The Grand Tournament este al doilea expansion al jocului Hearthstone:Heroes of Warcraft, lansat luna trecută pe data de 24. Expansion-ul conține 132 de cărți care se pot colecționa și 16 cărți ce nu pot fi colecționate.
The Grand Tournament aduce în joc o noțiune nouă – Inspire, bazată pe utilizarea Hero Power-ului. Numeroase cărți din acest exspansion pot chiar modifica în timpul jocului Hero Power-ul, făcând-ul mai eficient, Justicar Trueheart fiind un exemplu foarte bun.
De altfel, Inspire nu este singura noutate din acest expansion, mecanica Joust aducând și ea noi efecte în rândul minionilor. Această abilitate face ca un minion din fiecare deck să fie arătat pe tablă, iar dacă jucătorul care a inițiat Joust-ul va obține minionul cu cel mai mare cost atunci se va activa un alt efect, depinde de minionul care conține această mecanică.
Schimbări sunt aduse și în sistemul de joc Ranked, întrucât la final de sezon fiecare rank, începând cu rank 20, va primi câte un reward special, ce diferă de un rank la altul. Totodată, reward-urile din Arena vor conține și ele pachete din acest expansion.
În continuare, vă vom prezenta cărți din fiecare clasă ce și-au făcut loc în deck-urile actuale, precum și cât de utile sunt acestea și beneficiile aduse deck-ului.
DRUID:
Living Roots: Este o carte destul de bună contra deck-urilor Aggro (ex: Face Hunter), datorită celor doi 1/1 Saplings care pot constitui un bun removal pentru minioni cu 1 Health, Leper Gnome sau Wolfrider. De altfel, este o carte ce se potrivește foarte bine în deck-ul de Token Druid, întrucat are sinergie cu multe cărți din clasa de Druid, ca de exemplu Power of the Wild sau chiar cu cărți neutrale ca Violet Teacher.
Darnassus Aspirant: Stats-urile acestui minion împreună cu efectul său oferă un tempo bun în deck-ul clasic de combo, dar și în deck-ul de Hybrid Druid. Poate fi considerat chiar și ”egal” cu Wild Groth-ul, din pricina Battlecry-ului care oferă pe moment un Mana Crystal în plus, însă jucătorul rămâne și cu un body de 2/3 pe tablă.
HUNTER:
Bear Trap: Deck-ul de Midrange Hunter și chiar Hybrid Hunter poate conține acum un secret care pentru 2 Mana Crystal oferă jucătorului un minion de 3/3 pe tablă, care poate ajuta jucătorul împotriva deck-urilor Aggro. În cazul în care un jucător dorește să introducă această carte în deck el poate renunța de exemplu la un Haunted Creeper pentru a face loc acestui secret.
Powershot: Powershot se potrivește foarte bine în anumite variații de deck-uri pentru Hunter, cum ar fi Midrange Hunter, constituind un bun removal împotriva deck-urilor Aggro, de obicei ajutând la Clear Board, întrucât cu 2 Mana Crystals poți elimina trei minioni de pe tablă.
MAGE:
Effigy: Deck-ul de Tempo Mage se poate bucura acum de un nou secret, Effigy, care este foarte eficient pentru efectul său: pentru 3 Mana Crystals poți primi minioni cu un cost mult mai mare și cu alte efecte sau stats-uri deosebite. Poate fi considerat un înlocuitor bun pentru Duplicate, ținând cont de faptul că Duplicate oferă jucătorului două copii ale unui minion, în timp ce Effigy poate aduce pe tablă un minion mai bun decât precedentul care a fost eliminat.
Rhonin: Clasa Mage primește odată cu noul expansion o legendară destul de eficientă pentru deck-ul de Tempo Mage, întrucât efectul său este numai bun pentru Archmage Antonidas, mărind numărul de Fireballs pe care jucătorul le poate primi în mână de pe urma lui Archmage Antonidas.
PALADIN:
Competitive Spirit: Acest nou secret își face loc în deck-ul de Secret Paladin, care a a luat naștere în noul meta. În cazul unui Muster for Battl, această carte este foarte bună întrucât minionii nu ar mai putea fi eliminați de cărți AoE de genul Fan of Knives, Arcane Explosion etc.Este de altfel un secret care reușește să pună în dificultate adversarul.
Murloc Knight: Este o carte care se potrivește foarte bine în deck-ul de Aggro și Midrange Paladin, întrucât efectul său Inspire oferă un tempo foarte bun jucătorului, chiar dacă stats-urile sale sunt oarecum slabe. Odată folosit Hero Power-ul acest minion mai aduce pe tablă încă un minion, un Murloc, iar dacă această carte nu este eliminată la timp poate constitui o mare problemă pentru adversar.
Mysterious Challenger: Această carte epică pentru clasa Paladin constituie noul ”cancer” al meta-ului din pricina efectului său de a aduce pe tablă căte un secret din deck-ul de Secret Paladin. Poate un singur secret pe tablă nu ar constitui un pericol major, însă trei sau patru aduse pe tablă în același timp da.
PRIEST:
Flash Heal: Este una dintre puținele cărți bune aduse de către noul expansion pentru clasa Priest, fiind utilă fie contra deck-urilor Aggro întrucât poate fi folosită atât pe erou, cât și pe minion, fie pentru burst, în combinație cu Auchenai Soulpriest.
ROGUE:
Beneath the Grounds: Din păcate nici clasa Rogue nu se bucură de foarte multe cărți utile de pe urma acestui nou expansion, însă putem spune că Beneath the Grounds ar putea să își facă loc în deck-ul de Oil Rogue, însă nu foarte eficient din păcate, întrucât sinergia actuală dintre cărțile prezente în deck-ul de Oil Rogue nu ar putea fi schimbată în bine de către această carte.
SHAMAN:
Totem Golem: Una dintre cele mai bune cărți aduse de acest expansion pentru clasa Shaman, Totem Golem este foarte bună pentru stats-urile pe care le are, chiar dacă are efect de Overload. Această carte își are un loc foarte bun în deck-ul de Midrange Shaman și chiar și Aggro Shaman, însă Midrange cu precădere (Midrange Totems Shaman).
Healing Wave: Un spell cu efect Joust, care poate fi benefic contra deck-urilor Aggro și nu numai. Pentru doar 3 Mana Crystals jucătorul poate recupera 7 sau 14 HP, ceea ce putem spune că este mai bun decât efectul lui Antique Healbot. Această carte poate fi utilizată în deck-ul de Midrange Shaman cu ușurință.
Tuskarr Totemic: Odată cu noile totems aduse în joc de către noul expansion, această carte poate oferi un tempo extraordinar de bun și poate fi utilizată în deck-ul de Midrange Shaman.
Thunder Bluff Valiant: Având sinergie cu Tuskarr Totemic, care aduce pe tablă un alt totem, și ținând cont și de Hero Power-ul clasei Shaman, această carte benefică deck-ului de Midrange Shaman poate constitui un excelent buff pentru totem-ele care pânnă la acest expansion nu puteau fi folosite ca și fighters.
WARLOCK:
Dreadsteed: Nici clasa Warlock nu se bucură de prea multe cărți folositoare de pe urma noului expansion, Dreadsteed fiind o carte epică ce poate fi folosită într-un deck care îi poartă numele: Dreadsteed Warlock, însă nu poate fi considerat foarte eficient. Are o sinergie foarte bună cu Baron Rivendare, însă adesea poate bloca board-ul jucătorului din pricina Deathrattle-ului pe care îl are.
WARRIOR:
Varian Wrynn: O legendară extraordinar de bună pentru deck-ul de Control Warrior, Varian Wrynn se face remarcată ca și legendară prin efectul său, oferind jucătorului posibilitatea de a-și extine board-ul în cazul în care cărțile trase de pe urma lui Varian sunt minioni.
CĂRȚI NEUTRALE:
Justicar Trueheart: Este o carte destul de des întâlnită în anumite deck-uri de Control Warrior, Midrange Paladin și Control Priest din pricina efectului său.
Chillmaw: Este folosită cu precădere în deck-urile bazate pe dragoni, cum ar fi: Dragon Priest, Dragon Warrior și Dragon Paladin, fiind foarte utilă împotriva deck-urilor de Aggro.
Acestea sunt cărțile care ne-au plăcut din expansion-ul The Grand Tournamen și abia așteptăm să vedem și următorul expansion pentru acest joc. Vouă ce cărți v-au plăcut?