de mult la capitolul poveste pentru că nu acesta este core-ul jocului.
Co-op
Vorbind de coechipieri. Jocul este unul de tip co-op, ce permite party-uri de maximum 4 jucători. Iarăși problema de care m-am lovit este lipsa informațiilor primite de-a lungul misiunilor. Bine că există oameni binevoitori care m-au ajutat și mi-au explicat lucruri de bază, gen să apăs T că să arăt pe hartă itemele la care mă uit.
În rest rage-urile sunt să zicem prezente, pentru că lumea nu ascultă de indicații. Cel mai frustrant moment pentru mine a fost când știam că vine Ogre Rat și lumea era împrăștiată pe hartă. Rezultatul: DED IT și bineînțeles misiunea luată de la capăt. Jocul nu are un sistem de checkpoint per misiune așa că m-am trezit de nenumărate în situația în care toată lumea murea la ultimul obiectiv și eram nevoiți fie să o luăm de la capăt, fie să încercăm alt nivel, fie să dăm ALT F4.