Acum doi ani, în luna Octombrie începea faza Alpha a jocului World of Warplanes. Eu m-am numărat printre primele persoanele care au avut ocazia și plăcerea să ajute la procesul de dezvoltare al acestui joc.
Lunile au trecut, versiunile cu fel și fel de modificări și adăugiri nu au încetat să apară, feedback-ul a curs val vârtej prin “filtrele” celor de la Wargaming și fără să îmi dau seama cât de repede a trecut timpul, World of Warplanes este lansat cu surle și trâmbițe pe tot mapamondul.
Este foarte plăcut să asiști la dezvoltarea unui joc începând cu stadiul incipient până la produsul finit, mai ales când știi că ai avut și tu o contribuție cât de mică. Nu mai vorbesc de fericirea echipei care s-a ocupat de proiect.
Garajul
Primul lucru care vă întâmpină după ce vă logați în joc este garajul. Acesta este în primul rând centrul vostru de comandă, de unde veți putea efectua numeroase operațiuni ca: cercetarea avioanelor, achiziția, compararea, îmbunătățirea, personalizarea, “cazarea” acestora, comunicarea cu alți jucători și “tranzacționarea” cu gold sau credite.
De asemenea, mulțumită sistemului de Unified Premium Accounts, nu va mai fi nevoie să investiți bani în plus pentru a cumpăra gold în WoWp. Va achiziționați doar o dată o cantitate anume de gold și aceasta va fi prezentă și în WoT și în WoWp. Același lucru este valabil și pentru conturile Premium. Primiți mai mult pentru aceeași sumă de bani. De curând, a fost făcută și o schimbare când vine vorba de experiența gratuită (free experience). Această a fost “unificată” între cele 2 jocuri, pentru a avea aceeași cantitate, fie că o cheltuiți sau o consumați.
Din păcate, dezvoltatorii jocului încă mai trebuie să lucreze la timpii de încărcare ai garajului, deoarece chiar și pe sisteme destul de performante am observat că există un anumit delay când schimbi avioanele sau când se instalează un modul nou.
Gameplay
Meciurile în mare parte au loc între echipe de 15 vs 15 jucători, cu avioane aparținând claselor Fighter, Heavy Fighter și Ground Attack Aicraft. Fiecare clasă are un rol aparte dacă îi pot spune așa. De exemplu, cu fighterele vă puteți “angaja” în dueluri aeriene împotriva altor avioane din aceeași clasă sau altă clasă. Dacă nu vă place jocul de “cine face cele mai bune manevre” puteți să folosiți tactica de “Boom and Zoom” sau cum îmi place mie să îi spun “Hit and run“.
De asemenea, unele avioane dau randament mai bun la anumite altitudini, conform specificațiilor istorice. Niciodată nu veți avea un joc reușit dacă încercați să forțați avionul să zboare la o altitudine peste “plafonul” său maxim. Pur și simplu veți fi o cărămidă în aer și un deserviciu pentru echipă.
Sunt destui jucători, care chiar dacă nu zboară cu avioane japoneze, vor încerca să obțină un kill prin metoda Kamikaze. În caz că inamicul vrea să efectueze această maneva venind din față aveți două opțiuni. Fie evitați impactul iminent virând la stânga sau la dreapta brusc, fie vă folosiți armamentul din dotare în caz că este destul de puternic și scoateți inamicul din uz înainte să intre în voi.
Acțiunea din joc este mult mai spontană și alertă față de World of Tanks. Nu aveți timp să stați să vă gândiți ce o să faceți. Trebuie să vă meargă mintea brici, să analizați bine împrejurimile, situația și să luați o decizie pe măsură, care fie vă va ajuta echipa sau nu. Durata de timp a unui meci este de 15 minute.
Ideea principală când începeți să vă jucați World of Warplanes este să nu vă axați imediat pe o anumită “țară“. Vă sugerez să luați la rând fiecare țară și să vedeți care clasă sau care avion se potrivește stilului vostru de joc. De preferat ar fi să faceți același lucru și cu controalele, fiindcă unii jucători se descurcă bine cu joystick-ul, alții cu mouse-ul și tastatură și alții doar cu tastatură.
În caz că tot nu reușiți să vă decideți despre ce am discutat mai sus, nu înțelegeți un anumit concept sau tehnic din joc sau întâmpinați probleme tehnice vă sfătuiesc cu tot dragul să vă prezentați pe forum și să spuneți acolo de ce aveți nevoie, fiindcă comunitatea WoWp este formată din oameni grozavi cu o gamă largă de cunoștințe și competențe. De asemenea, puteți să lăsați un comentariu la acest articol și să mă întrebați, iar eu vă voi ajuta în limita posibilităților. 😀
Clatitul retinei
Din punct de vedere grafic jocul se prezintă destul de bine, atât pe detalii medii cât și high. Se vede că dezvoltatorii nu s-au rezumat doar la a “desena” bine avioanele. Au avut grijă să ofere și o formă și imagine plăcută elementelor adiacente precum structurile și vegetația de la sol, norii și soarele în sine, care poate prezenta un avantaj strategic uneori.
Totuși, pentru a va bucura de grafica bună despre care vă vorbeam veți avea nevoie de un PC un pic mai potent fiindcă imediat ce ajungeți în toiul luptei FPS-ul va scădea considerabil sau suficient cât să nu vi se mai asigure o acțiune fluență și neîntreruptă.
Asta denotă că mai este ceva de muncă la capitolul optimizare. Sunt sigur că vom vedea în curând patch-uri.
Le conclusion
World of Warplanes se adresează atât jucătorilor de ocazie care vor să se relaxeze după o zi de muncă lungă, câț și celor care își doresc să se simtă precum niște adevărați ași ai văzduhului participând în cadrul competițiilor. Mai exact, aici mă refer la potențialul competitiv pe care îl are jocul.
“Eu m-am numărat printre primele persoanele care au avut ocazia și plăcerea să ajute la procesul de dezvoltare al acestui joc.”
Şi eu, şi crede-mă, nu era nimic plăcut. Ce e aşa plăcut la WoWp? Mulţi se pare că nu au auzit de WT încă.