Jocuri
Am primit consola la review împreună cu un cod digital de FIFA 14 pe care, din respect pentru viitorul posesor al acesteia, nu l-am folosit. În schimb am dat o raită prin magazinul digital în căutarea de demo-uri. În mod ciudat şi generator de confuzie, nu există o secţiune Demos, ci doar Latest Demos. După ce am realizat că Latest Demos sunt de fapt toate demo-urile, n-am făcut altceva decât să le descarc pe toate pe consolă. Toate în afară de Killer Instinct, care nu făcea parte din secţiunea Latest Demos şi pe care n-am mai avut timp să îl încerc.
Trebuie să menţionez că am aruncat o privire şi pe titlurile plătite din Store şi am găsit destule jocuri AAA în versiune full, însă m-a mirat foarte mult faptul că jocuri importante precum Battlefield 4 nu au un trailer în pagina de produs. În schimb, toate jocurile au în pagina de produs o listă cu filmuleţe de gameplay înregistrate de comunitate direct de pe Xbox One. Calitatea acestora este, cum spuneam mai sus, slabă – aş compara-o cu 480p-ul de pe YouTube.
Revenind, demo-urile pe care le-am încercat au fost: FIFA 14, NBA Live 14, Kinect Sports Rivals Preseason, Zoo Tycoon, Lego Marvel Super Heroes, Zumba Fitness World Party şi Dead Rising 3.
Nu voi insista prea mult pe fiecare joc în parte, însă vreau să le descriu în câteva cuvinte.
FIFA 14
httpv://youtu.be/5HhL8eXSy7A
FIFA 14 pentru Xbox One este varianta next-gen a vestitului simulator de fotbal. Funcţionează pe un nou engine numit Ignite ce, împreună cu hardware-ul Xbox One, permite atingerea unui nivel de detaliu grafic mult superior variantei de Xbox 360 şi PS3. Este superior şi faţă de varianta PC, dar măcar aceea poate fi rulată în rezoluţii mari pe PC şi, chiar dacă rulează pe engine-ul vechi, se vede mult mai bine decât pe consolele de generaţie precedentă.
Dar versiunea de Xbox One este superioară datorită introducerii unor elemente precum publicul 3D, a stadioanelor mult mai detaliate şi a unei fluidităţi mai bune în mişcarea jucătorilor. Jocul e dinamc şi foarte, foarte spectaculos. Varianta Xbox One permite folosirea Kinect pentru a face schimbări în organizarea echipei fără a pune pauză jocului. De exemplu, strigi „Substitution” şi imediat apare o bandă în partea de jos a ecranului, pe care sunt afişaţi jucătorii din teren. Rosteşti numele unuia dintre ei şi apoi apare o bandă cu rezervele. E un sistem simplu, eficient şi are acurateţe foarte mare.
NBA Live 14
httpv://www.youtube.com/watch?v=UAwdHWkZXQ4
Am jucat vreo trei meciuri de NBA Live 14 în care mi-am luat bătaie cruntă. Am jucat în special datorită graficii şi atmosferei drăguţe din interiorul arenei, însă cu gameplay-ul nu m-am înţeles foarte bine. Ca full disclaimer recunosc că n-am mai jucat un joc NBA de pe vremea când încă se lansau pe PC, şi era mult mai uşor să deposedezi adversarii la acea vreme. Ei bine, timpurile se schimbă.
Ce am observat din minutele petrecute în acest joc este o lipsă de finisaj – nu mi se pare tocmai normal ca înainte de finalul unui cut-scene să pot vedea într-o fracţiune de secundă cum toţi jucătorii se teleportează în zonele în care trebuie să se afle pentru repornirea meciului.
Kinect Sports Rivals Preseason
httpv://youtu.be/pShFpqfGorU
Acesta este un demo timpuriu a ceea ce urmează să fie Kinect Sports Rivals atunci când se va lansa. Titlul urmează să conţină o colecţie formată din minijocurile sportive de bowling, escaladare de stânci, curse jetski, fotbal, tenis şi tir cu arme de foc. Jocul se laudă că în varianta finală care încă nu are o dată de lansare fixă dar este programată pentru primăvară, se va folosi de Kinect pentru a urmări nu doar mâini şi picioare, ci şi mişcări ale degetelor, expresii faciale şi mişcări ale capului. Sincer să fiu abia aştept să văd ce iese.
În Demo este prezentă doar o cursă de jetski, foarte distractivă dealtfel, ce poate fi jucată şi în split screen alături de încă o persoană. Mâinile trebuie poziţionate în faţa corpului şi folosite pentru mişcarea ghidonului imaginar. Deschiderea oricărui pumn va rezulta într-o frânare. Pe rampele de speed jump, aplecarea corpului sau lăsarea pe spate va face personajul de pe ecran să execute acrobaţii iar acestea ajută la umplerea barei de speed boost. Speed boost este un fel de “nitro” din NFS şi este activat ori prin rostirea cuvintelor “speed boost” ori printr-o bătaie a piciorului drept în podea.
Controlul este foarte responsiv (mult mai puţin input lag decât pe jocurile de pe vechiul Kinect), funcţionează exact cum ar trebui şi nu am întâmpinat probleme de control decât atunci când am jucat în split screen iar partenerul de joacă s-a apropiat foarte mult de mine (aproape lipit). Atunci am pierdut total controlul dar l-am recăpătat imediat ce marele jet-skier Pompiliu s-a depărtat un pic.
Zoo Tycoon
httpv://youtu.be/Qd5b7RYWua8
Joc exclusiv pentru Xbox 360 şi Xbox One, Zoo Tycoon îmbină ideea de drăguţ cu cea de business. Personal n-am mai jucat un Zoo Tycoon de aproximativ 14 ani, aşa că am fost un pic uimit de faptul că jocul este acum nu doar 3d, ci şi first/third person atunci când îţi doreşti să ai grijă de zoo şi de animale cu propriile tale mâini.
Grafica jocului este foarte frumoasă, însă există probleme destul de mari de optimizare în condiţiile în care jocul a fost clădit exclusiv pentru consolele Microsoft şi totuşi există căderi URIAŞE de framerate la o simplă plimbare cu maşinuţa prin zoo. Asta în condiţiile grădinii zoologice nemodificate, cu care porneşte demo-ul (este mică şi are doar două ţarcuri cu animale).
Foarte drăguţ pentru cei pasionaţi de animale este faptul că le poţi hrăni, iar acest lucru poate fi realizat ori în mod clasic, adică din controller, ori cu ajutorul Kinect. Iei mărul din coş, îl ridici spre un elefant sau o girafă, aceasta va veni la tine şi îl va mânca din mâna ta.
Lego Marvel Super Heroes
httpv://youtu.be/67RWEWEQPAg
Acest joc este un multiplatform ce poate fi încercat atât pe next-gen cât şi pe generaţia anterioară şi PC. Nu am foarte multe lucruri de spus decât că jocul s-a comportat exemplar, are o grafică extrem de frumoasă şi pare să fie unul dintre cele mai bune jocuri din franciza Lego.
Demo-ul prezintă câteva secţiuni de nivel ce trebuie rezolvate folosind abilităţile de luptă, mişcare şi dexteritate ale lui Hulk, Iron Man şi Spider-Man în cursa pentru înfrângerea lui Sandman.
Zumba Fitness World Party
httpv://youtu.be/ax8yk7bFsS4
Am intrat, am văzut, am ieşit. Este un „joc” pentru Kinect care îţi afişează în centrul ecranului un filmuleţ cu un antrenor de Zumba şi se aşteaptă ca tu, „jucătorul”, să imiţi acele mişcări. Xbox One este doar una dintre platforme, el fiind disponibil şi pe Xbox 360, Wii U şi Wii.
Jocul detectează până la două persoane în acelaşi timp şi, indiferent dacă se respectă sau nu mişcările de pe ecran, oferă complimente precum Nice, Hot, sau ZUMBA!!!
Dincolo de prejudecăţile mele de mare gamer lipsit de interes pentru jocuri de dans/workout, mi-a plăcut selecţia foarte energică de melodii (cât am auzit din ea) şi cred că Zumba Fitness World Party este chiar antrenant şi interesant dacă îl iei ca pe o experienţă de fitness acasă şi nu ca joc în adevăratul sens al cuvântului. Jocului nu pare să îi pese dacă te sincronizezi cu instructorul de pe ecran sau dacă dai din mâini ca un bezmetic, însă dacă joci Zumba Fitness o faci probabil cu scopul de a face mişcare şi de a nu îţi fura singur căciula… aşa cum am făcut eu.
Producătorii spun că varianta full conţine peste 30 de stiluri de dans precum Salsa, Hip-Hop, Calypso, Bollywood, Reggaeton, Irish Step, Blues, Capoeira sau Girly Funk. Şi 14 instructori de dans celebri de care n-am auzit niciodată, dar aici problema e la mine.
Dead Rising 3
httpv://youtu.be/DYXGRu23QMQ
Iată că am ajuns şi la ultimul joc pe care îl voi prezenta, mult aşteptatul Dead Rising 3. Pentru cei ce nu ştiu, acest joc este disponibil exclusiv pe Xbox One şi este un open world survival horror cu o lume imensă şi cu foarte multe creaturi zombi afişate pe ecran în acelaşi timp.
Demo-ul Dead Rising 3 se prezintă în cel mai ciudat mod şi este foarte trist că este aşa: demo-ul permite intrarea în acţiune de doar două ori per cont şi limitează fiecare dintre cele două sesiuni de joc la 20 de minute. Prin urmare, pe un singur cont, varianta demo poate fi jucat maximum 40 de minute.
Partea şi mai proastă este că dacă personajul moare înainte de terminarea celor 20 de minute aferente sesiunii de joc, ghinion – ai pierdut dreptul la timpul ramas din acea sesiune. Voi încerca să trec cu vederea acest mod de a limita timpul de joc într-un demo (pot fi găsite argumente pro şi contra pentru această limitare, dar nu intru în detalii).
Dead Rising 3 se prezintă foarte bine atât din punct de vedere grafic cât şi din privinţa factorilor gameplay şi distracţie. Demo-ul porneşte într-o cameră în care se găsesc un flex şi un baros pe care jucătorul le poate folosi fie separat, fie împreună graţie sistemului de crafting ce permite lipirea lor într-un… baros-flex.
Prima ieşire pe străzile oraşului Los Perdidos (Los Angeles-ul din lumea Dead Rising) este cea mai frumoasă – te trezeşti faţă în faţă cu câteva zeci de morţi vii care se uită la tine ca şi cum ai fi cel mai delicios fel de mâncare din câte au existat vreodată în întregul univers. Apoi explorezi. Găseşti poliţişti zombi pe care îi deposedezi de pistoale, găseşti supravieţuitori panicaţi pe care îi poţi salva, dar, cel mai important şi ciudat totodată este faptul că găseşti vehicule şi unelte de lucru ce funcţionează pe bază de combustibil.
Maşini de viteză sau motociclete în stare perfectă, maşini de tuns iarba, flexuri, drujbe, toate pot fi găsite relativ uşor şi pot fi folosite pentru a decima hoardele de zombi care stau în calea fericirii tale. În afara firului epic principal, jocul este un sandbox care permite petrecerea de timp în „compania” creaturilor şi găsirea de echipamente pentru supravieţuire.
Mersul cu maşina este o acţiune de efect, iar tehnic vorbind jocul funcţionează decent chiar şi în condiţiile impactului frontal cu zeci de zombi în acelaşi timp. Decent. Nu foarte bine, dar decent. Ideea principală este că jocul este distractiv şi nu prea mai contează faptul că rezoluţia lui nativă e 720p sau că framerate-ul fluctuează uneori.
L-am invitat şi pe Pompiliu să încerce Dead Rising 3 pe consola pe care am testat-o. Rezultatul? În afara faptului că s-a plimbat cu maşina mai ceva ca în NFS, şi-a petrecut minute bune din timpul demo-ului aruncând cu tot felul de obiecte şi bătând creaturile zombi cu o casă de marcat. Nu mai spun că la fiecare lovitură se auzea vestitul “cha-ching” la sunetul căruia amândoi râdeam cu gura până la urechi, ca nişte ucigaşi de zombi ce suntem.
Dead Rising 3 este unul dintre jocurile pentru care merită să achiziţionezi un Xbox One.
Nu acum mult timp am asistat la o prezentare Microsoft Romania in care ei spuneau ca, la noi in tara, cele mai multe venituri sunt realizate de Xbox (care culmea, nu exista oficial).. Incapatanarea asta Microsoft este chiar de neinteles.. Pe bune, sunt in stare sa deschida trei divizii in tara, dar nu sunt in stare sa faca Xbox Live accesibil ??