Kinect
Noul Kinect este un accesoriu inclus în pachet cu fiecare consolă Xbox One şi este şi factorul care diferenţiază cel mai mult consola Xbox One faţă de concurenţă. Din punct de vedere hardware, Kinect 2 (îmi e mai uşor să-i spun aşa, scuzată-mi fie abordarea) este mult superior variantei produse ca accesoriu pentru Xbox 360.
Vorbim despre o cameră Full HD 1080p de tip time-of-flight ce calculează timpul pe care fotonii îl parcurg de la cameră la subiect şi înapoi pentru a înţelege cu adevărat distanţa dintre subiect şi Kinect. Mai vorbim şi despre un obturator global ce reduce motion blur-ul la sub 14ms de la cele 65ms din varianta anterioară (care avea şi rezoluţie 640×480, apropo). Din acest motiv, separarea subiectului de fundal e mult mai uşor de efectuat.
De parcă nu ar fi fost de ajuns, câmpul vizual al camerei Kinect este acum cu 60% mai mare decât în varianta anterioară, aşa că acum poţi folosi Kinect şi în cazul în care nu locuieşti într-o hală industrială ci într-o surfagerie mică. Pentru o funcţionare corectă, Microsoft recomandă menţinerea unei distanţe minime de 1.4m faţă de senzor. Dacă aveţi o cameră încăpătoare, noul Kinect poate detecta şi urmări până la 6 persoane în acelaşi timp.
O altă funcţie care funcţionează surprinzător de bine pe atotvăzătorul Kinect este capabilitatea de a detecta perfect persoane şi obiecte până la o distanţă de 4 metri, în condiţii de beznă totală! Acest lucru este posibil datorită celor 3 emiţătoare puternice de lumină IR, invizibilă pentru ochiul uman dar vizibilă pe camerele foto. În orice caz, aceste trei emiţătoare sunt vizibile sub forma a trei puncte roşii pe mijlocul Kinect-ului atunci când priveşti spre el şi îţi amintesc în fiecare clipă în care consola e pornită că eşti urmărit de sistem. Cei mai temători pot dezactiva Kinect fie din meniul consolei, fie prin deconectarea fizică de la consolă.
Dincolo de capabilităţile foarte bune de detectare a mişcărilor, Kinect conţine şi un set de microfoane ce detectează sursa fiecărui sunet din camera în care este amplasat şi separă vocea subiectului de orice alt zgomot din cameră printr-o tehnologie de noise cancelling ce functionează în timp real. Pentru a separa eficient vocea de zgomotele produse de televizor, Xbox One dispune şi de un proces de calibrare ce trebuie rulat la orice schimbare a poziţiei Kinect-ului. O parte a acestui proces constă într-o serie de sunete emise de televizor în spectrul stereo pentru ca senzorul să poată cunoaşte caracteristicile sunetului emis de televizor şi să le anuleze eficient, sporind astfel acurateţea detectării de voci reale din cameră.
Ca un bonus, noul senzor poate calcula şi frecvenţa bătăilor inimii a subiecţilor din imagine mulţumită unui algoritm care asociază schimbările subtile de culoare a pielii cu bătăile inimii.
Nu acum mult timp am asistat la o prezentare Microsoft Romania in care ei spuneau ca, la noi in tara, cele mai multe venituri sunt realizate de Xbox (care culmea, nu exista oficial).. Incapatanarea asta Microsoft este chiar de neinteles.. Pe bune, sunt in stare sa deschida trei divizii in tara, dar nu sunt in stare sa faca Xbox Live accesibil ??