Iubesc jocurile. Îmi plac jocurile action-adventure, shooter-ele, câteva RPG-uri, dar niciodată nu mi-au plăcut “racer-ele” deoarece nu sunt atras de curse cu mașini. Zilele astea însă, după o lansare în care mi-am dovedit abilitățile de pilot de curse (abilități care fie nu există, fie nu le-am descoperit încă), am pus mână pe DRIVECLUB, cea mai nouă exclusivitate de PS4, care din întâmplare este și racer. Spre surprinderea mea… DRIVECLUB m-a prins și nu mă pot opri din jucat.
Efectiv este acel joc de racing în care vrei acea mașină, vrei un timp cât mai bun și vrei să le arăți prietenilor cine este cel mai bun pilot. Nu sunt cea mai potrivită persoană pentru a scrie review la un racer, dar m-am gândit că trebuie să învăţ să o fac şi pe asta, așa că băgam cheile în contact, turăm motoarele și vă prezint review-ul meu la DRIVECLUB…
DRIVE TOGETHER, WIN TOGETHER ?
httpv://www.youtube.com/watch?v=zsJ2BUliEtk&list=UU-2Y8dQb0S6DtpxNgAKoJKA
POVESTE:
Dragi cititori… DRIVECLUB nu are poveste. Până la urmă este un racing game și într-un racing game tot ceea ce contează este să conduci mașini la peste 250 km/h.
GAMEPLAY:
Gameplay-ul constă , bineînțeles, în curse cu mașini. Avem Tour mode, unde ai de îndeplinit 225 de challenge-uri. Challenge-urile sunt de tipul termină o cursă cu mașină X, scoate sub timpul Y sau atinge viteză de Z km/h, însă uneori pot crea dificultate și celui mai iscusit gamer. Mai avem Single Events, unde fie te întreci cu inteligența articifială în Race Mode, fie încerci să bați timpi în Time Trial, fie îți perfecționezi îndemânarea în Drift Mode. Bineînțeles că toate aceste moduri se întorc și în Multiplayer.
Traseele sunt împărțite în 5 țări: Canada, India, Norvegia, Chile și Scoția, iar mașinile se împart pe categorii: mașini sport, super, hyper etc.Jocul vine la lansare cu 55 de trasee și 50 de mașini de la 24 de producători diferiți, însă numărul nu mă face fericit deloc, dacă numărul traseelor este decent, numărul mașinilor este extrem de mic, gândindu-ne că DRIVECLUB este un competitor next-gen pentru ceea ce a fost Gran Turismo pe PS3. Cei de la Evolution au promis câteva DLC-uri cu mașini și trasee, dar nu toate vor fi distribuite în mod gratuit.
Am vorbit despre ce poți conduce și unde poți conduce, iar acum e timpul să vedem cum se conduce mai exact. DRIVECLUB se află situat undeva între Arcade racer și Simulator Auto, adică mai bine spus între un NFS și un Gran Turismo. Schema de control presupune accelerație, frână și controlul volanului, deci un control arcade(control care poate fi deranjant pentru adepții adevăratelor simulatoare auto).
În schimb, fiecare mașină se conduce diferit și contează mult preferința jucătorului: fie ai o mașină ultra rapidă, dar care se conduce mai greu, fie ai una mai înceată, dar care se conduce mai simplu și care face drifturi mai ușor, totul depinde de alegerea și stilul jucătorului.
httpv://www.youtube.com/watch?v=EyfAsd01GIY&index=1&list=UUNOfMNRBHqSG5gAaPwjX2Qg
Când vine vorba de AI-ul celorlalți piloți, acesta este la pământ. Poți câștiga orice cursă cu efort minim.
Însă există și câteva probleme pe lângă AI și controlul arcade. Am enumerat destule moduri de joc, însă după câteva ore o să te plictisești de moarte să tot repeți traseele la infinit, iar levelul maxim de șofer se face destul de repede.
Tot ce înseamnă , să zicem așa, “single-player” este extrem de limitat și îți da senzația de incomplet, iar pentru un joc cu atâtea amânări, trebuia să aibă o tonă de conținut.Se puteau mai multe mașini, câteva trasee în plus și foarte multe challenge-uri, dar n-a fost să fie.Un 7,5 pentru gameplay-ul solo. Măcar multiplayer-ul mai îl salvează la capitolul re-jucabilitate.
MULTIPLAYER:
După cum spune și numele, jocul de față este despre cluburi de racing. Împreună cu prietenii îți faci un club de racing și te întreci cu alte cluburi în fel de fel de competiții (aici amintim: Race, Time Trial, Drifts sau Tour, adică acele challenge-urile din single-player). Devine plăcut să lupți pentru clubul tău și să îți dorești să ajungă cât mai sus în topul cluburilor mondiale. Multiplayer-ul deși vine cu exact aceleași moduri, trasee și mașini adaugă o altă notă campaniei solo ce poate deveni, cum am mai spus, destul de repetitivă.
Dar are și o mare bilă neagră: acest neajuns al multiplayer-ului îl reprezintă serverele, care în prima săptămână de la lansare nu au funcționat deloc. Lucru frustrant având în vedere delay-urile și timpul pe care l-au depus cei de la Evolution pentru acest titlu.Pentru multiplayer un 8.
GRAFICA ȘI SUNET:
Înainte de orice DRIVECLUB este cel mai arătos racing pe care am pus mână până acum. Nu numai că modelele de mașini sunt impecabile(vorbind de mașini, fiecăreia i se pot crea patru paint job-uri diferite, iar acestea sunt destul de variate), dar și traseele sunt atent concepute(se sesizează atenția la detalii acordată mai mult la unele trasee decât la altele) și sunt un deliciu vizual când faci drifturi la viteze amețitoare. Însă cel mai plăcut aspect grafic este iluminarea, fiecare oră a zilei are o iluminare diferită.
Unde să mai spun că vremea este dinamică: uneori e soare, uneri înnorat, iar studioul Evolution a promis efecte de ploaie, ninsore și alte fenomene ce vor fi adăugate post-lansare. Jocul arată și se mișcă perfect, dar datorită acestor lucruri există și probleme, aici amintind veșnicii pereți invizibili și damage-ul aproape inexistent al mașinilor.
Din păcate sunetul este slab. Fiecare mașină se aude identic. Pe lângă că sunetul mașinilor este același, în joc există un singur sunet de ciocnire, un singur sunet de frână etc; de parcă mașinile ar fi toate la fel.Îi acord un 8,5 la capitolul grafică și sunet.
httpv://www.youtube.com/watch?v=lJP_9QxYflQ&list=UUNOfMNRBHqSG5gAaPwjX2Qg