Ținând cont că StarCraft II: Legacy of the Void se află în Closed Beta, mai exact partea de multiplayer m-am gândit să îi fac un mic preview ca să vedem ce schimbări aduce.
Nu pot spune că sunt un jucător foarte bun de StarCraft II, dar întotdeauna am jucat cu plăcere acest joc și am urmărit cu interes meciurile dintre jucătorii faimoși de unde am mai învățat câte una alta.
Problema cu care mă confrunt eu cel mai des este cea a micromanagementului. Uneori ajungi să ai foarte multe trupe pe care va trebui să le gestionezi cum trebuie altfel ți-o iei pe coajă.
Nu mai vorbesc de faptul că trebuie să te ocupi și de macromanagement, adică de baza ta, dezvoltarea acesteia, upgrade-urile pentru unități, un flux constant de resurse,etc.
Prin intermediul acestor doi factori rezultă un joc foarte complex din punctul meu de vedere, care s-ar putea să nu fie pe gustul tuturor.
Totuși, pentru a veni în ajutorul noilor jucători de StarCraft, în acest expansion a fost inclus un nou mod pentru multiplayer, intitulat Archon.
Acesta vă oferă posibilitatea ca doi jucători să controleze o singură bază, ceea ce ar face munca de gestionare mult mai ușoară. În acest fel un jucător experimentat poate asista un începător.
Ar fi și mai devastator dacă 2 jucători experimentați ar juca împreună și am dat peste o astfel de echipă în timp ce mă jucam cu Bobospider.
Pur și simplu ne-am luat-o pe coajă. La începutul jocului ne-au “hărțuit” cu Siege tank-urile. Acum ai posibilitatea să muți tancurile cu ajutorul navelor chiar și atunci când acestea se află în Siege mode, ceea ce îți oferă un avantaj tactic major atunci când vrei să îți schimbi unghiul de atac sau să faci un “Hit & Run”.
După ce s-au săturat să se joace cu tancurile, au asmuțit pe noi o unitate nouă de la Terran, Cyclone, un vehicul șenilat, care este capabil să tragă cu rachete în timp ce să află în mișcare.
Acesta mai are și o funcție intitulată “Lock on” care va urmări și ataca o țintă desemnată, atâta timp cât îi va rămâne în raza de acțiune.
Spre sfârșitul jocului, ne-am trezit brusc și cu o armadă de Battlecruisers care și-au făcut apariția din neant, asta datorită noii funcții de Warp sau Teleport care le permite să călătorească instant în orice punct al hărții fără ca acesta să fie dezvăluit.
Nici celelalte facțiuni nu au fost neglijate. De exemplu, rasa Zerg a primit câteva unități și abilități noi care ne vor ajuta cu siguranță pe câmpul de luptă.
Cum câmpurile de forță din partea celor de la Protoss îmi dau uneori bătăi de cap în spații mici, unitatea Ravager m-a ajutat foarte mult ca să le anulez efectul și să ies din impas.
Efectul devastator al Lurker-ului l-am descoperit în timp ce aveam adunată o serie de unități Terran și m-am trezit că a fost eliminată într-o clipă de o serie de valuri de țepi.
Asta face această unitate. Intră în pământ și trimite valuri de țepi către unitățile sau clădirile tale și e tare neplăcut.
Nu în ultimul rând au rămas mult iubiții Protoss care au primit și ei niște întăriri binemeritate, cum ar fi Adeptul, care atacă doar unitățile terestre și are o abilitate intitulată “Shade”.
Tehnic vorbind e o imagine a personajului care nu poate fi atacată și nu poate ataca, dar o poți deplasa unde vrei pe hartă, iar după o anumită durată de timp Adeptul se va teleporta automat în locul în care se află acea imagine.
Dacă vă place să faceți mult splash damage într-un timp foarte scurt atunci vă pot spune că Disruptor-ul e unitatea potrivită pentru voi. Aceasta va intra într-un fel de formă de invulnerabilitate energetică și va elibera energia acumulată sub forma unei explozii.
Concluzie
Per total pot spune că sunt mulțumit de ceea ce văd, în special de modul Archon care mi se pare de un real ajutor, chiar și pentru mine. Poate unii dintre voi și-ar fi dorit să citească mai multe detalii despre noile abilități și modificări aduse unităților existente, dar ținând cont că ne aflăm în Closed Beta acestea se pot schimba foarte repede, așa că e mai bine să așteptăm varianta finală.