Autoarea acestui mini-review este Isabelle Frost.
Cât de dificilă poate fi traversarea unor camere? Aparent am putea spune deloc. Dar când mesaje ciudate apar de nicăieri în fața ta, apoi diverse creaturi pornesc pe urmele tale pentru a te ucide, atunci lucrurile pot deveni complicate.
Cam așa se prezintă acțiunea din “Spooky’s House of Jump Scares“, un nou joc adventure free-to-play de pe Steam, lansat lună trecută de către Lag Studios. Jocul conține 1000 de camere, constituite din labirinturi, peisaje ciudate și creaturi demonice, toate menite să transforme experiența de joc într-o cursă contra cronometru.
La prima vedere, jocul poate părea chiar copilăros din pricina graficii, care oarecum m-a dus cu gândul la vechiul Wolfenstein. Niciodată nu știi ce se ascunde de partea cealaltă a ușii. Jocul începe într-un mod destul de ușor, primele 30-40 de camere putând fi traversate cu ușurință, fără a întâlni obstacole majore.
Câteva mesaje stranii ici și colo, care apar de nicăieri fix când te afli pe un coridor întunecat. Doar muzica de fundal sinistră de altfel rupe tăcerea jocului, iar acest lucru amplifică din plin experiența de joc.
După, apuci să salvezi prima parte a jocului cu ajutorul unui crucifix plasat lângă liftul care te va duce în prima experiență de supraviețuire.
Și asta se și întâmplă odată ce pășești în camera cu numărul 60: o scrisoare terifiantă, o pată bizară pe podea, iar apoi în spatele tău un spirit malefic ce va încerca să te ucidă. Soluția? O alergare contra cronometru prin următoarele camere pentru ca demonul să-ți piardă urma.
În joc poți găsi și arme pentru a învinge toate creaturile care te urmăresc, însă nu de fiecare dată. Uneori fuga este cea mai sănătoasă!
Am uitat să menționez că adesea jucătorul va trebui să aleagă între două sau trei uși care îi sunt puse la dispoziție și nu întotdeauna cea aleasă de el este cea mai bună.
Dacă vei evita să rămâi într-o cameră ce prevestește că ceva rău se va întâmpla, atunci vei ajunge într-un fel de labirint de unde vei ieși numai dacă te bazezi pe intuiție: camerele prin care vei trece ca să ieși vor produce sunete de diverse intensități.Unele mai grave, altele mai jucăușe.
La fiecare pas trebuie să te gândești bine care intrare o alegi pentru că o intrare greșită înseamnă să o iei de la capăt. În momentul în care atingi numărul corect de intrări alese, atunci vei putea trece în următoarea cameră. Astfel de locuri se pot găsi de exemplu în camerele 93 și 116.
Totodată, de-a lungul aventurii jucătorului care trebuie să dezlege misterul lui Spooky, vor exista camere ce vor ascunde mici aparate unde jucătorul poate juca diverse mini-games, cum ar fi uciderea lui Pac-Man sau uciderea altor oameni.
Muzica este excepțională pentru experiența de joc, chiar dacă la prima vedere poată părea ca orice alt soundtrack tipic pentru filmele sau jocurile de groază. Însă este de mare efect atunci când tot ceea ce faci este doar să treci de anumite uși, fără să știi ce te așteaptă în continuare.
Fluctuațiile intensității sunt de-a dreptul nebunești câteodată, mai ales atunci când știi că trebuie să fugi de creaturile care te urmăresc.
Chiar dacă la început jucătorul întâlnește din senin niște personaje mai drăguțe, lucrurile se schimbă foarte repede odată ce avansează prin camere.
Peisajul se schimbă de la o cameră la alta, de la ceea ce pare o catacombă sinistră la laboratoare abandonate sau ceva ce seamănă a templu pentru ritualuri demonice.