Poate unii dintre voi știu că sistemul educațional din România nu este chiar cel mai grozav. Avem o programă foarte încărcată, materiale didactice învechite și nu mai vorbesc de metodele de predare + mentalitățile învechite.
Asta îmi amintește chiar și de un banc în care un copil spunea ceva de genul “Dacă un profesor nu poate învăța toate materiile, atunci cum se pot aștepta ca un elev să le știe pe toate bine”,
Totuși, cum elevii au acces la multă tehnologie și informați în ziua de astăzi mă gândesc că includerea jocurilor video în programă nu e o idee chiar atât de rea.
De exemplu, țin minte când mă jucam Silent Hunter 3 pe hard trebuia sa calculezi singur timpul necesar pentru ca o torpilă să lovească nava X care se deplasa cu viteza Y.
O să mai dureze ceva timp până când o să avem și noi așa ceva în sistemul nostru educațional. Suedezii ne-au luat-o deja înainte. Au introdus sporturile electronice în programa școlară.
Mai multe detalii aveți în comunicatul oficial de presă de mai jos! Enjoy! 😀
Sporturile electronice (esports) vor figura în programa școlară a trei licee din Suedia, începând chiar cu semestrul viitor. Elevii vor putea învăța și practica jocuri precum Counter-Strike, Dota 2, League of Legends, scrie publicația suedeză Aaftonbladet.
Liceele din Karlstad, Ovanåker și Stockholm vor avea săli dotate corespunzător, unde elevii vor deprinde deopotrivă noţiuni teoretice şi practice despre jocurile video asimilate sporturilor electronice.
Mai mult, elevii vor avea posibilitatea de a forma echipe școlare cu care să participe la turnee internaționale de sport electronic precum DreamHack, cel mai mare festival digital creat chiar de suedezi și extins în alte 6 țări, printre care și România.
În cadrul orelor de esports din Suedia, jucători, comentatori și analiști celebri ai sporturilor electronice vor fi invitați să susțină cursuri și seminarii, iar printre examenele finale se numără organizarea de către liceeni a unui turneu important de esports.
„Școlile trebuie ofere elevilor o mai bună educație în privința societății contemporane, iar acest program reprezintă un pas important în această direcție.
Au existat unele reproșuri și îndoieli pentru că le permitem elevilor să se joace la calculator în timpul orelor de curs, dar vrem să desființăm prejudecata că acesta ar fi un lucru rău.
Mai mult, este vorba despre respectul pe care acești tineri îl merită”, a declarat publicației suedeze mai sus menţionate, Ibrahim Khalifa, directorul Consiliului de Educație și Forță de Muncă din Sigtuna, Stockholm.
În 2015, sporturile electronice (esports) au adunat 205 milioane de fani la nivel mondial, iar valoarea pieței internaționale a atins cifra de 612 milioane de dolari, potrivit datelor furnizate de compania americană de cercetare din domeniu, SuperData Research.
În materie de sport electronic, România este gazda unor competiții internaționale de mare anvergură. Cele cinci ediții DreamHack Bucharest organizate până acum, cărora li se adaugă din 30 octombrie şi prima ediție DreamHack Cluj-Napoca, plasează România în topul primelor 5 țări cu cele mai mari evenimente esports.
„Pasiunea liceenilor români pentru sporturile electronice este imensă. La Cupa Liceelor League of Legends, organizată de PGL, s-au înscris peste 1500 de elevi din toată țara.
În acest moment parcurgem procedura tehnică de recunoaștere a sportului electronic ca ramură sportivă în România şi sperăm ca demersul Suediei să fie un bun exemplu în acest sens.
De altfel, țara noastră este a doua după Suedia, dacă ar fi să ne uităm doar la amploarea pe care festivalul DreamHack o are în țările care organizează festivalul digital”, a declarat Silviu Stroie, președinte PGL și vicepreședintele International eSports Federation (IeSF).