Ținând cont că aceasta este a doua oară când primim o statistică interesantă am zis că ar fi frumos să denumim această serie “De prin statistici” ca să recunoașteți mai ușor un articol care o să conțină o statistică.
Totuși, poate vă întrebați de ce sunt importante aceste statistici. Eu consider că ele te ajută să îți creezi o imagine asupra pieței, cât și preferințele utilizatorilor.
În plus poți să îți dai seama dacă chiar există o competiție pe piață, dacă se schimbă gusturile acesteia și în ce direcție evoluează.
Acum că v-am lămurit, astăzi am primit un comunicat de presă în care ne-a fost prezentată situația brand-urilor AOC și Philips pe piața actuală.
În ciuda provocărilor de pe plan economic pe care unele pieţe ale Europei de Est le-au avut şi a competiţiei din industra IT, AOC şi MMD, partener licenţiat pentru monitoarele Philips, s-au bucurat de un real succes în regiune. Companiile AOC şi MMD sunt subsidiare ale TPV, cel mai mare producător de display-uri din lume.
Poziţie de top în România pentru monitoarele AOC şi Philips
Cele două branduri întăresc împreună poziţia de lider în România şi însumează o cotă de piaţă de peste 39 de procente în al doilea trimestru al anului 2015, cu o creştere de 13 procente comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut. AOC a crescut cu 6 procente, în timp ce Philips a crescut cu mai mult de 7 procente comparativ cu anul trecut.
Dispunând de o cotă de piaţă de 17 procente, monitoarele AOC şi Philips ocupă prima poziţie în Europa de Est. Într-un mediu plin de provocări, AOC şi Philips au crescut împreună cota de piaţă cu aproximativ 20 de procente din totalul pieţei de monitoare în al doilea trimestru al anului 2015, faţă de primul trimestru al acestui an.
“Industria IT a întâmpinat o trecere dificilă în 2015. Rata de schimb a dolarului şi problemele economice au dus la o piaţă slabă pentru toţi jucătorii.
Chiar dacă am fost nevoiţi să luăm măsuri în privinţa celor două brand-uri, AOC şi Philips, ne-am menţinut strategia de a pune accentul pe inovaţii precum monitoarele 4K de 40 inch şi pe nevoile consumatorilor” a declarat Thomas Schade, Vice President EMEA al AOC şi MMD, rezultatele fiind confirmate de ultimele cifre analizate de compania Context.
“Faptul că suntem în plină ascensiune şi performăm mai bine pe piaţă demonstrază că strategia noastră este cea mai bună”, a adăugat Thomas Schade.