Acesta este un guest post, iar autorul lui este LockOn Strattoss.
Doi ani au trecut de când a fost lansată cea de-a doua expansiune Heart of the swarm din Starcraft 2 și din nou Blizzard ne bate la poartă cu StarCraft 2: Legacy of the void. Bineînțeles ca un mare fan al seriei am intrat în extaz și am zis: ,,It’s here” în sfârșit vom afla povestea din perspectiva Protosilor, cine sunt creatorii raselor de protosi și zergi și unde cade acest Amon în poveste.
De prima dată când intri în joc observi schimbările pe care Blizzard le-a făcut la interfață, totul arată nou, organizat și îți creează un hype instant, au revenit până și la layout-ul pe care l-au avut în orginalul Starcraft unde cele 3 rase sunt reprezentate de eroii noștri. Odată ce începi campania ești asaltat instant de cinematic-urile geniale pentru care staff-ul de la Blizzard este recunoscut.
Povestea din Legacy of the Void nu este una personală, cum a fost pentru Jim Raynor sau Kerrigan. Artanis este încarnarea tuturor ideologilor rasei protoss, iar motivările duc către supraviețuirea poporului acestuia.
Mulți au strâmbat din nas când au auzit că principalul protagonist Zeratul a fost schimbat cu Artanis dar nu vă panicați deoarece Zeratul joacă un rol critic în soarta Protosilor.
Pentru cei care nu știu Legacy of the Void este Standalone, adică nu ai nevoie de primele două expansiuni ca să poți juca, iar fără a da prea mult din poveste pentru a nu strica nimic pentru nimeni, trebuie să știți că nu este obligatoriu să fi jucat primele două ca să o înțelegeți, deoarece Legacy Of The Void acoperă toate punctele esențiale storyline-ului.
Povestea este spusă din punctul de vedere al lui Artanis, care este bineînțeles liderul protosilor. Pentru cei care nu îl știu o să vă ofer câteva informații despre Artanis:Artanis a început “de jos” în evenimentele din primul StarCraft, era un simplu High Templar care făcea parte din ordinul templarilor, a fost promovat la titlul de executor al protosilor când zergii au invadat Aiur-ul.
Fostul lor lider Tassadar a fost nevoit sa tradeze traditiile si sa abandoneze Khala. Devenind un Dark Templar i sa permis accesul la diferite strategii pentru a infrange zergii de pe Aiur. Religia Khalei pentru protosi reprezenta o conexiune psihica, un fel de hive mind asemanator cu cel al zergilor, abandonand aceasta religie era considerat cea mai mare tradare. Acesti ,,Dark Templari” cum au fost denumiti au fost exilati de pe Aiur si s-au stabilit pe Shakuras sub numele de Nerazim.
Fiind foarte apreciat de către Judicarul Aldaris nu a durat mult până a urcat în rank, de la High Templar la Executor la Hierarch. După război, o mare parte din liderii protosilor au murit sau au dispărut forțându-l pe Artanis să unească toți protosii împotriva unui singur inamic, Kerrigan.
Demult considerată cea mai avansată rasă a universului dupa Xel’naga, protosii s-au împărțit în 4 mari tabere: vechiul ordin de Templari acum numiți Daelaam condus de Artanis; Nerazim tribul nomadic de Dark Templari conduși de Zeratul; Tal’darim protoși fanatici ai zeului întunecat Xel’naga numit Amon și Protoss Purifier o rasă de roboti implantați cu memoriile marilor războinici, un experiment închis de către Conclave-ul Protosilor.
Bineînțeles că orice nouă expansiune Legacy of the Void aduce multe schimbări. Din punct de vedere grafic animațiile sunt puțin retușate și mult mai fluente, grafic vorbind foarte puține lucruri s-au schimbat. Fiindcă am un rig destul de puternic mi-am permis să joc cu toate detaliile la maxim fără să îmi influențeze performanța chiar și atunci când unit count-ul era foarte mare dar Starcraft 2 niciodată nu a avut nevoie de un graphic overhaul.
În legătură cu optimizarea jocului nu aș putea să dau detalii deoarece nu am rig-uri diferite pe care să fac testing. Unitățile noi la multiplayer includ Disruptor și Adeptul, la Terran Cyclone și Liberator, iar la Zergi Lurker-ul și Ravagerul.
În campanie, unități favorite din primul Starcraft își fac apariția încă odată Reaver-ul, Corsair și Arbiter. Alte noutăți includ avatare, achievementuri, și câteva skin-uri pentru cei care achiziționează collectors edition.
Durata campaniei variază de la persoană la persoană totalul de misiuni este de 19 + 3 misiuni de epilog bonus pentru a vedea evenimentele după ce terminați campania. Modul de Archon a fost introdus unde tu împreună cu o persoană controlați aceeași bază și unități. Archon modul urcă laderul până la Grandmaster League
Un nou mod de Co-Op a fost adăugat în care tu împreună cu un prieten sau în matchmaking cu un străin parcurgeți o serie de obiective. Acolo întâlnești și dragoon-ul din BroodWar care înlocuiește Stalker-ul.
Este un mod distractiv și interesant, dar nu fără puncte slabe, având în vedere că matchmaking-ul cu persoane străine aduce probleme de lag, șansele ca partenerul tău să nu se descurce sau pur și simplu să se deconecteze scad puțin din fun factor-ul modului, dar jucat cu un prieten cu o conexiune bună la internet poți avea parte de momente pline de distracție, deci recomand să îl jucați cu un prieten.
Înainte de matchmaking ești pus să alegi unul din 6 eroi, doi din fiecare rasă, respectiv Artanis,Vorazun, Jim Raynor, Rory Swann, Kerrigan și Zagara, fiecare erou are o bază de start și 2 abilități, resurse limitate, apoi apar diferite obiective pe care tu și co-op mate-ul tău trebuie să le faci pentru a câștiga misiunea apoi urmează următoarea hartă.
Legacy of the Void încă are arcade-uri unde playerii își pot face fie hărți, moduri sau propriul joc, deci aveți content și acolo.
Schimbările sunt mari când vine vorba de multiplayer și aici trebuie luate mai multe lucruri în calcul o să încerc să și explic schimbările pentru cei care nu joacă Starcraft de foate multă vreme:
Bineînțeles expansionul aduce și un level cap mai mare la fiecare rasă față de expansiunea trecută lvl capul acum este de 150 încă 15 nivele în plus la fiecare rasă.
Ca să ,,influențeze” pacing-ul jocului Blizzard a schimbat numărul de workeri cu care începi. Acum ai 12 pentru a trece peste ,,deadzone-ul” de la începutul meciului când fiecare își pornea producția de resurse pentru a implementa diferite strategii deci mare atenție la early zerg rush sau reaper control, dacă erați obișnuiți cu scout de la bun început țineți mare cont când jucați contra unui oponent care merge all în rush și nu scouteaza.
Legacy of the Void este axat pe strategii de harass și intimidare și acțiuni rapide fie că vorbim de atac sau apărare. Odată cu mărirea worker count-ului Blizzard a scăzut numărul de minerale și gaz pentru a încuraja base expanasion-uri și un gameplay style mult mai agresiv.
Nu mă înțelegeți greșit, pentru cei care joacă pe resurse aveți timp adecvat să formați o strategie defensivă. Unitățile noi sunt folositoare și distractive dar nu sunt game-changer, deci în mare parte veteranii de Starcraft încă își vor păstra stilul pe care l-au avut și înainte.
Ca oricare expansion recomand să jucați campania întâi sau să mai așteptați ceva timp dacă sunteți nou sau începător de Starcraft și vreți să mergeți competitiv multiplayer. Majoriatea jucătorilor de rank mare au avut rank-ul pe sezonul ăsta resetat deci șansele ca să dați de grandmasteri sau masteri din sezonul trecut sunt mari!
Matchmaking-ul a rămas același din ultimul update înainte de Legacy of the Void. Pentru cei care nu știu înainte de ultimul patch de la Heart Of The Swarm urcai în ladder printr-o medie dintre meciuri câștigate și meciuri pierdute + un coeficient de ,,performanță” bazat pe cât de repede se termina meciul.
Lucrul acesta era un dezavantaj pentru cei care jucau Starcraft ocazional sau nu se descurcau atât de bine și ajungeau de multe ori să joace cu persoane cu 2-3 ligi peste nivelul lor. Ultimul patch a schimbat asta iar în acest patch calculează diferit mmr decay-ul.
Multiplayer Tips And Tricks:
Dacă sunteți începători recomand să jucați campania prima dată să vă familiarizați cu pacing-ul jocului.
După ce ați terminat campania mergeți la multiplayer și training unde îți dă advanced micro și macro tips. După ce ați completat tot trainingul pe rank silver sau gold atunci intrați în multiplayer competitive. Începeți cu rase ușoare, respectiv terran-ul, protoss-ul apoi când cunoașteți jocul mai bine intrați pe zerg.
Întodeauna când jucați multiplayer jucați 4v4, iar pe măsură ce vă cresc cunoștințele de teamplay și strategii urcați prin 3v3, 2v2 și în final 1v1. Stați în ligile mai mici cu cât mai mult posibil bronze, silver, gold,platinum apoi în diamond și master sau grandmaster este un nivel greu de atins dar nu imposibil.
Să nu aveți jenă să urmăriți tutoriale sau alte strategii. în timp o să învățați să vă faceți propriile tactici.
Învață un basic-opener dacă vrei să ajungi undeva. Unii consideră asta important alții nu. Pentru mine opener este absolut esențial unui meci! Starcraft este un joc de timing înainte de toate, strategiile rareori te scot dintr-o problemă dacă nu te înveți să reacționezi foarte rapid! Nu subestimați noobii! Rank-ul la Starcraft este irelevant și vă continua să fie irelevant. Să vă zic și de ce!
Tu ai urcat în platină. Awesome, foarte bine! La un meci de 1v1 întâlnești un bronzălete sau necalificat.
Tu, automat asumi că oponentul tău nu poate fi mai bun. Greșit! Oponentul tău poate fi necalificat sezonul ăsta și grand master sezonul trecut sau poate fi master league în Heart of the Swarm sau Wings of Liberty și silver în Legacy of the Void fiindcă nu a apucat să joace multe meciuri.
Uită-te de două ori când joci contra unui zerg! Zergii sunt imprevizibili și sunt și o rasă OP! Oricât ar încerca Blizzard să balanseze rasele, dai de un jucător avansat de zerg și ești gata!