Confesiunile lui Molyneux: “Milo era aproape gata, dar Microsoft l-a anulat”

Într-un interviu acordat celor de la Develop, Peter Molyneux (creatorul seriilor Dungeon Keeper, Populous, Black & White şi Fable) a vorbit liber despre perioada care a urmat achiziţiei studioului său, Lionhead Studios, de către Microsoft Game Studios în 2006.

El aminteşte despre momentul în care a realizat că locul lui nu este în subordinea Microsoft:

Aveam o dorinţă nebună de a crea ceva special. Sigur, nu aveam o idee pentru jocul în sine – în mare parte din cauză că atunci când lucrezi pentru Microsoft, orice idee ai avea este proprietatea Microsoft. Dar apoi mi s-a întâmplat un lucru cutremurător.

Într-o zi eram la studio, şezând pe scaun, concentrat, cu ochii închişi, căştile pe urechi,  muzica tare, încercând să mă gândesc la idei pentru Fable The Journey.

Deodată am simţit scaunul mişcându-se cu mine. M-am uitat în jur. Lângă mine era personalul care se ocupă cu ajustarea scaunelor în Microsoft, adică o femeie drăguţă care vine o dată pe lună şi schimbă poziţia scaunului meu pentru a se asigura că  stau într-o poziţie corectă. În acel moment mi-am zis: asta e o nebunie!

Trebuia să creez într-un mediu în care mă simţeam ca într-o celulă cu pereţi capitonaţi pentru nebuni. Microsoft e un mediu atât de sigur, eşti atât de sprijinit, orice aş fi făcut nu putea să mă rănească – nici din punct de vedere creativ şi nici fizic. Pericolele dispăruseră de mult timp. Aşa cum spuneam , aveam o dorinţă imensă de a realiza ceva cu adevărat special, însă creativitatea mea era într-o măsură sufocată de toate aceste lucruri.

Acela a fost momentul în care mi-am dat seama că trebuie să plec.

Continuând ideea, Molyneux vorbeşte despre mediul pe care îl preferă el:

Am nevoie de acel… ştiţi, am realizat că realizezi cele mai bune lucruri atunci când eşti la ananghie. Te gândeşti la modul de a realiza un anumit lucru doar atunci când ai nevoie cu adevărat ce acel lucru.

Ultimul joc la care am lucrat cu adevărat aşa cum îmi place mie este Black & White.

Black&White a fost ultimul joc creat de Lionhead înainte să fie cumpărată de Microsoft.

Moly a mai vorbit şi despre faptul că, în calitate de Creative Director al Microsoft Game Studios (poziţie la care a fost promovat în anul 2009), nu mai avea timp să se ocupe de producţia în sine a jocurilor în cadrul Lionhead, ci trebuia să parcurgă diverse drumuri şi întâlniri impuse de poziţia sa de conducere. Despre acest lucru, el spune că plecarea sa este cel mai bun lucru care li se putea întâmpla celor de la Lionhead Studios, pentru că acei oameni au nevoie de un lider care să le poată fi aproape.

În ceea ce priveşte proiectul ambiţios Milo pentru Kinect, Molyneux îşi exprimă pentru prima dată sentimentele sale legate de anularea sa.

Când a fost anulat erau trei, patru sau poate cinci ore de gameplay finisat, şi era o experienţă extraordinară. Jocul era aproape gata, doar că… ceea ce oamenilor de marketing ai lui Microsoft le era greu să îşi imagineze era felul în care Milo va arăta pe rafturile magazinelor, alături de toate aceste shooter-e sângeroase de pe piaţă. Jocul funcţiona, chiar funcţiona bine. Dar cred că lumea – adică magazinele sau şefii de la marketing  – nu era pregătită să îşi asume riscurile pentru Milo. Aşa că l-au anulat.

Mi-a luat o vreme destul de lungă să trec peste asta. Desigur, am înţeles decizia… chiar am înţeles-o. Nu mă plâng. Trebuie să fii realist cu lucrurile astea. Nu poţi să plângi luni întregi după moartea unui lucru, fie că e un joc sau un membru al familiei. Dar mi-a fost foarte greu.

Lucrul care m-a durut cel mai tare a fost că jocul chiar funcţiona. Era un joc extraordinar în care te implicai emoţional şi trebuia să construieşti o relaţie între personaj şi jucător.

În finalul interviului, Molyneux a promis că cel mai bun joc al său abia acum are să vină, şi că vrea să profite din plin de anii pe care îi mai are la dispoziţie până la retragerea din industrie. Molyneux are în prezent 52 de ani şi spune că simte că este pe ultimele sute de metri ale vieţii active, pe care el o numeşte “maraton”.

În prezent Molyneux a pornit un nou studio de jocuri numit 22Cans, pentru care face angajări în acest moment. Moly spune că cel mai bun joc pe care l-a făcut el vreodată va veni din partea lui 22Cans şi că acest studio este rezultatul a zeci de ani de muncă în domeniu, în care a avut de învăţat de pe urma greşelilor sale.

22Cans va încerca să construiască experienţe ieşite din comun şi memorabile, care să devină puncte de referinţă în industria de jocuri.

We’ll see. Molyneux a promis multe de-a lungul timpului. Sper să-i iasă.

 

Iată mai jos două demonstraţii ale jocului Milo:

httpv://www.youtube.com/watch?v=CPIbGnBQcJY

httpv://www.youtube.com/watch?v=Uieh3RfkCng

Articolul precedent
Articolul următor
Roberto Teodorescu
Roberto Teodorescu
Fondator al Overheat.ro, Roberto Teodorescu este omul care visează la răspândirea informaţiilor de calitate către pasionaţii de jocuri video. Legenda spune că ar fi pasionat de jocuri, IT, efecte speciale şi producţie muzicală. Şi cică ar fi născut prin '89.
- Publicitate -

CELE MAI NOI ARTICOLE

- Publicitate -

LASĂ UN MESAJ

Introdu comentariul tău.
Introdu aici numele tău
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. Contactează-ne!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Publicitate -

Pe subiecte similare

- Publicitate -

Acest site folosește cookie-uri pentru îmbunătățirea experienției de navigare.
Pentru detalii, consultă politica noastră de confidențialitate.