Pentru cei care nu au aflat încă, H1Z1 este un MMO free-2-play, ce vine din studiourile Sony Online Entertainment. John Smedly a detaliat target-ul pe care aceștia vor să îl atingă, și anume, construirea unei “lumi” mult mai consistentă decât alte titluri Zombie MMO cum ar fi DayZ. De asemenea a specificat faptul că “lumea” nu va fi reprezentată dintr-un singur server pe care stau jucătorii, deci ar trebui să ne așteptăm la ceva imens – chiar mai imens decât PlanetSide 2. Jocul rulează pe același engine ca titlul menționat mai devreme, cu ceva îmbunătățiri pe ‘ici pe ‘colo. Build-ul dezvăluit în videoul de mai jos este unul din Ianuarie, și echipa a confirmat că va mai prezenta și alte build-uri în curând, luând în considerare faptul că jocul va fi disponibil tuturor în 4-5 săptămâni de acum. Da, 4-5 săptămâni. Jocul se va lansă mai întâi pe PC, după care pe PS4, variantă din urmă neavând o data stabilită încă.
Jocul va lăsa utilizatorii să editeze cum vor ei propriul personaj, fiind prezentă o vastă paletă de opțiuni în acest sens. Smedley a anunțat și faptul că jocul are un crafting system foarte bun, nemaivăzut în alte jocuri, și zice că dacă jucătorii vor să facă ceva să funcționeze, vor fi nevoiți să caute componentele potrivite pentru acel obiect. Spre exemplu, dacă un jucător vrea să facă o mașină să meargă, va trebui să găsească o baterie, roți sau multe alte componente spre a o face să funcționeze cum trebuie. A afirmat faptul că acest sistem poate fi foarte greu de digerat, crezând că fanii Dark Souls vor fi satisfăcuți cu adevărat de acest joc. S-a pus accentul și pe PvP.
După cum am spus mai sus, jocul este free-to-play, dar va avea microtranzactii. Ce au vrut să afirme cu tărie producătorii este că acest joc nu va fi pay-to-win ca în cazul multor titluri free-to-play.